Svar

Extra Hastighed & Trio

Jeg undere mig lidt over at det kun er DUO kunder der kan få extra hastighed.... hvorfor er det det ?

Det burde på et eller andet plan da give mere mening at folk som ser TV vha. deres netforbindelse har behov for lidt mere hastighed (ikke at DUO kunder ikke skal have muligheden naturligvis).

Og en helt anden ting..... når man nu betaler for at se TV i flere rum..... hvorfor så i h****** er det ikke muligt at se HD på begge tv ? Ved godt den skriver noget i stil med at alle feeds bliver brugt, men det er da noget l***.....

undskylder mit ordvalg, men synes ikke jeg kan finde noget der passer bedre.

J.

icon

Bedste svar af jk44 22 oktober 2011, 14:10

Hejsa

Hvis man presser en linie vil den begynde at generere datafejl. Det vil sige at data mellem central og kunde vil være ødelagte og skal sendes om. På en almindelig adsl vil dette kun opleves som en lidt nedsat hastighed.

På en trio er der en buffer på 10 sek, er der flere fejl kan denne buffer tømmes og man vil se pixel fejl eller evt. frysninger. Tdc har lige nu valgt at sige, home trio er op til 20 mb men da jeg er kørende tekniker aner jeg ikke om det vil være muligt at købe højere hastighed, det overlader jeg til kundeservice. Det er desværre ikke alle centraler endnu der er udstyret med vdsl og det er jo den første betingelse for at det kan lade sig gøre.

Man kan ikke selv vove forsøget med at presse linien da den hastighed linien er testet og godkendt til er den maksimale der kan sælges med. Der er iøvrigt ingen grund til at teste om det nu også giver fejl at presse linien for rigtig mange af de kunder som er blevet boostet i løbet af i år er efterfølgende blevet sat ned igen fordi at det gav problemer. Netop med trio produktet ligger der helt faste regler for hvad der må gøres og ikke gøres fordi at vi vil have den til at kører optimalt. I øvrigt vil en presset linie der kører f.eks. 17 mb være nogenlunde lige så hurtig som en 10mb netop på grund af de mange datafejl.

mvh

Jan

Se original

8 Kommentarer

Hometrio bliver oprettet på ADSL2+ forbindelse, mens HomeDuo kører VDSL2+

ADSL2+ kan max køre 24 mbit/s 

VDSL2+ kan max køre 50 mbit/s

Hvorfor du med HomeDou kan tilvælge 'Op til 50 mbit/s'. 

mht. Flere HD-kanaler, så kræver en HD-kanal 8 mbit/s af din totale hastighed på 'op til 20 mbit/s' så når du vil køre 2 HD-kanaler på samme tid, bruger du pludselig 16 mbit/s af din totale hastighed. Har du tjekket hvilken hastighed du kan trække ned, med alle TV'ene slukket? Mit gæt er du ikke har nok total båndbredde, til at trække 2 HD-kanaler på samme tid. Et normalt ikke-HD signal trækker 3.8 mbit/s for hvert tændt TV.

Lige præcis Tengu, det bekræfter bare hvad jeg mener, det giver ingen mening at tilbyde lavere hastighed til nogen som bruger linien til andet end at surfe, downloade osv.

Ang. det med HD-kanalerne, når jeg tester min hastighed uden nogen TV tændt, så har jeg 19-20Mbit/s, men det burde også være, uanset hvad, mere end rigeligt til 2 HD-Kanaler Glad humørikon

Men tror ikke helt det passer med 8Mbit/s til en HD-kanal, for når jeg tester hastigheden med en HD-Kanal tændt, trækker jeg stadig en hastighed på mindst 14Mbit/s

Og endnu engang bekræfter at Trio kunder også burde have adgang til VDSL2....

Men er det ikke også den samme router der er til Duo & Trio ?

Nickolaj

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Ikke helt korrekt. Hometrio kører også på vdsl hvor det er muligt og praktisk.

Men, hvor homeduo må køre med flex "op til" hastighed så SKAL hometrio have en fast stabil hastighed.

Dette skyldes at hvis vi presser linien max ses pixel fejl og evt frysninger. Derfor er der begrænsninger på vdsl i forbindelse med trio. At du måler 14 mb med tv tændt skyldes at de 8mb er ved kanalskift, efter 10 sek. falder forbruget til mellem 4 og 6 mb.

mvh

Jan

Hej Jan, velkommen til Glad humørikon

I mine øjne ville det jo være det bedste hvis at kunden selv kunne vælge om de ville forsøge sig med op til 50Mbit/s - jeg ved ihvertfald at jeg ville forsøge, skulle det så vise sig at alting går i ged på grund af det, så ville jeg kunne tage stilling til det.

Den gang jeg fik installeret mit trio for snart et år siden, foretog teknikeren herude en måling og sagde at jeg snildt kunne hive 50Mbit/s, da jeg heller ikke boede så langt fra centralen.

Men som jeg læser det du skriver er det TDC der har valgt ikke at tilbyde det til Trio kunder, men hvad nu hvis jeg som Trio kunde insisterer på at give det et forsøg vil I så rent afvise det ?

Nickolaj.

kunne godt tænke mig at kunne redigere i indlæg, når nu man kommer i tanke om noget man ville have med Glad humørikon

Kan ikke forstå hvordan der vil kunne opstår frysninger og pixel fejl ved at presse linien, for TV-signalet har jo første prioritet forhold til alm. internetbrug?

Nickolaj

Omdømme 2

Hejsa

Hvis man presser en linie vil den begynde at generere datafejl. Det vil sige at data mellem central og kunde vil være ødelagte og skal sendes om. På en almindelig adsl vil dette kun opleves som en lidt nedsat hastighed.

På en trio er der en buffer på 10 sek, er der flere fejl kan denne buffer tømmes og man vil se pixel fejl eller evt. frysninger. Tdc har lige nu valgt at sige, home trio er op til 20 mb men da jeg er kørende tekniker aner jeg ikke om det vil være muligt at købe højere hastighed, det overlader jeg til kundeservice. Det er desværre ikke alle centraler endnu der er udstyret med vdsl og det er jo den første betingelse for at det kan lade sig gøre.

Man kan ikke selv vove forsøget med at presse linien da den hastighed linien er testet og godkendt til er den maksimale der kan sælges med. Der er iøvrigt ingen grund til at teste om det nu også giver fejl at presse linien for rigtig mange af de kunder som er blevet boostet i løbet af i år er efterfølgende blevet sat ned igen fordi at det gav problemer. Netop med trio produktet ligger der helt faste regler for hvad der må gøres og ikke gøres fordi at vi vil have den til at kører optimalt. I øvrigt vil en presset linie der kører f.eks. 17 mb være nogenlunde lige så hurtig som en 10mb netop på grund af de mange datafejl.

mvh

Jan

Takker for dine fyldest gørende svar Jan, det hjælper meget på forståelsen af det.

Nickolaj

Omdømme 2

Hejsa

Velbekommen, du er meget velkommen tilbage hvis der er andet jeg kan hjælpe med Glad humørikon

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)