Facebook virker ikke på mit TDC netværk

Godaften! 

Jeg har i gennem et halvt år levet uden facebook på mit hjemmenetværk. I stedet har jeg benyttet mig af internetdeling fra min iPhone hver eneste gang jeg har skulle på...
Det er enormt frustrerande, da jeg ligesom mange andre gerne vil benytte mig af denne tjeneste. Men nu vil jeg komme med noget fakta som i evt. kan vurdere problemet ud fra.

Mit netværk køre i gennem min fars firma.
Facebook virker ganske fint ved brug af internetdeling.
Skype og enkelte andre hjemmesider kan jeg heller ikke benytte.
Når jeg prøver at skrive www.facebook.com[...] i søgefeltet sker der bare intet med statusbjælken... Jeg har en Macbook Pro, og problemet var på et tidspunkt væk i en uges tid i løbet af året, men startede så igen. 

Vi købte ny ruter for ca. et halvt år siden. 

Routeren hedder Cisco 501, og modemet er adsl Siemens

Vi har selv 2 netværksforbindelser som man kan logge på, hvor der er hver sin kode til, og der er ingen pc'er/macbooks i huset som kan benytte facebook på dem.

Har selv undersøgt lidt på det, og har fået afvide at det muligvis kunne være én port i gateway'en som er dedikeret til vpn linien.

Har forsøgt at ændre dns til

8.8.8.8

8.8.4.4

Eller opendns

208.67.222.222

208.67.220.220

Men TDC burde kunne logge på vores router, og ændre den direkte VPN mellem routerne for sikker forbindelse? 

--

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du skriver at forbindelsen er gennem din fars arbejde. Derfor er det formålsløst at lede efter porte mm. - du kan alligevel ikke lave om på opsætningen på erhvervsforbindlser. Det første i skal gøre er at finde ud af om ejeren af forbindelsen (din fars arbejde) har lukket for brug af Facebook og lign. Hvis det er ejeren der har sat enbegrænsning ind, så hjælper det heller ikke at skifte DNS.

Begræsningerne på erhvervsforbindelser står, efter min mening, slet ikke mål med besparelsen på dem. Det er meget mere fleksibelt af betale selv - så er man herre i eget hus.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)