Emails slettet

• Deltager
  • 0 kommentarer
Ja hej,

Jeg havde nogle rigtig vigtige mails liggende herinde og lige pludselig den ene dag var de alle slettet? Hvordan får jeg dem tilbage ? og er det muligt?

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvor inde?????

Men uanset hvor du har haft dem liggende, så kan slettede emails ikke genskabes medmindre du selv har taget en backup af dem, - og det antager jeg at du ikke har, ud fra den måde du har formuleret dit spørgsmål på.

Inde i min mail mappe? Indbakke.

Det er noget pis! Hvorfor fanden er de pludselig væk!?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hervig

Din "Indbakke" kan jo være ganske mange steder, - på TDC's mailserver, på egen computer såfremt du bruger en mailclient, eller et hvilket som helst andet sted alt efter hvilken udbyder du bruger til mail. (Jeg antager dog at det er TDC, siden du stiller dit spørgsmål her).

Uanset hvad, så gælder mit første svar. Slettede mails kan ikke genskabes medmindre du selv har lavet en backup af dem.

Og JA, - det er da noget rigtigt pis når ens mails forsvinder. Gal humørikon

Hej hervig Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud. Jeg gætter på du tilgår din post via TDC'side også kaldet webmail. Din webmail indbox har et loft på hvor mange mail du kan opbevare. når indboxgrænsen er nået begynder den automatisk at slette mail (de ældste gætter jeg på) efterhånden som de nye kommer ind. For at undgå dine mails forsvinder, skal du sørge for at indboxsen ikke overstiger grænsen. Det vil sige slette mail du ikke bruger og gemme dem du ikke vil miste på din pc. Du skal også huske at tømme din papirkurv, da støørelsen af det indhold også tælles med i det samlede beløb. Redigeret tilført:Altså ikke antal mail, men hvor meget de fylder.Du kan muligvis udvide din mailbox. Det kan jeg, men har ikke gjort det, fordi jeg har et postpogram installeret på min pc. Du kan se til venstre hvor meget plads du har til rådighed. Du kan se atjeg har brugt 33% af 10MB.mailbox størekse.JPG
Omdømme 3

Hej Hervig.

Såfremt det er TDC,s mailserver du bruger, så er der plads til 50.000 mails, forudsat at den er opgraderet til 1GB.

Jamen jeg ved skam godt at når der er for mange så sletter jeg nogle pga pladsmangel. Men tjekker mail hver dag. Og nu er de bare væk. Og det er bare fakturaer osv. Så er faktisk en del på skideren.

Omdømme 3

Hvis dine mails bare forsvinder fra TDC's mailserver sådan uden videre, - så er en klage til TDC helt klart på sin plads:

http://tdc.dk/kontakt/klage/

Jamen jeg regner med at det er det der er sket. Altså den ene dag var alle bare væk derfra? Har aldrig oplevet det før. Og er 100 på at jeg ikke klikkede på den knap hvor man vælger at slette alle mails..

Men under klage kan jeg jo ikke skrive ok om de kan hjælpe mig osv? Er der ikke et sted man kan kontakte dem online? Eller få svar fra en medarbejder?

Omdømme 3

"Og er 100 på at jeg ikke klikkede på den knap hvor man vælger at slette alle mails.."

Hvis det er TDC's mailserver vi taler om, så er det altså også mere end 1 knap man skal klikke på for at slette sine mails.

Man skal først markere de mails man ønsker at slette, og dernæst klikke på "Slet", hvorefter de slettede mails havner i papirkurven, - hvor der stadig er en chance for at fortryde, - så det er ikke noget man sådan lige hovsa ups kommer til ved et uheld.

Hej igen hervig

Det har du sikkert heller ikke, for så ville di være i din papirkurv.Blinkende humørikon

Omdømme 3

"Er der ikke et sted man kan kontakte dem online? Eller få svar fra en medarbejder?"

Jo da, - du kan altid ringe til Kundeservice. De vil guide dig videre til den relevante afdeling.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb

Nej det mener jeg heller ikke. Man man kan jo gøre sp at mails bliver slettet med det samme og at de ikke kommer i papirkurven, hvilket jeg havde. Men regner da lige med at den spørger først om jeg vil slette alle mails Glad humørikon

Noget andet bemærkelsesværdigt. Der står at jeg har brugt 77% af mine 5 mb. Altså? der er ikke nogen mails næsten? I kladder osv. maks 5 stk?? Sker der for det?

Hej igen hervig

En bruger har gjort mig opmærksom på at hvis jeg klikker på mapper ude til venstre, så kan man se hves der er gemte mail i andre mapper, jeg tænker spesielt på spam-mappen.

Omdømme 3

Sådan ser du hvad der ligger i dine mapper (klik på link):

http://bildr.no/view/811823

Ok kigger lige Glad humørikon

Jep, der er desværre ikke noget...

Omdømme 3

Jeg vil anbefale dig fremover at have en mailclient (et mailprogram) installeret på din egen computer. Så kan du hente mails fra TDC's server ind på din egen computer, og gemme dem på egen computer også, - og lave backup af dem.

Næsten ethvert mailprogram kan indstilles til at gemme en kopi af de hentede mails på serveren. Så har du dine mails 2 steder, - både på din egen computer og på TDC's mailserver, - og det er da en ekstra sikkerhed for dig, så du ikke en anden gang kommer i den irriterende situation igen.

Vi er helt enige, - det er noget PIS Gal humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, hervig.

Jeg tror din bedste mulighed for at få genskabt dine mails er at ringe til Kundeservice.

jeg ved at TDC gemmer dine mails i en længere periode hvis du opsiger dit abonnement, så om ikke de også skulle have en kopi af dine mails når de ligger på webmail.

men det er ikke noget du skal sette din næse alt for højt op efter.

ellers har du fået nogle gode råd.. så følg dem - det er mit rådBlinkende humørikon

Nu ringede jeg lige, og skulle så taste 1-5 afhængig hvilken hjælp jeg vil have. Men ved ikke hvilken en af dem jeg skal taste? Kan i evt prøve at ringe og høre om det er 2'eren eller er det totalt lige meget?

Hej hervig

Det jeg skriver til dig nu, kan måske godt opfatts, som et surt opstød, men jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal få mit svar ned. Så derfor tilgiv mig, hvis det virker forkert.

Min løn er desværre ikke så stor som husassistent, på en offentlig bygning i den by jeg bor i. Så derfor har jeg ikke mulighed for rent økonomist at efterkomme dit og alle andre der måtte have et lignende ønske. Det kan jo være der er en anden bruger der godt vil prøve at ringe rundt.

Mit bedste bud må være. Start fra en ende af.Blinkende humørikon Og hvis du finder ud af noget, så er du meget velkommen til at skrive nummeret i denne tråd.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)