Dyndns på HomeBox virker ikke

• TSH
  • 0 kommentarer
Er der nogen der ved hvordan man får dyndns opdatering til at virke på Homebox?

Både i TDCs manual og på Sagems hjemmeside står Dyndns listet under features for Homeboxen. Hvis man går ind under fanebladet til dyndns i opsætningen på Homebox og klikker på 'opdater nu' knappen, så får man en besked tilbage at den nuværende IP blev succesfuldt opdateret, hvilket er en lodret løgn.

Jeg kan se hos dyndns at min IP ikke er blevet opdateret, og selv hvis jeg fjerner mit login eller skriver et forkert password, eller bare skriver rent nonsens i alle felter, så påstår Homeboxen stadigvæk at opdateringen lykkedes.

Er det noget TDC har ødelagt da de lagde deres egen firmware på den?

13 Kommentarer

Har det samme problem og er generelt ret irriteret på min homebox, men nu har jeg forsøgt med at oprette en bruger på dtdns.com i stedet, og det lader da til at virke! Men syntes godt nok at det er for ringe af TDC, og så koster det 50 kr/md hvis man vil have en fast ip!

Har du stadig problemer med dyndns?

Jeg har netop fået min HomeBox og aktiveret en dyndns-konto og det virkede uden problemer første gang.

- Henrik -

Jeg endte med at have en masse andre problemer med homeboksen, mit WIFI forsvandt tit og man blev nødt til at genstarte routeren, så fik jeg en ny som havde samme problem og tdc kunne ikke finde ud af hvad fejlen var. Så jeg bad dem give mig et modem istedet og har været lykkelig over at kunne bruge min egen router lige siden Glad humørikon

Har haft en heftig diskussion med TDC omkring dette, og endte i afdelingen for produktansvar, som anerkendte problemet.

Der er nu kommet en opdatering af firmwaren, som virker.

Hvordan fik du opdateringen?? :/

Min virker stadig ikke, er 100% sikker på informationerne er rigtige - og hvis jeg tilslutter min gamle router virker det også fint nok.

Den blev uploaded af TDCs interne tekniske afdeling, men support burde også kunne gøre det for dig.

Hi
Hvilken version er den firmware, som du siger virker med DynDNS opdatering?
Hi what is the software version that works with dyndns i am on version Fast3DK04_7AH046 and it does not work
Fast3DK04_7AH046

Det er også den firmware, som jeg har og det virker fint!

Hi i got updated software from TDC version number Fast3DK04_7AL046 now it updates dyndns.org fine

Hej Jeg fik opdateret software fra TDC versionsnummer Fast3DK04_7AL046 nu er det opdateringer dyndns.org fint

Hmm, jeg har også firmware Fast3DK04_7AL046 til min HomeBox, og jeg kan ikke få DynDNS til at virke. Samme problemstilling som hos jer andre. Den skriver, at der blev opdateret, men det passer ikke. Kunne det hænge sammen med, at DynDNS nu firmerer under Dyn.com og der måske i denne sammenhæng er ændret i APIen til opdatering?
Sidste gang virkede det heller ikke mere hos mig (et par uger siden) :-(

Virker - virker ikke!

Først virkede det ikke, og så kæmpede jeg en kamp med TDC for at overbevise dem om at det ikke virkede.

Det måtte de så efterfølgende acceptere, og efterfølgende kom der en opdatering der rettede op på dette.

Så lavede de en efterfølgende en ny firmware på basis af en tidligere version, og så virkede DynDNS ikke mere!

Nu har de lovet at den efterfølgende opdatering vil råde bod på dette.

Jeg bruger derfor DynDNS Client software som bare virker.

OK. Jeg kan jo så se, at jeg ikke er den eneste der (stadig) har problemer med DynDNS. Lidt vildt, at TDC skal bruge så lang tid på at få det på plads.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)