Ekstra trådløse switche efter TDC router

Hej

Jeg har brug for lidt ekstra rækkevidde på min TDC router, da den er installeret i mit teknikrum i bryggerset. Den er låst i indstillingerne, da den også har en forbindelse til mit arbejde. Har prøvet at få dette ændret, men det kan ikke lade sig gøre. Jeg har fået en TDC tekniker til at åbne nogle porte for mig til min Diskstation.

Har købt 2 stk. Linksys AE3500, 1 til stuen, og 1 til 1.salen, men det driller mig lidt at få dem sat ordenligt op. Jeg har kabel i begge to ud til en switch i teknikrummet og videre til min TDC router.

Jeg kan godt få lavet et trådløs signal, men ikke helt som jeg ville have det. Min PC vil heller på det net fra TDC routeren end det andet tiltrods forat signalet er meget stærkere, og min telefon vil ikke på det nye net.

Har prøvet at deaktivere NAT og automatisk DHCP, men så kan jeg ikke komme på nettet overhovedet. Det er ellers det jeg har læst mig til at være måden. Switchen henter automatisk en adresse på TDC routeren, men adressen videre bliver en jeg har givet den (10.0.0.1 hedder switchen, og adresserne derefter giver den til de ting der kobler på) Ville jo gerne have at det var samme adresse hele vejen igennem, og tror derfor at den nye switch skal virke som Brigde, men det lukker totalt forbindelsen ned.

Skal man ikke give den nye switch en fast ip adresse indenfor de adresser TDC routeren giver ud (192.168.1.6 - 192.168.1.99 = DHCP og 192.168.1.100 - 192.168.1.255 Fast IP). Slukke for NAT og DHCP og give den samme SSID og adgangskode som TDC routeren.

Burde det så ikke virke ????

På forhånd tak

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Den switch må jo være en router, hvor kommer IP-adr.10.0.0.1 ellers fra.

På din egen router skal du slukke for DHCP serveren, og forbinde den ene LAN-port til TDC-routeren, de enheder du tilslutter i de resterende LAN-porte, vil alle få en IP-adr fra TDC-routeren.

Mvh

Kim

Hej

Jeg tror jeg har løst det, men er lige igang med at teste det.....

Jeg har fundet en funktion i switchen der hedder "Bridge", sat en fast IP adresse og slået DHCP og NAT fra. Den anden dag da jeg prøvede havde jeg kablet i Internetporten, så jeg flyttede det til LAN porten. Det ser ud til at virke, men jeg tester det lidt endnu.

Noget andet er hvilken kanal jeg skal bruge eller den bare skal stå i Auto. Jeg har sat den til 4, men synes stadigt den er langsom om at skifte fra den i bryggerset til den i stuen.

Takker for hjælpen.....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P