Svar

Egen Mailserver på TDC home duo

Hej

Jeg har et ønske om at have egen mailserver kørende på min home duo linje. Jeg har fast IP-adresse og bad for et stykke tid siden om at få fjernet access-filteret så der er åbent på port 25 indad. I løbet af nul komma fem skrev "Nødprocedure Internet <nod-internet@tdc.dk>" at det var fikset. Cool med så hurtig service [i]). Nu er sagen så den at jeg siden da har skiftet tdc routeren ud med min egen router og nu virker det skægt nok ikke. Jeg ved 100% at min NAT rule i min nye router sikrer at der åbent på port 25 indad. Så enten er accessfilteret sat til igen eller også er jeg stiv. Har forgæves henvendt mig til TDC support men de kunne ikke hjælpe.

Eneste forklaring er at fjernelse af accessfilteret er bundet op på MAC adressen som jo er ændret siden jeg fik fjernet filteret da jeg jo har skiftet TDC routeren ud med min egen router.

icon

Bedste svar af jk44 20 december 2012, 06:33

Hejsa

Jeg ville nok kontakte hotline og bede dem om at tjekke at du er sat til den rigtige profil (1) og sikre dig at de resetter cross connection ( de ved hvad det er).

Det sker desværre at der sker en fejl når det gøres.

mvh

Jan

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg kan sige med sikkerhed at det ikke er mac styrret.

Hvad har du foran din egen router ?

mvh

Jan

Jeg har sat et TP-Link ADSL+ Modem in foran min Router. Som sådan virker alt perfekt lige med undtagelse af port 25 indad. For at være sikker i min sag har Jeg har for sjov skyld lavet en Destination NAT fra WAN port 26 til LAN port 25 for at sikre mig at der ikke er noget der blokerer på port 25 på indersiden af WAN. En telnet på til min public WAN ip port 26 leder mig igennem min router og hen til min smtp-server på port 25. Så godt så langt. Hvis jeg så laver min Destination NAT om til det den skal være nemlig WAN port 25 -> LAN IP port 25 og derefter telnet på port 25 til min WAN IP kommer jeg ikke igennem. Ergo MÅ access-filteret være aktivt hvis det som du siger ikke er bundet op på MAC address.

Men det er godt nok i modstrid med hvad TDC nødprocedure fortalte mig i sin tid. De siger de har fjernet access-filteret.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg ville nok kontakte hotline og bede dem om at tjekke at du er sat til den rigtige profil (1) og sikre dig at de resetter cross connection ( de ved hvad det er).

Det sker desværre at der sker en fejl når det gøres.

mvh

Jan

Hej Jan

Det var løsningen. Efter at de reset af cross connection spiller det. Tak for jhælpen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)