Får mail 2 gange hvergang

Hej.

Jeg bruger både Outlook expres og livemail som postkasse.

Jeg har bøvlet lidt med at lade en kopi ligge hos TDC, men det fungede ikke som jeg troede, så jeg slettede optionen igen. Mail skal altså nu slettes når den overfører,mennu har jeg fået et problem. Når jeg henter mails, kommer de 2 gange eller mere, uanset om jeg bruger outlook eller Livemail.

Jeg har rodet med det et par uger nu, så jeg vil gerne høre om en eller anden skulle have en ide om hvad jeg skal gøre, eller hvad jeg har gjort forkert.

Takker på forhånd.

Hilsener

Serenad

11 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Serenad

Tak for dit indlæg Glad humørikon

Jeg fandt, det her indlæg på Forum: /t5/Telefoni/Mail-p%C3%A5-server/td-p/18049

Muligvis kan du bruge svaret.

Skriv endelig igen, hvis det løsnings forslag jeg har fundet ikke virker.

Hvis du i mellem tiden har fundet en løsning, er du meget velkommen til at dele svaret med os andre her på Forum Glad humørikon

Hilsen Angelika - Moderator

Hej serenad

Jeg tilader mig lige at komme med et forslag mere:

Du skriver outlook og Live mail. Er det webmail eller windows Live mail du mener?  Hvis du mener Windows Live mail, ser det ud til du har to postpogrammer. Har du slettet opperationen på begge postpogranmmer?

Bare lige en lille oplysning. Hvis du sletter opperationen helt mister du muligheden for at hente en kopi af din mail på webmail, hvis du skulle være uheldig at slette den på outlook.Glad humørikon

Hej.

Tak for svaret. Desværre var det lige det der med at gemme en kopi på serveren der gaav problemet. Funktionen fungerede ikke som jeg troede - slettede først mail når jeg tømte Skraldespand/Slettet post. Jeg fjernede fluebenet i GEM KOPI - og problemet opstod.

Det er rigtig at jeg anvender 2 forskellige mailsystemer, nemlig OUTLOOK EXPRESS på en pc og WINDOWS LIVE MAIL på en anden. ¨Måske har du ret i at et af systemerne snyder mig, men jeg kan bare ikke finde ud af hvilket. OUTLOOK EXPRESS er jeg rimeligt fortrolig med, hvorimod LIVE MAIL er ny for mig - måske det er LIVE MAILS filtersystem der driller mig, jeg ved det ikke, men søger videre i ledige stunder.

Når jeg finder løsning skal jeg nok fortælle om det, men jeg er hypermodtagelige for gode råd - try and error giver god erfaring men er altså kedelig og tidskrævende.

Hilsener

Thage

hej

I windows Live mail kan du finde gem kopi her:

opsætning+gemkopi-2.jpg

Jeg ved godt, at det var da du forandrede gem kopi, at det gik galt. Det var også bare ment som et godt råd. Jeg har nemlig stået og manglet mail jeg har kommet til at slettet.

**********************************'

Redigeret Tilført:

Jeg kan godt forstå du er træt af det proplem. Jeg ville prøve at af- og indstallere Windows Live Mail, før jeg ringede til Kundeservise. Udover dette har jeg desværre ikke flere løsningsforslag.

Nu har jeg rodet med alle mulige indstillinger på min PC, men intet hjælper.

Naiv som jeg er, troede jeg at fejlen lå hos mit udstyr, MEN NEJ! Min mailbox hos TDC indeholder altid 2 af alle modtagne mails, mail modtages altså 2 gange, eller kopieres hos TDC, hvem ved.

Det er altså ikke min mailopsætning på PC der er gal, men TDC - har checket direkte via nettet.

Nogen der har en forklaring og en løsning. Jeg forstår intet mere.

Hilsener

Thage

Hej Thage

Kun lidt læsestof:

TDC's Postmester for mailbox

postmaster(aHumørikon med tunge)mail.dk

webmail fejlmeddelelser

Tak for svar, men desværre løser det ikke mit problem. Jeg får al mail i min TDC postkasse 2 gange - det er lidt irriterende. Troede først at fejlen lå hos mig, men ak - den synes at ligge hos TDC eller andet steds.

Nogen bud på hvad jeg gør, eller kan gøre?

Hilsener

Thage

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har en lumsk formodning om at dit problem er relateret til at du henter mail med to forskellige mailclients, (to forskellige mailprogrammer).

En anden mulighed er at du er kommet til at aktivere videresendelse af mail til dig selv på een af disse to mailprogrammer.

Mvh FN ;-)

hej Thage

Den lumske formodning har jeg også. Jeg foreslår derfor, at du prøver en udelukkelses metode:

Få et par bekendte til at sende dig nogle mail på et givent tidspunkt. Vigtig: Lad være med at åbne idine mailklienter, men tilgå din indbox direkte på webmail.

Godt det var det ene forslag.

Jeg har et mere:

Når du har åbnet din windows live mail. Er det så i venstre kollonne du ser dobbelte mail i din Filtermappe med en undermappe der hedder Ulæste mail?

Hvis det er der, kan du slå den Filtermappen fra sådan: Åben fanebladet vis.

I 3. sidste kollonne står der filtre og hvis den er fremhævet med orange, kan du deaktivere den ved at klikke på den.

Jeg har slået den fra, fordi jeg på et tidspunkt var træt af at se dobbelte mail.

Hej.

Det der med filtre fra var en rigtig god ide. Skber da mere klarhed. Umiddelbart synes den 2. del osse at virke. Jeg sendte en mail til min mailnox fra en anden mailbox, og tænk dig, i modsætning til før, viste den sig kun 1 gang hos tdc mail.

Hvordan filtrene kan afstedkomme dette ( jeg har selvfølgelig checket tdc mail uden at åbne livemail før og konstateret alle mail 2 gange) forstår jeg ikke, men fakta er at nu får jeg kun min mail 1 gang i tdc og 1 gang i live mail.

Du må være et geni, når du kan forstå hvad live mails filtre har med TDC postkassen at gøre, jeg forstår ikke en pindGal humørikon

Nå, bare det virker er jeg glad. TAK

Thage

Ha - Jeg forstår sgu heller ikke hvad det har med hinanden at gøre, men bare det virker, er det jo godt nok.Blinkende humørikon

Selv tak

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P