Egen modem/router til bredbånd

Besked fra Admin: Indholdet af denne tråd kan være gammelt. For at få hjælp til tilslutning af router efter Homebox klik her.

Hej alle.

Jeg har for nyligt anskaffet mig en router med indbygget modem fra Netgear (DGND3700), i håb om at kunne benytte denne, i stedet for HomeBox.

Ønsket om denne opsætning bunder i at jeg har et mediecenter på mit netværk, og gerne vil have gigabit ethernet samt dual band trådløst.

Jeg har prøvet at følge bl.a. følgende guide http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/publish.php?id=26168 men uden succes.

Jeg formår at få registreret min hastighed på nettet og får det interne op at køre, men jeg får ingen forbindelse til internettet, desværre.

Jeg har en ADSL2+ forbindelse fra TDC, som jeg fik lavet om fra VDSL.

Er der nogle her i forummet, der har prøvet at sætte deres eget modem eller modem/router til, i stedet for HomeBox? - og er der tilfældigvis nogen der har prøvet med samme hardware som nævnt i ovenstående?

Venlig hilsen

Jonathan

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Du forvirer begreberne lidt - det link du oplyser er på en Erhvervsforbindelse, hvis du har en HomeBox har du ikke en erhvervsforbindelse med en privat ?  Korrekt ?

Du kan ikke blive fri for HomeBoxen, da den indeholder modem skillfilter, og adaptor til evt IP telefoni. Hvis du ønsker at anvende en anden router til nettrafik og evt et WiFi med bedre dækning end den elendige i HomeBoxen kan du godt det.

Hvis di HomeBox stadig skal står ud uddeling af IP adresser, skal du slå DHCP fra i din Netgear, og derefter forbinde 2 LAN porte med et kabel (Ikke WAN)

Hvis din HomeBox IKKE skal stå for uddeling af IP adresser, men derimod din Netgear, skal du skå DHCP FRA i HomeBoxen, og TIL i din NetGear - og stadig forbinde 2 LAN porte med et kabel  (Ikke WAN)

Hej der..

har lige skrevet en lille indlæg bl.a omkring dette...

/t5/Bredb%C3%A5nd/tdc-homebox-vpn/td-p/69065/page/2

Tak for hurtigt svar.

Ja jeg har nok fået blandet det lidt sammen. Så for at udtrykke mig klart, så har jeg følgende:

Privat HomeTrio.

Så vidt jeg har forstået på samtaler med henholdsvis hotline og tekniker, så skulle det kunne lade sig gøre at benytte egen modem/router som erstatning til HomeBox (der ydes selvfølgelig ikke support på løsningen, da det er eget udstyr). Jeg lagde linket ind, fordi at det gerne skulle være de samme VPI/VCI værdier for både privat og erhverv mht. internet og IPTV (jeg ønsker ikke at bruge VoIP).

Jeg er kommet så langt at min Netgear router/modem viser den rigtige hastighed i status, og jeg har også forbindelse via DSL, men bare ikke til nettet! Det virker til at jeg bare mangler at modtage min IP adresse, for at kunne blive connected.

Det skal siges at jeg har et skillefilter, og alt hvad jeg ellers skal bruge er indbygget i min boks, såvel som det er i HomeBox.

Så mit spørgsmål går mest på, om andre har haft erfaring med lignende løsning, og fået det op at køre.

Tak for svaret Tuxi.

Det er ikke så meget en VPN opsætning jeg er på udkig efter (ikke endnu i hvertfald).

Det er mere at få forbindelse til TDC (nettet) via min egen modem/router.

Hvis jeg har misforstået dit link, må du gerne udpensle det lidt nærmere, hvis det rent faktisk er løsningen til at komme af med HomeBox og bruge mit eget udstyr Glad humørikon

Hej Igen...!!

Ja det jed vil prøve at enten den gamle model med "Steed Steam" eller en anden router, som skrevet i mit indlæg i den anden omk. VPN det står nederst, så skal jeg selv hjem og prøve i dag når jeg engang har fri fra arbejde og regner med at lave en lang forklaring til hvordan og hvorfor det virker, påkrævet at jeg kan få det til at virke....

MVH

Thomas

hej igen..

Nu er jeg blevet kloger, man kan godt opsætte en forbindelse med et SpeedStream modem men dette åbner kun for DATA/INTERNET forbindelse, hvilket ikke gør det muligt at bruge TV/VoIP. 

Har også prøvet et modem/router dette kan heller ikke lade sig gøre da TDC køre et system der ikke vil godkende andre modem/router fordi de køre noget opdatering osv..

jeg er der imod nået frem til at fjerne den trådløse forbindelse på TDC homebox, og på sætte en router bag ved TDC med en anden IP span:

TDC HOMEBOX: 192.168.1.1

DD-WRT: 192.168.2.1

TDC HOMEBOX har så fået DMZ aktiv til min DD-WRT og her fra har jeg fået en port til at virke lige nu...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Den simple grund til at det ikke er lige til at skifte udstyr på en trio, er at der anvendes 3 forskellige dsl kanaler.

Det kræver derfor en gateway der understøtter dette.

mvh

Jan

Hej Jan

ja det har jeg fundet ud af, men det er stadig meget sjovt at man heller ikke med et modem/router som x3000linksys heller ikke kan, man kan ikke få svar fra serveren ved TDC, her taler jeg om serveren der uddeler ip adresser til VoIP og TVIP det er nemlig ikke noget problem at få DATA IP, men denne kan ikke bruges da det ikke er den DHCP server tv og VoIP køre på..

Har fundet en løsning, er kommet frem til at videre stille DMZ til min DD-WRT og alle port trigger tillad ind og ud og på denne måde sidder jeres homebox først og min DD-WRT bagved, denne kan jeg så indstille alle porte osv. I. Der er så derfor kun mit tv der sidder i homeboxen og min egen router

P.s. De køre ikke på samme ip-spand.

Håber nogen kan bruge dette...

Mvh

Thomas

Omdømme 2

Hejsa

Det er jo netop fordi at den skal trækkes fra canal 3 og 4 som dit udstyr jo ikke connecter på men kun surf kanalen

mvh

Jan

Ja nemlig ja... 

Omdømme 2

Hejsa

Jeg kender ikke den gateway du har men for at det skal virke skal den kunne køre flere vlans.

Surf / tv / voip kører på forskellige vci kanaler.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)