e-mail blokering

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg får mails returneret fra enkelte af mine venner, med den begrundelse at Spamhaus.org har oplistet TDC's server 80.62.117.128 (som jeg benytter i forbindelse med afsendelse af mail fra min mobiltelefon) i sine PBL/XBL lister, som tegn på at "noget skadeligt" udsendes fra denne ip-adresse. Hvilken ende af gulvtæppet tager man fat i, for at få denne "tumpe situation" til at ophøre?? vh John Christensen

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jc,

Jeg prøvede lige, at gå ind på www.spamhaus.org og kan se de har en funktion til, at fjerne sin spærring på.

Hvis du trykker på "Blocklist Removal" så har de en trin for trin guide, til at fjerne din PBL blokering. Det er godt nok på engelsk.

Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Thomas

Hej Thomas

Tak for dit svar...men. Spamhaus har godt nok en knap, der kan fjerne blokeringen, men da der er tale om en blokering af en TDC server adresse 80.62.117.128, så følte jeg mig ikke kaldet til at fjerne (eller forsøge på) at fjerne blokeringen. Det jeg har gjort er, at kontakte webmaster på den modtagende mailserver, og bedt vedkommende om at "overhøre" advarslen fra Spamhaus, da den jo vedrører alle brugere af 80.62.117.128 (kollektiv afstraffelse). Jeg kan nu igen maile til den pågældende, men det er altså en noget aparte situation, man, som bruger, havner i, når sådan noget sker. Alle involverede er tilbøjelige til at sige: Det er ikke min fejl....ik?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)