Svar

e-mailadresse nr. 2

Jeg har anskaffet en pc nr. 2, som skal køre på samme mobilbredbåndsabonnement som nr. 1.  Nu vil  jeg gerne oprette en e-mailadresse separat til nr. 2, som jeg har det til nr. 1, således at de indkommende e-mails kun kan læses på den pc, som har en pågældende adresse. Kan det lade sig gøre, og hvordan gør jeg?

icon

Bedste svar af FN1 5 marts 2011, 21:56

"Fint nok. Jeg kan oprette en mailadr. et andet sted, men vil mails til den nye adr. så kun komme ind på den nye pc og mails til min nuværende adr. kun på den gamle, når de bruger samme internetabonnement og dermed samme modem på skift?"

JA Meget glad humørikon

Mails fra forskellige servere kan i princippet hentes på alle computere. Det der adskiller dem er netop at du i dit mailprogram opretter en mailkonto som henter mails unikt fra een bestemt mailserver.

Samme internetabonnement og samme moden er helt uden betydning i denne sammenhæng, - så glem alt om dette.

Hvis jeg havde brugernavn og password til din mailkonto, så kunne jeg også hente dine mails ned på min computer.

Her er vi så tilbage til forvirringen om de 5 alias på din TDC mailkonto. Her vil alle mails nemlig blive hentet med den samme konto, fordi der er tale om een og samme mailadresse.

Hotmail kan du bruge på samme måde som du bruger TDC Webmail. Du kan tilgå hotmail direkte på serveren og læse og skrive nye mails der.

Du kan også installere et mailprogram, således at du kan hente dine mails ind på din egen computer. Det findes der flere mailprogrammer der kan, men Windows Live Mail er det mest velegnede til formålet.

Det kan du downloade gratis på dette link:

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Du kan sagtens oprette flere mailkonti i det samme mailprogra. Du kan eksempelvis godt hente både dine Hotmail mails og dine TDC Webmail mails med Windows Live Mail, men det skal du naturligvis ikke gøre når du ønsker at adskille disse.

Dette var blot for at forklare dig at det er opsætningen af din mailkonto/dine mailkonti i dit mailprogram der er afgørende for hvilke servere du kan hente mails fra, og ikke om det er samme abonnement eller samme modem. Det er totalt uden betydning.

Mvh FN ;-)

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Og velkommen til forum.

Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener, der følger så vidt jeg ved ikke email med til mobil bredbånd.

så du må have din mail adresse hved en anden udbyder eller tilknyttet et form for internet ved TDC enten netbasis eller afmindlig bredbånd.

kan du ikke lige skrive hvilket. der er for at jeg kan give dig den bedst mulige hjælp og de mest rigtige oplysninger.

Hej miela1

Tak som byder. Som aldrende it-novice har jeg brug for al den hjælp, jeg kan få, men det er lidt besværligt på dette forum. Du er velkommen til at skrive til mig på xxxxxxxxxx@x.xx. Så skal jeg forklare det hele lidt nærmere.

Jeg har
fjernet e-mail adressen fra dit indlæg. Af hensyn til din anonymitet. Det er
fuldt offentligt i indlæg, hvis du skriver det på din profil, eller sender til
mig i en PM (Privat Medelelse) sikres din personlige sikkerhed og anonymitet.
Her kan det nemlig kun ses af medlemmer

Hilsen 

Martin,
Moderator

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Du har ikke mulighed for at oprette flere TDC mailadresser end den du eventuelt har i forvejen.

Du må derfor oprettet en anden mailadresse til computer nummer 2. Til det formål findes der masser af muligheder. De mest almindeligt anvendte er en hotmail-adresse eller en Gmail-adresse. Dem kan du oprette her:

Opret Hotmail:

https://signup.live.com/signup.aspx?ru=http%3a%2f%2fmail.live.com%2f%3frru%3dinbox&wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1299328084&rver=6.1.6206.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx%3Frru%3Dinbox&lc=1030&id=64855&mkt=da-DK&cbcxt=mai&snsc=1&bk=1299328085&cru=https://login.live.com/login.srf%3fwa%3dwsignin1.0%26rpsnv%3d11%26rver%3d6.1.6206.0%26wp%3dMBI%26wreply%3dhttp:%252F%252Fmail.live.com%252Fdefault.aspx%253Frru%253Dinbox%26lc%3d1030%26id%3d64855%26mkt%3dda-DK%26cbcxt%3dmai%26snsc%3d1&lic=1

Opret Gmail:

https://www.google.com/accounts/NewAccount?service=mail&continue=http://mail.google.com/mail/e-11-e23f5d22488b7231182ac5b3b53be-ea78a030ea9b76c8f5f219a11bfe697a412ed147&type=2

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Tveskæg.

Jeg kan ikke skrive til dig på din email, det vil være forkert af mig, iden med et forum er netop at alle skal kunne være med til at svare, og at andre folk med samme problem kan finde en løsning. det kan man ikke hvis jeg skriver en mail til dig istedet.

der udover må du faktisk ikke skrive din email adresse i det åbne forum, det er af hendsyn til din egne anonymitet. så jeg vil forslå at du skriver en PM til en mederator og fårn den fjærnet fra tråden.

Nå men jeg kan se at det er en TDC mail adresse du har, så der for må jeg regne med at du har et andet abonnement ved TDC end mobil bredbånd.

det giver dig ret til 5 email adresser, hvor af de 4 er aliasser for den første. her kan du sette soterings regler op så mailsen komme i forskellige mapper, og i visse mail programmer også så de kommer på forskellige computerer.

ellers har du kun den mulighed som FN skriver.

Nu er jeg forvirret. Den ene svarer, at jeg kun kan have én emailadr., den anden, at jeg kan have 5. Hvad er rigtigt?

Jeg har kun en mobil bredbåndsforbindelse med tilknyttet e-mailkonto hos TDC, og det går som regel udmærket. Den startede i sin tid som en ISDN-forbindelse, blev senere til en ADSL-forbindelse, som nu altså er en mobil. Den samme emailkonto med tilhørende adresse har fulgt med hele tiden.

Der ud over har jeg et fastnettelefonabonnement.

Omdømme 3

Hej,

N kan jeg bedre forstå hvorfor du kan have en email på mobil bredbånd, du har haft den før dit abonnement blev lavet om til mobilbredbånd.

så ved jeg ikke hvad er rigtig, men du kan jo pårøve om du kan oprette en mail adresse mere, men du skal huske at det er et alias, alså andet navn for samme mail.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5682

bruger du den løsning, skal du opsette nogle soterings regler, for at undgå at mailsen kommer i samme mappe/computer.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Du har kun een email-adresse. De øvrige 4 er alias for samme mailadresse.

Med andre ord du kan knytte 4 forakellige alias til din mailadresse men du har kun een, og alle mails til denne ene mailadresse vil tilgå een og samme server uanset hvilket alias der er blevet brugt.

Mvh FN ;-)

Hej tveskæg

Miela1 anbefaler dig at skrive en PM til en af moderatorerne, for at få fjærnet din mailadresse. Hvis du ikke ved hvordan du skal sende en PM(privat meddelelse), kan du på Martins profil-side ude under hans billede se et link, hvor der står "Send en privat meddelelse til denne bruger." Martin vil meget gerne gå ind og rette din mailadresse til krydser, hvis du beder ham om det.Glad humørikon

Det har ikke kun noget at gøre med din annonynitet at gøre, det har også noget at gøre med søgerobotter der leder efter mailadresser på diverse websider. Derfor vil jeg anbefale dig at være lidt forsigtig med at skrive din mailadresse på nettet.

Du kommer til Martins profilside her: /t5/user/viewprofilepage/user-id/6

Fint nok. Jeg kan oprette en mailadr. et andet sted, men vil mails til den nye adr. så kun komme ind på den nye pc og mails til min nuværende adr. kun på den gamle, når de bruger samme internetabonnement og dermed samme modem på skift?

Hej

Jeg kan se FN og miela1 ikke er online, så jeg hopper lige ind. Jeg vil anbefale dig at oprette en i Hotmail.com. Når du bliver lidt mere sikker med it, har du mulighed for at indstallere et postpogram på den nye pc, idet jeg går ud fra at det er styresystem windows 7 du har på den nye pc.

Når du har oprettet en mailadresse hos hotmail.com, kan du åbne den "postkasse" på begge pc'er, hvis du vil. Ligesom du også vil kunne åbne webmail på begge pc'er.

De to postkasser er ikke samme sted på nettet, derfor er der ingen risigo for at mailene bliver blandet  sammen. (EDITH: Det er også forskællige brugernavne og pasword, til de to postkasser.)

Spørg gerne hvis der er mere du er i tvivl om. Så må vi se om det er noget it-nørderne skal svare på.

Omdømme 3

"Fint nok. Jeg kan oprette en mailadr. et andet sted, men vil mails til den nye adr. så kun komme ind på den nye pc og mails til min nuværende adr. kun på den gamle, når de bruger samme internetabonnement og dermed samme modem på skift?"

JA Meget glad humørikon

Mails fra forskellige servere kan i princippet hentes på alle computere. Det der adskiller dem er netop at du i dit mailprogram opretter en mailkonto som henter mails unikt fra een bestemt mailserver.

Samme internetabonnement og samme moden er helt uden betydning i denne sammenhæng, - så glem alt om dette.

Hvis jeg havde brugernavn og password til din mailkonto, så kunne jeg også hente dine mails ned på min computer.

Her er vi så tilbage til forvirringen om de 5 alias på din TDC mailkonto. Her vil alle mails nemlig blive hentet med den samme konto, fordi der er tale om een og samme mailadresse.

Hotmail kan du bruge på samme måde som du bruger TDC Webmail. Du kan tilgå hotmail direkte på serveren og læse og skrive nye mails der.

Du kan også installere et mailprogram, således at du kan hente dine mails ind på din egen computer. Det findes der flere mailprogrammer der kan, men Windows Live Mail er det mest velegnede til formålet.

Det kan du downloade gratis på dette link:

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Du kan sagtens oprette flere mailkonti i det samme mailprogra. Du kan eksempelvis godt hente både dine Hotmail mails og dine TDC Webmail mails med Windows Live Mail, men det skal du naturligvis ikke gøre når du ønsker at adskille disse.

Dette var blot for at forklare dig at det er opsætningen af din mailkonto/dine mailkonti i dit mailprogram der er afgørende for hvilke servere du kan hente mails fra, og ikke om det er samme abonnement eller samme modem. Det er totalt uden betydning.

Mvh FN ;-)

Det begynder at lysne. Jeg kan altså godt oprette en hotmail uden et mailprogram, som mærkelig nok ikke findes på den nye pc. Jeg troede at det altid fulgte med, men det kan altså downloades, hvad jeg nok foretrækker.

Til MajaH: Når jeg følger dit link til Martins profilside, står der altså ikke noget om, at jeg kan sende en privat meddelse til ham.

Omdømme 3

Du kan sagtens bruge Hotmail uden et mailprogram. Det skyldes at du tilgår Hotmail direkte på nettet, (på Hotmails mailserver).

Det er i princippet det samme du gør når du tilgår TDC Webmail direkte på dette link: http://mail.tdc.dk/

Det kræver jo heller ikke noget mailprogram.

Hvis du ikke kan se hvor du sender en PM (privat meddelelse) til Martin, så prøv dette link i stedet:

http://www.louisnielsen.dk/ Meget glad humørikon

Link til Martin:

/t5/user/viewprofilepage/user-id/6

Kig under Martins billede. Neden under dette står der Kontaktoplysninger, - og under dette står der:

Send en privat meddelelse til denne bruger

Klik på ovenstående link. Så kommer du direkte til en PM til Martin.

Mvh FN ;-)

Hej tveskæg

Du får lige en samlet oversigt over download over Windows Live mail.

Windows Live mail 2011

1.  Windows Live Mail - Download
  2. . Windows Live Mail - Opsætning TDC-side
  3. . Windows Live Mail - Tilbagemelding         - Fundet af Miela1 TDC Kunde
  4. . Windows Live Mail - Dansk stavekontrold - Fundet af Jesper TDC Forum
God søndag....

Hej nørder

Tak for hjælpen. Jeg har nu oprettet en gmailkonto, og alt fungerer tilfredsstillende.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)