facebook og reklamer

Jeg har været for nysgerrig - været inde og se hvad det er for noget med at tabe sig i de reklamer der er til højre i billedet. Og takken for det er, at jeg nu har dem på Googles startside. Og ikke kun tegningerne om vægttab men også andre små dumme som ikke var det de udgav sig for.

Hvordan kommer man af med det igen? Jeg troede faktisk at TDC´s sikkerhedsprogram fangede sådan noget.

Og så et hjertesuk! Hvor mange slags wareprogrammer skal man have for at slippe for at se noget af det på sin skærm. Jeg har talt Slow, Spam, Virus, Spyware, Password og Driverware. Der er sikkert flere, men findes der ikke et der dækker det som TDC´s sikkerhedsprogram ikke gør? Jeg ser sjældent på reklamer, men nogen gange dækker en lille artikel et reklamestunt.

Mange hilsener til jer dygtige fra Provence

1 Kommentar

Hej Provence

Jeg går ud fra, at du har været inde under dine internetindstillinger og ændre selve startsiden? Hvis det ikke har hjulpet, så er det muligvis fordi, at der er blevet indstalleret et 3-parts program. Den bedste anbefaling jeg kan give dig, er at du går ind i "tilføj/fjern programmer" og sorterer efter dato. Der kan du tjekke om det sidste (eller næstsidste) der er installeret, måske kunne være dét 3-parts program der figurerer på din forside - så skal det naturligvis afinstalleres.

Der er normalt ikke brug for andet end et virusprogram. Du har i dette tilfælde "TDC Sikkerhedspakke" som i forvejen inderholder:

• antivirus
  • antispyware
  • integration med Windows firewall (nyt ifm med sikkerhedspakken lanceret nov. 2012)
  • spam og phishingfilter
  • websidefilter (forældrekontrol)
  • begrænsning af brugen af internetet (forældrekontrol)
  • browserbeskyttelse
  • automatiske daglige opdateringer
Man kan dog altid godt få tilføjelsesprogrammer til, men det er der i princippet ikke behov for. Jeg vil anbefale (som jeg også gør til venner og familie), at man ikke trykker på reklamer og tilbud eller lign. på internettet, som kan virke "for godt til at være sandt" :-)

Vi kan aldrig med 100 % sikkerhed garantere, at sikkerhedspakken kan opsnappe alle ting. Det vil man desværre aldrig kunne, da alt form for virus/spyware også bliver opdateret på den "onde side", men vi gør hvad vi kan. Det gælder i øvrigt allt sikkerheds/virus programmer.

Jeg håber ovenstående har været behjælpeligt :-) 

Venlig hilsen

Alen - TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)