Svar

fibernet

• hao
  • 0 kommentarer
U.t fik indlagt fastnet engang sidst i halvfemserne og mener der blev sagt det var med fibernetledning.

Kan det passe eller er det bare en almindelig kobberforbindelse?

Mvh Arne

Århus

icon

Bedste svar af Ulf 12 december 2011, 13:49

Hej hao,

Hvis det var en TDC-mand, der lagde din fastnetforbindelse ind, så var det med stor sandsynlighed ikke en fiberforbindelse, men et kobberkabel (fiber var ikke særligt udbredt sidste i halvfemserne, og TDC lagde mig bekendt ikke fiber ned til privatkunder). 

Din fastnetforbindelse har forbindelse gennem et kobberkabel til vores central, og dén (centralen, altså) har forbindelse videre ind til vores "backbone" via et fiberoptisk kabel. Det har de fleste centraler i hvert fald - det kan være dét, som teknikeren fik sagt? Glad humørikon

Hilsen Ulf

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hao,

Hvis det var en TDC-mand, der lagde din fastnetforbindelse ind, så var det med stor sandsynlighed ikke en fiberforbindelse, men et kobberkabel (fiber var ikke særligt udbredt sidste i halvfemserne, og TDC lagde mig bekendt ikke fiber ned til privatkunder). 

Din fastnetforbindelse har forbindelse gennem et kobberkabel til vores central, og dén (centralen, altså) har forbindelse videre ind til vores "backbone" via et fiberoptisk kabel. Det har de fleste centraler i hvert fald - det kan være dét, som teknikeren fik sagt? Glad humørikon

Hilsen Ulf

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Kan lige tilføje at de fleste nyere stik ledninger ( Fra vej til hus) har en fiber med ind men den ender blindt ude i vejen. Dette blev gjort for at fremtidssikre, men ingen mulig hed for fiber endnu.

mvh

Hej TDC,tak for svar.

Oplysningen i Jeres sidste indlæg "rimer" godt med den besked der blev mig givet da fastnet ledningen blev lagt ind, men det hjælper selvfølgeligt ikke når den går "blind" fra boksen ved vejen og videre til Jeres central. Tak for det alligevel ,for så er der måske håb om at der en skønne dag bliver lagt fiber fra centralen til vej boksen !?

Mvh hoa

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P