Email og pop3 server blokeres af TDC Homebox trådløst

Vi har i de seneste to måneder ca haft et problem med at vores trådløse wifi enheder ikke kan hente post trådløst hjemme på vores TDC Home box både på iPhone og bærbar PC.

Alle enhederne kan godt hente og sende post uden for vores hjemmenet

iPhonen har løst problemet ved at ændre IP tildeling fra DHCP til BootP, noget som jeg helt ærligt ikke kan se forskellen på, andet end at DHCP har et 'klient id'.

På PC med windows live får man Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0E, Socket-fejl: 10060.

Man kan se mange har problemer med dette og har brugt mere eller mindre heldige løsninger med reinstallation af postprogram og TDC hjælpeprogrammer.

Problemet ligger et andet sted:

På det trådløse net hjemme hos TDC kan man ikke forbinde til eller pinge pop3.mail.dk-

lige så snart man forbinder til det kablede netværk på routeren, kan man forbinde til pop3 og asmtp.

Den eneste forskel ser ud til være IP adressen der i det ene tilfælde er 192.168.1.102 og i det andet tilfælde .106

Firewallen på routeren ser ikke ud som om den gør forskel på trådløst og kablet.

mvh Jens F

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jens

Det lyder som lidt et besynderligt problem, du er rendt på.

Jeg skal lige sikre mig, at du kun benytter vores Homebox, dvs. at du ikke har sat din egen router, eller trådløse extender på?

Og at du også logger på Homebox'en, dvs. at du ikke ved en fejl får valgt et andet netværk? Ja, det er sandsynligvis et dumt spørgsmål, men jeg er nødt til at spørge ;-)

Du er i øvrigt velkommen at prøve at resette Homebox'en, hvis du ikke allerede har prøvet det.

Dvs. hold reset-knappen på venstre side inde i ca. 20 sekunder.

Derefter skal du eventuelt ind og rette SSID osv. tilbage, til det du selv har valgt.

Vh.

Rasmus - TDC

Hej Rasmus:

Der er ingen dumme spørgsmål, jeg kunne jo også have glemt noget i beskrivelsen.

Men svaret er nej- vi har kørt på vores eget netværk hele tiden.

PC en har dog fået windows 8 og iPhonen har fået en ios opdatering.

Hmm - Resette homeboxen - jeg sidder oppe i Norge igen, men det var da en ide. 

Blot er der jo det ved det at al anden trafik kommer fint igennem det trådløse netværk. må indrømme jeg var begyndt at tro på at det var en form for ip-filtrering fra potentielt usikre enheder, når det virker så snart kablet kommer på.

Hverken min PC med windows 8 eller iPhonen kører TDCs sikkerhedsløsning, så der kunne jo have været et tiltag fra TDCs side for at blokere.

Jeg får min kone til at prøve at resette homeboxen, så vender jeg tilbage.

mvh Jens

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du bør også kontrollere sikkerhedsindstillinger på de problematiske maskiner.

Logisk set kan det ikke være routeren - uanset om det er en TDC eller andet. Men firewalls og andet kan sagtens være stillet forkert på de pågældende maskiner.

Vh

Peter

Så er problemet der igen: Nogle gode forslag ???

Omdømme 2

Hvordan løste du det sidst, eller gik det dengang i orden af sig selv?

/Rasmus

Et meget forsinket svar:

Nu har jeg så stødt ind i problemet igen (både på PC og IPhone ) - og efter have prøvet at ændre min PC s DHCP adresse til en anden værdi en den (192.168.1.100) som min PC af en eller anden grund holdt stædigt fast i, opgav jeg og resatte routeren (Homeboxen) til fabriksindstillinger.

Det hjalp og nu følger min pc også den DHCP tildelte adresse.

Så det kan have været routeren der ikke kunne overbevise min pc om den ip-adresse routeren har sat i sin NAT og pakkerne fra pop3 og asmtp derfor ryger væk.

Efter resettingen kom der også flere port omdirigeringer på smtp ftp og udp op i Routeren, som jeg ikke mindes at have fjernet. (men ikke på PC ens ipadresse)

Men indtil videre virker det igen... Hurra

mvh Jens 

Omdømme 2

Det er dejligt at høre :-)

God weekend.

/Rasmus

....Men det er sket igen, og sikkerhedsloggen viser No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Jan 1 01:01:50 2003], tilsyneladende i sammenhæng med blokeret ping på postserverne og manglende adgang til port 110 og 587.

En restart af routeren klarer dette.

Søgning på nettet giver nogle resultater der lyder fælt som man må restarte routeren regelmæssigt.

Da jeg ikke lige kan starte en cron task på min windows kan jeg ikke bruge det til så meget, men er der ikke noget der ikke ser helt godt ud for sagem routeren her ?

Jeg har ikke den store lyst til at reboote routeren som en fast procedure hver dag.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P