Enhedsadgangskode?

Jeg kan ikke få oprettet netværks forbindelse fra min bærbare Dell via min home boks, istedet for at bede om en sikkerhedskode, så vil den have en enhedsadgangskode, og denne kan ikke bestå af bogstaver. Har kun fundet 2 steder på nettet hvor der blir omtalt begrebet enhedsadgangskode, men kan ikke se hvad deres løsning var. Havde ikke problemer med min gamle Linksys.På supporten kan de ikke hjælpe, siger de ikke har hørt det før? Jeg er ikke et god til det her computer sprog, så forklaringer skal være på "dansk" [i]

21 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Lige en oversettelese kan jeg ikke kom med da enhedsadgangskode kan betyde uentlig meget.

men jeg syndes du skal prøve at genstarte din router, og fjerne netværket fra listen over fortruktne netværk i den computer. og så selvfølig prøve igen, sikkerheds koden står bag på routeren.

hvis det ikke virker så skriv lige igen, så andre også har mulighed for at komme med deres indput.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej maude & miela1

Mon det maude mener, bare kan være koden til trådløse netværk? Det kan jo godt være at den bliver kaldt enhedsadgangskoden - altså koden til den trådløse enhed = routeren?

Det vil give mening i forhold til en lidt ældre kryptering, hvor man ikke havde mulighed for at indtaste et ord, men skal indtaste en 27 lang (er længe siden jeg sad med det her, så I andre husker nok bedre hvor lang den var/er?) tal kombination, for at få adgang til den trådløse forbindelse. Jeg husker ikke præcis, men tror krypteringsmetoden hedder "WEP"? 

Miela1 - kan du hjælpe, hvis antagelsen er, at det er til en ældre trådløs router, som kører med noget kryptering, som netkortet på computeren ikke kan håndtere umiddelbart?

Meget glad humørikon

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg kan godt huske der en gang var en kode  vhor man i roteren skulle skrive et kodeord, og så truykke på en generate knap, vælge en Key -index og så bruge uafmindlig lang talkode når man vil logge på sit netværk. jeg kan ikke huske om det er WEP.

-- maude --

Hvis det jeg skrev før ikke virker skal jeg lige vide hvilken router du bruger.

Min router er en splinter ny home duo boks fra tdc, og alt andet kan godt få forbindelse, men denne bærbare vil have denne specielle kode, som ikke er "normal"

Selvom min tdc forbindelse er super fin, og der er masser af signal, kan jeg ikke komme på, og har den derfor heller ikke på liste over foretruknr Trist humørikon

Omdømme 3

Hej,

Jeg tænkte nok det var de router, det står lidt mellem linjerne.

Din computer hvilket styre system har den.

Windows xp pro

Omdømme 3

Hej,

Det kan floklare en del,

Du skal søre for at din computer er opdateret til service pack 3, da den ellers ikke understøtter WPA2 Kryptering, og fejlen du får kan være en konsikvens af det,

du kan opdatere ved at sette den på netted med et netkabel.

ok, prøver at koble den på i morgen....håber det hjælper....jeg skal nok skrive hvordan det er gået....og tak for din hjælp foreløbig:Glad humørikon

Omdømme 3

Hej,

Håber også det virker ellers skal jeg nok finde på mere du kan prøve i morgenBlinkende humørikon

Hej Miela, jeg har nu opdaget at jeg heller ikke kan komme på via kabel Gal humørikon, og har nu fået rodet så meget med det, at det er lykkedes mig at få den tilsluttet med home boksen trådløst, jeg har netværksnavn som passer, 54.0 Mbps i hastighed, udmærket signal, og en ip adresse er blevet tildelt(status er at der er sendt 26 og modtaget 12)......Jeg kan bare ikke komme på. Jeg har åbenbart også en 1394-forbindelse (?...sagde jo jeg ikk er så god til det her Blinkende humørikon), som både er tilsluttet, og har en hastighed på 400 Mbps, den sender og modtager ikke noget. Jeg har slukket home boksen, og resettet den x flere, og genstartet  den bærbare i et væk.....puha hvor jeg hader det.....er vildt dårlig til det.

Jeg har hentet service pack 3 ned på en pen og lagt den på den bærbare, ikk at der skete nogle mirakler ..... jeg er på job i aften, og derfor ikk på, men læser gerne, og roder videre i morgen hvis du har skrevet til mig Blinkende humørikon..

Omdømme 3

Hej,

Den udgang du kan se der hedder 1394, er firewire 400 port og er noget man ikke bruger mere med mindre man har MAC også mener jeg der er en firewire 800 de har, grunden til at den står under netværk er at du også kan bruge den til at køre netværk over men det gør man ikke, så den skal du ikke tænke på.

Jeg regner med at du har en anden computer hvor det hele virker(hvordan skulle du ellers kunne skrive her) og der for er jeg temlig sikker på at det er din computer den er gal med, mulig vis en virus eller mallware, og det kan derfor godt være at du skal gendanne din computer eller reinstallere denTrist humørikon. men inden du prøver det kan det også være din firewall den er galt med,

så først har du en 3. part firewall installeret? så skal de væk da du ikke har noget at bruge den til.

hvis det ikke virker eller du ikke har en 3. part firewall, skal du prøve at gendanne din windows firewall til stadart opsetningen, jeg kan ikke huske hvordan du kommer der ind i XP da jeg ikke har kørt XP i rigtig mange år.

men det kan være at det her trik fra win 2003 server virker.

Åpen: Run(Kør) findes under start menu.

skriv: "cmd" og tryk på enter så åbner du comando programmet.

her skriver du "NETSH FIREWALL RESET" og klikker på enter, så køre den lidt og derefter kan du bare lukker CMD enten ved at skrive "exit" eller klikke på det x du pleger at bruge når du lukker et program.

hvis det ikke virker tror jeg den eneste udvej er at gendanne de til et tidspunkt hvor den virked eller for at være helt sikker på at den kommer til at virke formatere og ligge windows ind på ny, husk at lave en Backup.

da du har en Dell er der sansynligvis enten en restore DVD eller en knap du skal trykke på under opstart.

Omdømme 3

Hej, Igen.

Har du fået løst problemet?.

ellers har jeg lige et løsnings forslag mere.

jeg har fået en besked fra en af mine venner som gjorde mig opmærksom på at det kunne være dit netkort som ikke kan sammen med WPS(Wireless protected setup), det han skriver er at "fejlen typisk kommer i forbindelse men et Intel R Pro wireless Netkort, så det kan være et problem med intels driver", nå jeg har lige sat og se om det var en fejl jeg selv kunne få til at komme frem efter hvad han skrev, og det tog mig ikke mange menutter at få mit  Broadcom netkort til at komme med samme fejl så det kan også være en fejl i microsofts driver.

men løsningen kunne være at slå WPS fra i routeren.

Omdømme 3

Hej,

Skal også lige skrive at det ikke løser problemet med at det kablet netværk ikke virker men det kan være noget helt andet.

men som du sikkert har oplevet, så har tilfeldige ting det med at komme i fler.

Hej Miela1, det lyder meget sandsynligt, men hvordan afprøver jeg det? hvordan slår jeg det fra i routeren?

Omdømme 3

Hej,

Der må jeg være dig svar skyldig,

jeg har ikke selv TDC Bredbånd, men ved deres konkurentTrist humørikon så jeg kan ikke bare lige gå ind og finde instillingerne og lave en vejledning. jeg kunne heller ikke finde vejledning på TDC hjælpe side.

Men du skal gå ind i din router.

åben internet browseren på din computer og skrive 192.168.1.1 i adresse feldet, der skulle du gerne kunne finde en indstilling hvor du kan slå det fra.

de hedder enten

WPS, Wireless protected setup eller wi-fi protected setup.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maude

For at tilgå TDC Homebox, skal du i din browser gå ind på 192.168.1.1, og i brugernavn skrive "admin" og lade password være blankt.

Når du er logget ind, skal du i menuen til venstre vælge "Trådløs" og "SSID1".

Her skal du ud for "WPS" vælge "Deaktiveret", og slutte af med at trykke "Gem" nederst (det er fluebenet).

Vh.

Rasmus - TDC

Hejsa igen...tak for tippet til at gå i home-boksen, det virker desværre bare ikke...jeg kan slet ikke komme på nettet med den bærbare Dell pc, jeg har Trist humørikon  Jeg er ved at give op, synes jeg har rodet med det i mange timer snart, og jeg aner ikk hvad jeg roder i....

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maude

Så vidt jeg kan se, har du svaret på dette indlæg fra din hjemadresse, dvs. så må du have en anden PC der virker?

Hvis det er tilfældet, kan du fra den logge ind, og rette i routeren.

Der er iogså et par andre punkter i routeren, du skal være opmærksom på.

Punktet "Trådløs indstilling" kan stå til "802.11 N", "802.11 G" eller "Blandet".

Hvis din Dell er en ældre PC, er det heller ikke sikkert at den forstår "802.11 N", som er en nyere standard, og så kan det være en fordel at sætte den til "802.11 G" eller "Blandet".

Punktet "Netværks godkendelse" er hvor du vælger krypteringstype.

Denne står som standard til "WPA/WPA2", men det er heller ikke alle computere der forstår dette.

Den kan du prøve at skifte til WPA2, WPA og WEP, hvor WPA2 er den bedste kryptering og WEP er den svageste.

Vh.

Rasmus - TDC

Har prøvet alle dine ideer i slavisk rækkefølge, èn ting ad gangen....har pt masser af signal, er tilsyneladende tilsluttet....men kan ikke gå på nettet. Ligeglad humørikon.....jeg gir op....Tak for hjælpen, men efter den home-boks duer det bare slet ikke mere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)