Ekstern mail til WEBMAIL

Jeg kan se, at det er muligt at få sine eksterne mails (@gmail,com) hentet til webmail, for der at kunne læse dem ved at hente 'ekstern mail'. Men jeg kan ikke lige se hvordan jeg får specificeret de nødvendige oplysninger. Hvordan får jeg defineret EKSTERN SERVER (jeg ved ikke hvordan den er betegnet/benævnt/hedder.

5 Kommentarer

Hej benson

Helt ærlig - Jeg vil anbefale du gør det modsat.

Begrundelse: Webmail kan ikke sende mere end 5 vedhæftede filer og der er også begranset størrelse.

Med din gmailkonto er der meget større mulighed for at sende og modtage, mange og større mail.

Alt efter hvad du vælger synes jeg, det letteteste vil være, at videresende de mail du får ind i den ene mailbox til den mailbox, du vil have som din standdart mailbox.

Det andet kan sikkert godt lade sig gøre, men hvorfor gøre it mere besværligt. Spring over hvor gærdet er lavest, det gør jeg. Meget glad humørikon

Har du fået det til at virke og evt. hvordan?

Ser du, jeg har faktisk ikke fået gjort noget som helst - mest fordi jeg ikke bruger min gmail, men alene min mail hos tdc. Men jeg overvejer meget at benytte gmail som en mere neutral/anonym konto! Og jeg vil helt sikkert bruge din anbegfaling. Tak for dit forslag og undskyld den sene reaktion!  :-)

Glad humørikon

Men jeg har faktisk et andet problem med webmail: samtlige mails forsvinder fra webmailboksen (indboks), hvilket jo ikke er særlig smart! Afsendte mail fra webmail bevares i den respektive folder. Et forsøg, hvor jeg sendte en mail fra webmail til min egen mailadr. blev vist i webmail, men allerede ved reaktivering af mailboksen var den forsvundet. Det har altid været som beskrevet siden oprettelsen af webmail. Alle mails modtages på pc. Har du/nogen hørt om dette før???

tdc er blevet informeret om problemet i dag.

Bedre sent end aldrig Glad humørikon

Jeg har et gæt til dit nye problem.

Har du et postpogram installeret på din pc?

Hvis du er kommet til at åbne det, kan det være det program er sat til at hente mails fra din mailbox på webmail, og så kan du finde de manglende mail i det postpogram.

Du finder fanebladet for de indstillinger i egenskaber på postpogrammet. Der kan du indstille programmet, til at gemme en kopi på din webmail, hvis du ved et uheld skulle komme til at åbne postpogrammet igen.

Hvis ikke det er det der er sket, har jeg desværre ikke flere forslag til løsning.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Mange tak - det er lige bestemt denne rubrik, jeg har ledt efter på den pågældendes pc med Outlook Exprress. Jeg vidste godt, at det var her der skulle sættes et 'V'.

Men nu tror jeg nok, at jeg har fundet ud af det. Jeg har åbenbart søgt efter boksen under indstillinger i stedet for under kontoindstillinger -> rediger -> flere indstillinger -> avanceret - og bingo, der er den jo!! :-)

Lige som den altid har været!!

Tak, så tror jeg det kører - jeg forsøger næste gang, jeg er hos den pågældende.

God Dag

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P