Egen router med TDC Homebox ?

Jeg kommer fra en anden ISP og har min egen router med firewall og jeg har indstillinger for flere hjemmesider jeg har kørende på egen server.

Kan det lade sig gøre at bruge min egen router sammen med TDC HomeBox'en og bevare alle mine indstillinger i min router for hjemmesider, blokeringer, forwards, IP adresser osv. ? (Mine hjemmesider skal også stadigvæk kunen sende emails.)

Hvis ja, hvordan?

Hos min gamle udbyder skulle jeg blot bruge:

- fast ip adr

- subnet mask

- default gateway

- primær DNS server

- sekundær DNS server

Men tilsyneladende kan man ikke få disse ting oplyst fra TDC. Har nu snakket med 4 supportere, ingen kan/vil oplyse disse ting! Eller det giver ikke mening det de oplyser og kan ikke bruges.

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Har du Hometrio?

Nej, mit hedder som sagt "TDC Homebox".

Omdømme 2

Ja det er din boks, men hvilket abonnement har du? Hometrio?

ok, men på enheden står der kun TDC homebox, på kassen står der kun TDC Homebox, i manualen står der kun TDC Homebox, på regningen står der kun "abbonnement" og "TDC bredbånd". Men det er bredbånd via tlfstikket, hvis det hjælper noget?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Omdømme 2

Den vejledning er altså noget værre vrøvl, ovenstående gør ikke homeboxen til et modem og gør heller ikke at man slipper for at portforwarde i homeboxen. Ovenstående medfører dobbelt NAT hvilket er noget værre bøvl. Bare TDC dog ville fjerne den vejledning og sige farvel og tak til praktikanten der har skrevet den.

Du kan gøre det at du ringer til TDC og beder om at få udleveret et modem, herefter kan du koble din helt egen router på som styrer det hele.

aha, det vil jeg prøve.

Men når de ik engang selv aner de indstillinger jeg har brug for eller vil plyse dem, så kommer jeg vel ikke særligt langt med bare at skifte til en box kun med modem!?

Jeg har set en anden vejledning, der lignede lidt. Der stod at jeg skulle sætte TDC Homeboxen til kun at give tilladelse til 192.168.1.1 - 192.168.1.2 og så sætte min egen router til at være 192.168.1.2.

Det virkede ikke rigtigt, eller i hvertfald kan jeg ikke få adgang til mine hjemmesider.

I TDC vejledningen står der at man skal bruge 192.168.2.1 isf. 192.168.1.2. Kan det ha en betydning?

Og hvilke porte skal der forwardes for at få det til at virke?

I den anden vejledning stod der 0-65535, men det kunne jeg ikke se var muligt.

I stedet forwardede jeg de vigtigste som 80, 443, 21, 25 etc., men kunne som sagt ikek få det til at virke, i hvertfald ikke på 192.168.1.2.

Any ideas?

På min egen router havde jeg den til at lave lokale ip-adresser på f.eks. 192.168.0.1.

Kan man godt det, når, TDC homeboxen er 192.168.1.1 og ens egen router er 192.168.2.1 eller 192.168.1.2 ?

Eller er der et fast regelsæt her man skal følge?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)