Egen Mailserver på TDC home trio Problemer

Hej [i]

Jeg har egen mailserver løsning kørende som hele tiden at virket perfekt hos tidligere udbyder (telenor), men efter jeg er overgået til TDC, virker det ikke mere.

Dvs jeg kan hverken sende eller modtaget mails til serveren mere eksternt, det virker dog fint internt med både at sende og modtage.

Jeg har læst mig til at man skal lave en ny "send connector" på sin exchangeserver, som jeg også har prøvet, ved at oprette en ny TDC mailadr. og bruge den som "Route mail" igennem asmtp.mail.dk, men så får jeg bare en fejl at dette kan ikke lade sig gøre pga. det er deaktiveret fra TDC's side med sending af andre domæner end TDC's egen. ???

Jeg har ændret exchangeserverens Port til 587. Hjalp heller ikke

Hvad kan man gøre for at få sin mailserver til at virke på TDC?

Håber nogle kan hjælpe.. [i]

På forhånd tak.

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

For at kunne sende og modtage via egen server skal du have en linie med fast ip dhcp tildelt.

Når det er sket skal der sættes en anden firewall profil på din linie således at port 25 er åben.

Port 25 er som standard lukket for at undgå at linierne misbruges til spam.

Dette er noget som er valgt af både Tdc og en række andre udbydere.

Når du får åbnet for port 25 er du også fri for at bruge en smarthost. Du kan herefter bruge dit eget domæne.

Alternativt åbnes der for en mulighed for at benytte en alternativ smtp server som kan bruges som smarthost hvis man har fast ip.

mvh

Jan

Hej

Nu har jeg fået fast IP og fået iflg. TDC åbnet port 25, og min sending virker også fint og kommer afsted igennem min sendconnector. Men den vil ikke modtage noget eksternt fra. Min SMTP log viser ikke at der er forsøgt at modtage noget via min Receive Connector som jeg også har sat til port 25 fra 0.0.0.0-255.255.255.255, samt sat til Anonymous under permission Groups.

Jeg har tjekket min MX records i NSlookup som ser rigtigt ud.

Jeg tror bare ikke mailen når min inbound port 25, kan den stadig være låst hos TDC, når jeg godt kan sende på port 25 ?

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke kommer noget ind, når alt er tjekket op til flere gange.

min smtp er : mail.aufeldt.eu

Mvh. Ronnie

Omdømme 2

Hejsa

Kan du ikke sende mig en PM med dit em eller telefon nummer så skal jeg lige tjekke om den står rigtigt.

Prøv evt lige en port scanning online for at se om port 25 er åben.

mvh

Jan

Hej.

Er der noget jeg har misforstået ?

Port 25 er til SMTP (udgående mail)

Port 110 er til POP3 (indgående mail)

Har selv prob. med at TDC har lukket for port 25 (kan modtage men ikke sende)

Har stjernepostkasse externt.

Henter v.h.a. et gammelt program (POPCON)

M.V.H.

Johnny

Omdømme 2

Hejsa

Port 25 er til både ud og indgående post hvis du hoster din egen server på din forbindelse.

Port 110 bruges af pop3 til at hente mails fra serveren.

Port 25 er som standard lukket på alle forbindelser med mindre dette laves om på din linie af Tdc.

Du vil derfor kun kunne sende via Tdc s smtp server.

mvh

Jan

Tak. Men problemet er løst uden om TDC og port 25.

Med venlig hilsen

Johnny

Port 25 er for server til server kommunikation, dvs. til udveksling/transport imellem e-posthuse.

Port 110 (port 995 med kryptering) er for e-post klienter ala outlook via pop3 protokollen kan hente post fra deres lokale e-posthus (indgående set fra en klient).

Port 143 (port 993 med kryptering) er for e-post klienter ala outlook via imap4 protokollen kan hente post fra deres lokale e-posthus (indgående set fra en klient), desværre understøtter TDC ikke dette.

Port 587 er for e-post klienter ala outlook via smtp protokollen kan aflevere/submitte til deres lokale e-posthus for afsendelse (udgående set fra en klient). Nogle e-posthuse understøtter afsendelse med kryptering på samme port også kaldet STARTTLS, altså indbygget i protokollen modsat pop3/imap4 som anvender seperat port.

Port 80 (port 443 med kryptering) er for adgang til web baseret e-post klienter  f.eks. nær ved e-posthuset,  ala TDCs webmail.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)