Ekstrem langsom opload af filer til homedisk fra netværk

• gtk
  • 0 kommentarer
Hej

Fik for et par dage siden TDC Homedisk, men synes ikke det fungere helt optimalt. Har generelt problemer med at kopiere data f.eks. film fra min Macbook til Homedisk via den tilsluttet enhed i Finder. Hastigheden er ekstrem langsom. Hvis jeg sætter mere end 1 fil til kopiering går det hele i stå og filoverførslen står og hænger længe før den går i gang. Det er ikke meget fordel i sådan en "medieboks" hvis det skal være så besværgeligt. Kunne der være nogle indstillinger på min Macbook pro eller på den trådløse TDC router der er skyld i dette.

En anden ting jeg har oplevet er, at jeg prøvede at tilslutte en NTFS formatteret ekstern disk til Homedisk (fordi jeg regnede med at kunne tilslutte mine medier (film, billeder og musik) via den i stedet for den langsomme netværksoverførsel, men Homedisken kunne ikke detektere enheden og efter 3-4 min's forsøg på at finde medieenheder, fryser min TDC set topboks og jeg må slukke/tænde for den for at genskabe mit tv signal.

Det er en TDC Hometrio løsning jeg kører med og en Macbook pro Dual Core 2.9. Jeg har før tisluttet netværksenheder hvor hastigheden var bedre, så et eller andet er der galt..

Et eksempel: en 2 gb fil tager over 1 time..

Hilsen Gaffri

1 Kommentar

Har samme problem... Håber der er nogen som kan hjælpe os for det er rimelig irriterende.

Står din også og siger forbereder flytning og der sker bare ingenting...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)