Extern Harddisk til TDC HomeBox - Sagemcom

Kan det lade sig gøre selv at købe en Extern USB Harddisk og sætte den til TDC Homebox (Sagembox) og kunne få adgang til HardDisken udefra ? og samtidig bruge den på den på interne netværk ?

15 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej stonefox.

En ekstern USB harddisk, kan du ikke bruge.
Du skal have fat i en NAS(Netværksharddisk).
Hej har søgt og fundet en WD Extern 3TB NAS hardisk til billige penge.

http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=280

Er ikke klar over hvor meget opsæt der bliver i min TDC Router, for at få den til at fungere  in-/ externe - kan du hjælpe med nogle oplysninger

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Den kan jeg godt anbefale dig at købe.

Har selv en My Book Live. Samt en Synology DS212j.

Det eneste du kan komme til at skulle sætte op i din router, er en statisk ip til den, og en portforwarding.

Hvis jeg anskaffer en Synology NAS, vil jeg kunne få adgang til den, på bla. SmartTV  som med min TDC homedisk

http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-nas2/nas-box2/nassyn-ds212j.html

Omdømme 2

Ja, det kan du sagtens. Glad humørikon

Men det kan du også med My Book Live.

OBS. vil også lige gøre dig opmærksom på, at køber du en synology diskstation, medfølger der IKKE interne harddiske. Så de skal købes også(eller evt. tage en harddisk fra en gammel computer, med det plads man kræver).
Tak for din information. Måske skyder jeg over målet, men jeg er blevet anbefalet dette produkt da der er indbygget CPU. FTP. mm.
Omdømme 2

Det er korrekt.
Du får rigtig mange muligheder med en Synology diskstation.
Vil jeg kunne se den på mit SmartTV?
Omdømme 2

Ja, hvis den er sat ordentlig op. Glad humørikon

Hej Mathias
Jeg er glad for at jeg kan trække på din viden, da jeg har behov for at vide hvad jeg har gang i og ikke kommer til at stå med et køb, der ikke vil komme til at fungere.
Du nævner tidligere at der skal defineres en IP og en portforward. IP address er vel bare en der er ledig og ikke konflikter med en anden IP. Skal det være en IP over 100 eller under? ( 168.192.1.xxx)
Portforward ved jeg ikke hvad er og hvad det går ud på?
Omdømme 2

Hej igen.

Kan godt forstå du vil have viden om det produkt du køber, vil virke til de formål det bliver købt til.

Jep, statisk ip skal konfigureres. Det er ligegyldigt, hvilket statisk ip du giver den, bare den ikke allerede er i brug, af en anden enhed. Du ville nok gøre smart i, at bruge en statisk ip til den, som er nem at huske(som 192.168.1.10) - da du skal bruge den, når du skal opsætte portforward.

En portforward, er den port du går ind fra, når du skriver din ip-adresse udefra, og vil have den til at dirigere ind på en bestemt enhed.

Altså du ønsker at sætte din portforward op således:

Gå i dine routerindstillinger (192.168.1.1) og ind under port omdirigering.

Rul ned i bunden og tryk på plusset udefor "Opret ny regel".

Servernavn er ligegyldigt, bare noget du kan huske, som: "Synology".

Fra port til port, er de porte du vil bruge, når du skal ind på din diskstation udefra(eksempel: 52.544.66.34:1234). Det nemmeste ville være, hvis du brugte samme port, som diskstation kører(5000). Så du skriver bare 5000 i fra og 5000 i til.

Protokol lader du bare være.

Omdirigeringsporten er 5000.

Lokal ip adresse, er den lokale ip adresse, du gav din synology diskstation, som statisk ip.

Efter du har sat dette op, skulle du gerne kunne tilgå din diskstation vha. ip:5000.

Du kan se din ip, ved at gå ind på http://cmyip.com

Tak. Nu har jeg en ide om hvordan det skal sættes op. Måske bliver det nødvendigt at vendettilbage når grejet er købt hjem.
Omdømme 2

Lyder godt.

Du skal være så velkommen til at skrive igen, det er kun i min interesse Glad humørikon

Skal lige høre - I homedisken er der mulighed for at sætte en eSATA harddisk mere til.  Vil den løsning, ud over mere plads, kunne køre en højere hastighed ved kopiering til ag fra drevet ?

Vil eSATA disken også kunne nået udefra via en browser ?

Omdømme 2

Tror da du vil kunne tilgå din eSata disk udefra, via din Homedisk.

Det kommer også an på, hvilken eSata-disk du køber, om du vil få mere hastighed på drevet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)