EDGE og mobilt bredbånd

Og så flyttede jeg til Tranbjerg, meget tæt på TDC-headquaters. Jeg havde oprettet et TDC-abonnement, da jeg boede i Ryomgaard, hvor alt kørte ganske fint. Men her i Tranbjeg er det kun EDGE der virker og den højeste download-hastighed jeg har set er 12 kb/s. Ikke imponerende, det sidste modem jeg havde kørte meget hurtigere.

Jeg har læst en del indlæg og mange af dem går på at tvinge systemet til at køre 3G i ConnectIT. Det er gjort og iflg. panelet virker det, der er vinklet af ved 3g. Så altså både EDGE og 3G!

Nå; - at ringe til TDC-support er som at slå i en dyne så det er der ikke kommet noget ud af der er bedre end her på forum'et.

Så altså: er der nogen derude, der evt. kan foreslå en anden måde at koble op på netværket, for det her kan jeg ikke leve med. Men at skifte leverandør er også så bøvlet - men det kan jo blive nødvendigt.

Så altså - HJÆLP hvis det er muligt!

5 Kommentarer

Du skal fjerne hakket ved EDGE, da dette er en MEGET LANGSOM standard, så du tvinger modemmet til at hoppe på 3G, modemmet er designet til at hoppe på det "stærkeste" net, hvor EDGE går igennem næsten alle steder.

Jeg har ikke TDC's modem, så jeg kan ikke helt sige dig hvor du skal gøre det, men det sådan det kører på mit 3G-modem fra 3. Jeg tror selve software næsten er identisk, så det burde vel kunne lade sig gøre.

Se denne tråd: /t5/Bredb%C3%A5nd/mobilt-bredb%C3%A5nd/td-p/74815

Tak for svar, men det virker bare ikke. Man kan ikke slå EDGE fra - overhovedet ikke nogen steder. Det ville ellers være rart - for det kan vel ikke blive ringere.

mvh

john

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis grunden er at der simpelthen ikke er et godt 3g signal, er der ikke meget du kan gøre.

Mit forslag ville være at få en kammeret med et anden selskab til at teste om hans 3g virker der hvor du bor. telia og 3 har ofte en bedre dækning nogle steder i danmark.  Du kan selvfølgeligt også se om en anden med TDC kan få et bedre signal, så ved du at det ikke er signalet men dit hardware der sikkert er problemet.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har tidligere skrevet hvordan man gør, jeg prøvede at forklare det i går, men det smuttede åbenbart, så jeg prøver igen:

Man skal standse kommunikationen: gå ind i 'Netværk' og tryk på 'Afbryd'. Derefter kan man gå ind i 'Netværkstilstand' og klikke på 'Kun 3G' hvorefter man kan starte 3G. Dette bør man gøre hver gang man skal kommunikere, jeg ved ikke hvorfor, men Connect It er ikke det smarteste program jeg har oplevet.

Jeg håber dette kan hjælpe dig, det gjorde at jeg kører fint fra mit sommerhus ved Sejerøbugten

Hej rubberduck

Du har fået nogle forskællige svar på dit problem. Hvis et af de svar har hjulpet dig, håber jeg du vil klikke på accepteret som løsning ud for selve svaret: Se her hvad jeg mener Accepter som løsning

Når du gør det, hjælper det andre brugere med samme problem, med hurtigt at finde en løsning ved at klikke på den brune link, der kommer til at stå øverst i din tråd, hvorefter brugeren lynhurtigt kommer ned til en mulig  løsning.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)