Svar

Extern mail

• Bruger
  • 17 kommentarer
Jeg vil gerne hente mail fra en extern POP3 server, hvilket skulle kunne lade sig gøre på TDC mail.  Imidlertid anvender den pågældende server ikke port 110, men derimod 995.  Hvorledes kan jeg sætte den externe server op således at jeg henter mail via denne port.

icon

Bedste svar af BrianMose 23 februar 2012, 17:40

Nej gmail har 2 metoder, den ene sætter din tdc mail ind som afsender.  Folk der modtager mailen ser din TDC mail som afsender, men den er sendt gemmen gmail.

Den anden metode, er at den bruger TDCs pop3 server og sender mails direkte igemmen TDC.

Så med begge metoder står din TDC mail som afsender.

Se original

13 Kommentarer

Hej Knudg

Hvis jeg har forstået det rigtig har du din mailbox hos en anden end TDC. På den webside du har din mailadresse, f.eks. gmail eller hotmail eller en af de adre der tilbyder en mail servie, kan du gå ind i support der hvor du har din mailbox, for at se opstillingen  til dit mailprogram. Hvis det ikke er dette du efterlyser, kan jeg desværre ikke hjælpe dig yderligere, men håber der er en anden der ved hvad du skal.

Skriv gerne om jeg har forstået dig rigtig.Glad humørikon

Jeg er ikke i tvivl om hvad den anden mail service provider ønsker, - nemlig at jeg logger på "POP3.HOTMAIL.COM" PORT 995.  Problemet er at jeg ikke kan specificere port nummeret, når jeg skal definere den externe mail server hos TDC.  TDC bruger altid standard porten, som er 110 for hentning af extern mail, og som følge deraf får jeg en fejl som fortæller at når jeg forsøger at logge på med port 110, bliver jeg afvist.

Og ja, jeg ønsker at hente post fra både gmail og hotmail.  Jeg har endnu ikke specificeret gmail, så jeg ved ikke hvilke krav de stiller, - en ting ad gangen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ved ikke hvordan man kan ændre den port man henter fra hos TDC mail, da jeg ikke bruger det.

Men jeg ved at både gmail og hotmail har en indstilling til at videresende alt mail til en ekstern email adresse.

Således kan du bare automatisk sende alt mail direkte til din TDC mail og behøver slet ikke opsætte POP.

Dette er mit forslag til at løse dit problem.

Hej Brianmose,

Tak for dit svar.  Jeg ved ikke om det løser problemet, - det ved du måske. 

Jeg mener at både gmail og hotmail har en kontrol af om man logger på med jævne mellemrum, og hvis man ikke gør det, nedlægger de ens mail konto.

Hvis det er rigtig kan man ikke bruge din løsning, idet man så ikke logger på, og dermed bliver nedlagt efter et stykke tid?

hIlsen Knud

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

gmail har ikke sådan en begrænsning, men hotmail har.

Du kan dog skrive et note i din kalender at du skal huske at logge ind hver 90 dage eller sådan noget.

Det er til at overskue de få gange om året.

En anden måde ville også være at videresende din TDC mail til din hotmail/gmail og så bruge den til at læse din mail.

Gmail kan f.eks sættes op til at sende mails, så det ser ud til at de kommer fra din tdc adresse.  Det er den metode jeg bruger med min egen email adresse.

Takker for svaret, - men jeg synes du var mere logisk hvis TDC tillod at man specificerede portnummeret på den server, man vil hente post fra.

Den metode, du skitserer medfører, så vidt jeg forstår, at man hvis man bruger "svar" funktionen får sendt mailen via gmail, hvilket jeg ikke ønsker.

Omdømme 2

Nej gmail har 2 metoder, den ene sætter din tdc mail ind som afsender.  Folk der modtager mailen ser din TDC mail som afsender, men den er sendt gemmen gmail.

Den anden metode, er at den bruger TDCs pop3 server og sender mails direkte igemmen TDC.

Så med begge metoder står din TDC mail som afsender.

Takker, - den vej vil jeg gå, - men jeg forstår ikke at TDC ønsker at vi skal gå den vej.

Hilsen

Hej Knud

jk44 har skrevet hvorfor i dette svar. /t5/Bredb%C3%A5nd/Kan-ikke-sende-mails/m-p/63655#M9366

Emnet har været diskuteret i flere tråde. Det kan være du kan bruge nogle af de beskrivelser der er skrevet der:

1. tråd  - 2. tråd - 3. tråd

Kære MajaH,

Hverken den henvisning, du kommer med eller de 3 tråde, du henviser til har noget med mit spørgsmål at gøre.  Der er altså ikke en forklaring på hvorfor TDC ikke tillader at man angiver et portnummer, når man vil definere en extern POP3 server.  Et andet portnummer har heller ikke noget med sikkerhed at gøre.

Næ - det har du da ret i. Undskyld.Trist humørikon

I første indlæg skriver du om et problem. Hvis andre har det samme problem, og klikker på den karrygule bjælke, for at komme ned til løsningen på problemet, ville det vel være smartere at klikke  "accepteret som løsning" ud for BrianMose's svar, som rent faktisk er det svar du henviser til, ved at sige "Takker, - den vej vil jeg gå,"  

Sådan kan det jo gå - Vi prøver allesammen at svare og markere løsninger så godt, som vi tror det skal være.Glad humørikon

Helt enig, - det var en fejl jeg gjorde og jeg opdagede den lige så snart jeg havde trykket enter, - men den kunne så vidt jeg kunne finde ud af ikke laves om.  Undskyld.

Hilsen Knud

Alt forladt Meget glad humørikon

Ude til højre - ud for indlæget, står der indstillinger, der kan du trække din akcepteret som løsning tilbage.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)