Svar

Ekstra Pc på trådløst netværk

• Tat
  • 0 kommentarer
Hej

Er der nogen som kan hjæle mig med opsætningen af en ekstra pc på mit trådløst netværk. Jeg har Home TRio og har et nætværksnøgle, men når jeg tester den, kommer der en fejlmelding som siger : " Adgangskoden til netvværket skal være 40 bit eller 104 bit, afhængigt at netværkskonfigurationen. Angangskoden kan angives som 5 eller 13 ASC11- tegn eller 10 eller 26 hexidecimale tegn. "

Hvad gør jeg?

MVH Tat

icon

Bedste svar af Stephen1 7 maj 2011, 18:10

Hej Tat

Kan det tænkes, at du ikke anvender den rigtige netværksnøgle, eller at pc'en er en ældre pc, der ikke kan håndtere routerens opsætning mht. "Netværks godkendelse" og kryptering?

Hvis du har en pc, der er forbundet til routeren med et netværkskabel, skulle du kunne få adgang til routerens indstillinger og se, hvordan det trådløse netværk er sat op - herunder, hvad netværksnøglen er. Så kan du bl.a. checke, om du anvender den rigtige netværksnøgle. Hvis du gør det, kan du evt. prøve at ændre "Netværks godkendelse" til WPA og kryptering til TKIP (men noter lige ned, hvordan opsætningen er, inden du begynder at ændre noget! Blinkende humørikon)

Du kan formentlig få adgang til routerens indstillinger ved at skrive http://192.168.1.1/ i din browsers adressefelt.

Mvh Stephen

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tat

Kan det tænkes, at du ikke anvender den rigtige netværksnøgle, eller at pc'en er en ældre pc, der ikke kan håndtere routerens opsætning mht. "Netværks godkendelse" og kryptering?

Hvis du har en pc, der er forbundet til routeren med et netværkskabel, skulle du kunne få adgang til routerens indstillinger og se, hvordan det trådløse netværk er sat op - herunder, hvad netværksnøglen er. Så kan du bl.a. checke, om du anvender den rigtige netværksnøgle. Hvis du gør det, kan du evt. prøve at ændre "Netværks godkendelse" til WPA og kryptering til TKIP (men noter lige ned, hvordan opsætningen er, inden du begynder at ændre noget! Blinkende humørikon)

Du kan formentlig få adgang til routerens indstillinger ved at skrive http://192.168.1.1/ i din browsers adressefelt.

Mvh Stephen

Hej Stephen

Tak for svaret. Jeg piller ikke ved routerens indstillinger. Men det er rigtigt at det er en ældre pc Glad humørikon.. Jeg skulle bare prøve at komme på det trådløst netværk med den. Glad humørikon

MVH Tat

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P