F-Secure blokerer for adobe flach player og de fleste pdf filer

Hej.

Adobe flash player skal jo opteres ganske tit. Men det kan kun lade sig gøre her, når jeg deaktivere F-Secure fuldstændigt. Desuden kan jeg ikke hente langt de flest pdf filer på nettet.

Begge dele kan gøres når F-Secure bliver deaktiveret. Derfor kan det kun være denne som uhensigtmæssig blokerer for adobe.

Nogen som har en løsning ??? - eller i det mindste et tlf.nr eller en mail hvor jeg kan rette henvendelse, så de kan få løst et temmelig irriterende problem ??

vh

Kristian

16 Kommentarer

Hej Kristian

Jeg tror problemet ligger på din maskine.

Jeg har desværre ikke hørt om det problem før, så det tyder på at løsningen kunne være at du afinstaller sikkerhedspakken og indstalerer den igen. Der kan godt være gået ged i en opdatering til sikkerhedspakken eller der kan være sket noget da du installerede den.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kristian

Jeg kan kun give Maja ret, har selv TDC'S sikkerhedspakke og har aldrig haft de omtalte problemer.

Alt kører perfekt hos mig, så prøv Majas løsning.Blinkende humørikon

hilsen Bente

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Net vil være nemmere at gå ind og lave om på indstillingerne.

Desværre er det ved at være noget tid siden jeg har benyttet F-secure eller TDC's sikkerhedspakke, så jeg kan ikke lige anvise hvordan du laver indstillingerne - men jeg kan da tydeligt huske at muligheden er der.... :-)

"Fejlen" opstår typisk ved at sikkerhedspakken på et tidspunkt har spurgt dig hvad den skal gøre - og så er du i skyndingen kommet til at fortælle den at du ikke accepterer at de pågældende filer/kommandoer bliver afviklet. Det husker den så indtil du går ind og ændrer indstillingerne.

Vh

Peter

(Tak for det Peter Glad humørikon)

Kristian - prøv dette:

Åben sikkerhedspakken - indstillinger-netværksforbindelser- programstyrring

i højre vindue: Klik på tilføj og gennemse.

Du kan finde programmet i Windows - programmer - adobe - Flash. Klik åben og klik Tillad.

Det er vigtig at du giver en tilbage melding om det virkereller ej.

Hej alle og tak for hurtige svar :-)

Har ikke af- og reinstalleret, da andet rådet i instillinger kom inden.

Kunne ikke finde flash via guiden. I gennemse, kommer der ikke programmer efter windows.

Fandt dog adobe reader andet steds. Den stod på "spørg først".

Men underligt nok så forsøgte jeg en opdatering af flash efterfølgende, og den kørte uden blokeringer. Har ellers løbende i de sidste 8 uger, måtte deaktivere hele F-Secure for at det kunne lade sig gøre (ca. 5 gange).

Har da F-Secure mistænkt for at ha' læst med og gjort noget (også selvom andre ikke har haft de problemer) :-D, for da lidt underligt at det pludselig virker her dagen efter mit indlæg.

Men kan jo være at jeg vender tilbage næste gang, den skal opdateres. Hvis kender en anden sti ind til flash, må de gerne sende den (har ikke en mappe med "programmer" i windowsmappen ?? - ps. bruger windows 7)

vh

Kristian

Hej Kristian.

Jeg tror du skal være usansynlig heldig, hvis F-Secure har kikket dig overskuldrene. Da du har win7, ligger dit Windows 7 styresystem helt sikkert på dit C-drev. Når du i stifinder har fundet dit c-drev går du ind i den mappe der hedder "Windows"  - programmer - Adobe - Flash Player -  AddIns - airappinstaller og i den mappe er programfilen du skal have åbnet i dit sikkerhedsprogram. Den hedder airappinstaller.exe

Nu skal jeg selvføklgelig ikke sige, at du skal klikke udfor et indlæg på accepteret for løsning, men jeg synes faktisk at Peters svar med at give tilladelse til programmet, er et super godt råd,  så hvis du er enig kunne du jo overveje at klikke ud for PeterA's svar. Så kan andre der måske oplever din fejl, hurtig finde en løsning. Glad humørikon

Jeg eller mine døtre har fået et problem - de kan ikke komme på FACEBOOK hjemme fra vores bopæl.

hverken på bærbar eller stationær

De har haft deres PC med i skole og der virker det

Hvad kan det skyldes....Hjælp en mor

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ic-cramer,

lyder ganske alvorligt! Har I adgang til internet i øvrigt?

mvh

Hej Maja.

Jeg ville meget gerne afprøve forslaget, da jeg er helt enig om at det nok er dér problemet ligger. At jeg har fået blokeret for tilladelsen til adobe flash tidligere (også selvom det virkede i dag)

Meeeeen som jeg skrev 2 gange i sidste indlæg -->>I windowsmappen på c-drevet i stifinder findes der ingen mappe som hedder programmer :-) - der er en hel del mapper men intet med dette navn.

Så jeg har lidt svært ved at finde ind til hvor flash skal ligge henne, så jeg kan fjerne eventuel blokering.

vh

Kristan

hej

Det har jeg heller ikke hørt om før.  Der skal være en mappe hvor næsten alle dine software programmer er installeret. Kan din mappen hedde "Program"  eller et andet engelsk ord? 

Andre der kan hjælpe med et ord på den mappe? Eller hvordan den findes på Kristians maskine.

Hej Maja.

Næ ingen af den slags heller.

Fandt adobe reader via: c-drev -> programmer (x86) -> adobe. Men her ligger ingen flash eller nogle mapper med de navne du nævnte. Der ligger dog en som hedder adobe air, men den får jeg ikke lov til at installere eller updatere (kan ikke se om det er pga F-Secure)

vh

Kristian

Omdømme 3

Hej Kristian

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig.

Åbn TDC Sikkerhedspakke.

Klik på opgaver.

Klik på tillad program at starte.

Klik på Adobe flash player control pan, hvis den er der( elementet bliver grønt)

Klik på detaljer i venstre hjørne.

Se om du har sat markering i Tillad eller Bloker.

hilsen Bente

ps. Adobe Flash Player ligger også i kontrolpanel hos mig.

Hej Bente.

Der ligger "Adobe Flash Player installer/uninstaller". Det ligger en 8-10 gange med forskellige datoer. Alle er tilladt. Intet andet med Flash.

vh

Kristian

Omdømme 3

Hej Kristian

Hvis du mener, at Adobe Flashplayer ligger 8-10 gange i TDC's sikerhedspakke som installer/uninstaller, er det måske der fejlen er.

Hos mig ligger den 1 gang, og der står TILLAD . Type  AUTOMATISK.

Alt hvad jeg har tilladt i Sikkerhedspakken er AUTOMATISK.

Du kan prøve at afinstallerer den og hente ny version, kun et forslag.

Se link:  http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html

Det er mit sidste bud, hvis ikke det hjælper, så må vi have andre på banen.

hilsen Bente

Men det virker skam lige pt. uden at jeg skal deaktivere hele F-Secure. Men vil prøve næste gang, hvis en sådan kommer.

vh

Kristian

Havde så problemet igen når der skulle opdateret.

Brugte så rådet med at af- og reinstallere programmerne fra adobe. Det ser ud til at have virket.

vh

Kristian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)