Er, eller bliver det muligt at se WebTV på en Apple (Ipad/Imac mm.)

Hej

Som bruger af forskelligt Appel hardware, er jeg meget interesseret i at finde en måde hvormed man også kan benytte f.eks. WebTv mm.

Er der måske fra DR's side, planer om at tilbyde en player som gøre det muligt eller er der en anden måde at gøre det muligt alligevel ?

Pft.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det meget korte svar, Ipad, nej og Mac ja.

På din Mac skulle der ikke være nogle problemer da det ikke er dit styresystem der bestemmer om du kan se webtv.

iPad er noget helt andet da den slet ikke er hurtig nok til at køre webtv og man derfor skal bruge den mobile udgave, og den virker ikke på Apple produkter.

Hvor DR kommer ind i billedet ved jeg ikke, men jeg ved at deres afspiller virker på mac så længe du bruger DR NU, alt andet virker ikke forde at det krever at du har windows media player på din computer, kan du se problemet MAC?, om det er noget der arbejdes om at få fixet må du snakke DR om.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Sobbe

Du skal have "Flip4Mac" installeret i dine systemindstillinger. Huskat vælge den gratis version!!

Den kan bl.a hentes her:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows/products/windows-media-player/wmcomponents

Du kan lave en google søgning, hvis du hellere vil hente den andet sted:

http://www.google.dk/search?q=flip4mac

Du vil sammen med Flip4Mac forhåbentlig også få "Microsoft Silverlight" - det vil gøre dig i stand til at se bl.a Sputnik (TV2).

Jeg vil i løbet af denne uge her teste Mac med TDC Web TV. Vender tilbage her på tråden, når jeg ved hvordan og om det virker på Mac.

Jeg forsøger mig også med iPad - det kunne jo være fantastisk, hvis det virker. Jeg har selv investeret i "EyeTV" til min Mac, så jeg ser allerede TV på min iPad. Men der er mere at vælge imellem, med TDC TV Glad humørikon

I'll be back

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg lovede at teste, hvordan TDC Web TV virker med Apple.

Jeg har testet på en iPad med system 4.2.1. En iPad, med både wifi og 3G. Jeg brugte den medfølgende Safari browser. Og desværre virker det ikke. Selvfølgelig, fordi Adobe Flash Player ikke virker på iPad. Web TV bruger netop Adobe Flash Player som er embeded på siden.
Også bliver der spurgt, om det virker på en Macintosh computer. Jeg tester med system 10.6.5. Igen med den medfølgende Safari browser Version 5.0.3.
Det virker fint. Fuldstændigt problemfrit. Jeg testede det hjemme, fra 2 forskellige TDC forbindelser og jeg testede fra arbejdet fra en TDC Hotspot og fra en almindelig Trio.

Svaret er altså, at det ikke virker på iPad, fordi den ikke har Flash, men fint fra Mac computeren. Så vi må håbe at der kommer Flash til iPad, fordi så bør det virke.

Men du skriver om DR - var det kun det du mente, så bør mit første svar være nok. Men jeg ved Adrian læser med, så håber det er svar til dig. Også har jeg selvfølgelig skrevet det her svar på min iPad

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P