Svar

ekstra router til tdc homebox

Jeg har fornylig fået TDC Homebox og dermed er internetforbindelsen stort set forsvundet i mit hjemmekontor, som er placeret i et anneks 25 meter fra huset hvor Homebox'en er installeret. I huset er forbindelsen OK. 

Homeboxen er placeret samme sted, hvor jeg tidligere havde min router (Trendnet TEW 631) placeret. Med denne router fik jeg fuld dækning i annekset. Jeg har forsøgt de forskellige muligheder for forbedret rækkevidde som beskrives på tdc.dk/wifi.

Jeg vil derfor gerne bruge min gamle router sammen med Homebox'en og har i en anden tråd set at det er muligt at forbinde en anden router til Homeboxen, men savner en detaljeret beskrivelse af de ændringer der skal laves i opsætningen på Homebox og "ekstra" router. Er der nogen der kan hjælpe?

mvh

icon

Bedste svar af jeps-92 24 november 2010, 09:34

Du skal gøre følgende:

• Disable DHCP server på egen router
  • Tilslutte egen router fra LAN stik til LAN stik på TDC router
  • Eventuelt disable trådløst i TDC router (husk password og SSID)
Med disse ændringer burde det spille.

Det er nok stækt afhængig af, at egen router står samme sted som før.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal gøre følgende:

• Disable DHCP server på egen router
  • Tilslutte egen router fra LAN stik til LAN stik på TDC router
  • Eventuelt disable trådløst i TDC router (husk password og SSID)
Med disse ændringer burde det spille.

Det er nok stækt afhængig af, at egen router står samme sted som før.

tak for dit forslag.

Så vidt jeg kan se kan man ikke bare disable DHCP på min router - man skal vælge mellem Static / DHCP / PPoE / PPTP og L2TP.

Jeg ved ikke hvad disse forskellige modes betyder, men hvis jeg vælger dem skal der indtastes andre oplysninger, f.eks. prøvede jeg at ændre indstilling til Static hvorefter routeren forlangte DNS oplysninger

Jeg bed mærke i sidste del af dit svar:

"Det er nok stækt afhængig af, at egen router står samme sted som før"

Jeg flyttede derfor Homeboxen ca. 40 cm til eksakt samme placering som den gamle router havde. Og gik fra 0 til 95 % signal!!!

Tak for hjælpen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Tak for tilbagemeldingen!

Et forum er shit, hvis ikke man får en tilbagemelding.

Det var godt du fik løst dit problem, og så på den næste måde!

Trådløst netværk og signal er nogen gange som at kigge i krystalkuglen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)