Fejlmeddelse - serveren har uventet afbrudt forbindelsen


Hej 

 

Jeg har problemer med min mailforbindelse/opsætning. Jeg har haft fat i TDC telefonsupport, de siger det ikke er hos dem - og det yder de ikke support på. 

 

Jeg har igennem flere år brugt windows mail, har ALDRIG haft problemer, pludselig får jeg nedenstående meddelse: 

 

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'windows mail', Server: 'pop3.mail.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

 

Jeg HAR prøvet: 

oprette kontoen helt fra ny, ændret porten til 587, tjekke firewall og antivirus programer. 

Den starter rigtigt op og skriver den henter feks 1 ud af 8 mails, så henter den en 3, 4 stykker og så kommer meddelsen. 

 

Hvad gør jeg - nogen der kender løsningen???

15 Kommentarer

- nej desværre,- jeg har ikke løsningen,- men nøjagtig det samme problem.Jeg modtager den samme

mail op til 3 - 4 eller fem gange.Altid ledsaget af det pop-up vindue med "Serveren har uventet - -" samt

de samme mulige årsager og fejlnumme 0x800CCC0F.

  Jeg har også været i telefonisk forbindelse med TDC telefonsupport.Her var forslaget: at checke

min TDC - mail poskasse for en eventuel forstyrrende spammail.Der var ingen,- mailboxen var tom.

  Nu er vi to,- der efterlyser et kvalificeret forslag  - -

                                                                 Med venlig hilsen

                                           

                                                                      Kurt S

Hej Kurt og Eva48

Kvaliseret svar?  Det ved jeg sørme ikke, men der er nogle ting I kan kontrollere.

1. Er opsætningen rigtig? TDC har forandret nogle ting i opsætningen

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse
Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

2. Er jeres webmail fuld. Så tøm den. Husk også papirkurven.

3. Hvis fejlkoden optræder ved hentning aeller sending af en bestemt mail, kan den mail indeholde fejl. Den skal derfor slettes. Find ud af hvormange mail I henter før den stopper. Log på webmail og kontroller hvilke meil der er hentet.

4. Hvis det er mail, fra bestemte domæner, kan webmail opfatte dem som spam.

Ud over dette har jeg desværre ikke flere gæt, udover at søge på google efter dette fejlnummer: 0x800CCC0F.  Der kommer flere kvalifiserede løsningforslag op. Blinkende humørikon

Atn Maja

Tak for hurtig respons.

Ad1.  Opsætningen er præcis som du beskriver.

Ad2.  Min webmail (hos TDC) er total tom

Ad3.  Pop-up vinduet forekommer:

        - kun ved modtagelse  af mail

        - ikke hver gang,- men ofte, og

          jeg modtager altid mailen (een eller

          flere) uanset fejlmeddelsen - -

Ad4.  Pop-up vinduet forekommer ved forskellige

         domainer.       

Ad4.  Har Googlet  fejlnummer: 0x800CCC0F.

         Måske er det en båndbreddebegrænsning

         hos TDCs server der er skurken.

         Jeg må kontakte TDC igen igen - - .

       Men tak for dine forslag.

            Mvh Kurt

Hej hej igen. 

Ja - alle de foreslåede punkter er efterprøvet indtil flere gange, 

men problemmet er der desværre stadig. 

Har også haft fat i TDC igen, igen, igen - det er IKKE hos dem 

det ligger, alt hos dem er iorden, siger de. 

Jeg har så talt med en anden edbkyndig idag, som tror 

jeg har problemet, fordi jeg kører med vista........ 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Noget tyder på en lille fejl på en af de mails der ligger på serveren.

Normalt når det problem opstår bør man prøve at logge ind på webmail og se hvad der ligger.

Prøv at se om i kan finde ud hvilken mail den er ved at hente når den fejler. Slet så denne fra webmail og prøv igen. Prøv at se hvilke mails i når at får hentet inden den fejler. De vil typisk ligge i rækkefølge.

mvh

Atn  jk44

Se,- det var lige hvad vi kunne bruge: " Ansat i TDC".

Tak for dit svar,- og se så her:

Først,- forsøger jeg at hente min mail

Dernæst,- Fejlmeddelse: Serveren har uventet o.s.v  0x800CCC0F

Mail-hentningen fryser,og jeg fjerner pop-up vinduet

Så,- prøver jeg igen, at hente mail,- og der kommer 3 stk:

1. Berlingske Tidende abonnementservice  05-07-2011

2. TDC Forum 05-07-2011

3. TDC Forum 06-07-2011

Herefter checker jeg min mailbox hos TDCmail: den er helt tom !!

Note: Det er ikke usædvaneligt at jeg modtager den samme mail

         2-3 ja op til fire gange.

         Jeg får altid min(e) mail(s),- uanset fejlmeddelsen.

         Fejlmeddelsen fremkommer kun ved modtagelse af mail. 

         Fejlmeddelsen kommer ikke hver gang,- kun en gang imellem.

Info:  OS = XP (SP3)   -  Outlook Express 6 - ADSL   

         Security: AVG 2011 - opdateret

Note: En anden PC i huset (netværk - XP - G-mail og Norton),

         har ikke problemet - - -

Nu venter vi alle spændt på,- hvad  < jk44 Ansat i TDC >, har af

gode forslag.

                        Med venlig hilsen,- og på forhånd tak

                                      Kurt     

                   

PS. Kære Eva48,- den med Vista,- tror jeg ikke på (jeg har XP)  mvh KS                 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Gå ind på http://mail.tdc.dk/

Log ind med brugernavn og password. Her er de 3 mails du har modtaget flere gange + lidt flere.

Det er en af de mails der ligger på webmail som du IKKE har modtaget endnu der ligger og spærre for at du kan afslutte din mail hentning.

mvh

atn  jk44

Klokken er 20:04

Jamen,- det er jo det jeg har gjort,hele tiden.

Min mail,hos TDCmail er tom,- absolut tom,-

bortset fra lige nu,hvor der ligger den mail

du lige har sendt.

Denne gang,- (med din mail) fik jeg også

pop-up vinduet med fejlmeddelsen.

                      Mvh (og tak for din interesse)

                                  Kurt

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Hvad bruger du af antivirus?

mvh

atn  jk44

Som tidligere beskrevet : Antivirus   AVG internet Security 2011 Updated.

Har tidligere (sidste måned) brugt NORTON Internet Security 2010

men den havde en anden fejl,som ikke kunne fjernes.Derfor skiftet.

                                                    mvh

                                                     Kurt

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Bare for forsøgets skyld prøv lige denne guide http://techdept.fidnet.com/Email/avg.htm til at deaktivere mail scanner. Det er kun for at udelukke den som fejlkilde.

mvh

Hej

Her er et forslag mere, såfremt internetforbindelsen sker gennem en TDC HomeBox. Som det fremgår af diverse andre indlæg i andre tråde, hænder det at HomeBoxen midt i det hele genstarter, hvorved internetforbindelsen er afbrudt i et par minutter. Hvis det sker når mail hentes eller sendes kan den nævnte fejl opstå.

Næste gang det sker at fejlen med mail kommer, kan det checkes om lamperne på HomeBox blinker eller om de lamper, der skal lyse, gør det. Det kan også prøves om der er forbindelse til internet via browseren. Men da HomeBox genstarter har man kun få minutter til det, da internetforbindelsen kommer tilbage når genstarten er afsluttet.

Ud fra indlæg i andre tråde kan årsagen til genstart være at hastigheden på forbindelsen er sat til at være i overkanten til det, som forbindelsen i TDC's kabelnet kan klare, eller at der er forstyrrelser på linien. Det bør TDC's telefonsupport faktisk kunne hjælpe med at opklare.

Jeg har selv - dog kun to gange - været ude for at HomeBox genstartede lige umiddelbart efter at Outlook havde hentet mail.

M.v.h.

Svar til jk44:   Nu er mit Email scan m.v. afbrudt.Og lad os så se,hvad der

                      sker med de næste 10 indkommende Emails.Husk,- det sker

                      jo ikke hver gang - -

                      Jeg vender tilbage senere.

Svar til MS-ERIK:  Tak for dit svar.Jeg har ikke HomeBox,men en alm.

                           ADSL forbindelse over netværk og telefon modem. 

                           Din bemærkning om hastigheden,lyder interssant og

                           skal naturligvis efterprøves hos TDC telefonsupport.

Til alm. orientering:

               Jeg har, som tidligere beskrevet: XP/SP3 og Outlook Express6

               samt TDC-ADSL fastkablet til en router.

               En anden PC,- her i huset,- på trådløst netværk, har XP og

               G-mail.Den har ikke problemet med "Serveren har uventet

               o.s.v."

               Det er dog den samme ADSL modem forbindelse, som min

               PC bruger.

                            Med venlig hilsen og tak for interessen

                                             Kurt

Atn. Ansat hos TDC

Dit forslg om at deaktivere "Scan af inkommende Email" gjore

tricket. Efter deaktivering,har jeg modtaget 22 Emails uden

at opleve fejlen: "Serveren har uventet - - o.s.v. Fejlnummer

0x800CCC0F". Heller ikke det med at modtake den samme

Email 2-3 eller 4 gange er set siden.

Fejlen er væk,- tusind tak for hjælpen.

                                         Med venlig hilsen

                                              Kurt

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Rart at høre at det virkede. Desværre så er det jo ikke optimalt at køre uden antivirus.

Der er 2 muligheder, enten skal du ændre på timeout tiden i live mail eller også et andet antivirus program.

Personligt har jeg gode erfaringer med microsoft security essentials men smag og behag.

mvh

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)