E-mail kommer retur

• red
  • 0 kommentarer
Hej

Jeg har pludselig fået et problem med at sende til en specifik mail-adresse, har ikke haft problemer før, alle andre mails kommer igennem uden problemer. Jeg får følgende fejlmeddelelse:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 MTOF20110908 Due to SPF, Telenor's mail
    servers are not allowed to deliver mails to the world with TDC domains in
    the sender address. Please use TDC's mail servers

Hvorfor er det pludselig opstået? og hvad er løsningen?

På forhånd tak

7 Kommentarer

Hej red

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Jeg har lige svaret i denne tråd, måske du kan bruge det svar.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Afsendelse-af-E-mail/m-p/59767/highlight/false#M8851

Hej Maja

Jeg får samme besked når jeg sender fra webmail.

Når du mener opsætning, går jeg ud fra det er mit postprogram på pc'en eller?

Jeg skiftede for ca. 14 dage siden Serveren til udgående post til asmtp.mail.dk, og port til: 587 via programmet TDC mailsupport.

Jeg kan desuden fortælle at jeg nogle gange, men kun nogle gange, på det sidste får mails fra denne mailadresse med et par dages forsinkelse, mens der ikke er problemer fra andre.

mvh

Red

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan læse mere om SPF her:

http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/

Her kan du også se at det der er galt er at en af serverne er sat til at afvise mails fra den anden.... Hvorfor det så lige er sket - det ved jeg ikke. Nogle gange sker det automatisk hvis en server har været brugt til at sende SPAM - uden det nødvendigvis er dig der har sendt det SPAM forståes Glad humørikon I er jo flere der deler en postserver.

Jeg er ikke lige klar over hvor Telenor kommer ind i billedet? Er det en Telenor adresse du sender til? Så kan det nemlig se ud som om Telenor har blokeret en TDC-server. Så må du bede Telenor om at se på sagen - eller lade ejeren af modtageradressen gøre det.

Vh

Peter

Hej Peter

Ja, det er en Telenor adresse jeg sender til og i den anden tråd, der er oprettet næsten samtidig med min, kan jeg se at jeg åbenbart ikke er den eneste.

Afvisningen kommer fra cicero1.cybercity.dk

Jeg vil prøve at kontakte Telenor om problemet.

mvh

Red

Mens jeg venter på svar fra Telenor kundeservice.....

fandt jeg dette link, modtageradressen har domænenavnet cool.dk

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851

Har det noget med de problemer jeg har med at gøre?

Jeg har præcis det samme problem - én bestemt mailadresse jeg ikke kan sende til, bare med "host cicero4.cybercity.dk". Det må være et Telenor-problem, og det må være deres ansvar at løse det, eller hvad?

Hmm.

Det ser ud til at der er komme hul igennem, mailsne bliver nu afsendt, så må vi se hvor længe det varer.

mvh

Red

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)