Svar

DVD optager

• 0 kommentarer
Hej,

Jeg har lige købt en ny dvd optager, som jeg glædede mig til at tage i brug. Jeg har home trio og bruger HDMI.

Men jeg kan ikke få den til at virke. Prøvede at ringe til hotline, men han forstod ikke hvad jeg mente så det fik jeg ikke noget ud af.

Er der nogen herinde som ved hvordan man gør?

Det skal lige siges, at det er en helt ny dvd optager, som IKKE har scart stik.

Håber at I kan hjælpe?

Hilsen Lene

icon

Bedste svar af PeterA1 22 december 2011, 03:06

Uha... Der havde jeg jo håbet din forhandler havde et forslag... :-)

Men jeg har kigget på nettet:

http://www.av-connection.dk/?PGr=568&ML=493

Nu går den så godt nok via SCART - men det er den jeg lige kan finde.... Dvs. du skulle forbinde TDC-boksen med denne via SCART. Herefter forbinder du denne modulator med LG'en via en coaxial antenneforbindelse. LG'en forbinder du så med TV'et via HDMI. Både SCART-kablet og coax-kablet skal du endelig sørge for er i den bedste kvalitet du kan få fat i.

Så BURDE det køre. Nu må jeg understrege at jeg kender ikke denne modulator, så jeg ved intet om dens kvalitet. Det er mere end 10 år siden jeg har haft sådan en fætter mellem hænderne - så der er sikkert sket et og andet siden.

Vh

Peter

Se original

11 Kommentarer

Hej Lene

Jeg kan ikke hjælpe, men hvis en andren bruger skal have en mulighed for at hjælpe, er det sikkert en god ide at skrive hvilker udstyr du har, og hvad du har prøvet. Helst så mange oplysninger som overhovedet mulig. Jo flere oplysninger, jo bedre svar kan du håbe på at få.

Jeg har en Philip DVD-optager, DVD-r, 533OH, 250 GB, som jeg meget nødig vil undvære. 

Håber det lykkes for dig.

Hej Maja

Du skriver at du selv har en dvd optager. Mit spørgsmål er om hvordan du har forbundet dvd optageren til tdc boksen? Sådan at du får tv signalet igennem til dvd optageren. Vel og mærket når den IKKE har scart stik, men kun kan kører via HDMI.

I tv´et er der 2 stk. HDMI 1 og 2.

Det er jo i bund og grund lige meget hvilket mærke den har men jeg kan da godt skrive det her.

Det er en samsung Blu-Ray Disc/DVD player BD-D8200N.

Jeg håber at du kan svarer på hvordan du selv har forbundet din dvd optager til tdc boksen?

Uhh - jeg ville gerne kunne hjælpe dig , men jeg har ikke en tdc box, da jeg er youseekunde. Mit kabel-tv-sinal går ind i min dvd-optager. Sinalet går derfra til henholdsvis mit tv og min videomaskine. Hvilke der er hvad aner jeg ikke. og helt ærlig har jeg ikke lyst til at trække det hele ud fra væggen, for at se hvad stikkene hedder.Humørikon med tunge

Men nu har du skrevet nogle flere oplysninger, så mon ikke der er en anden bruger der kan hjælpe dig, måske ved at finde brugs-forvirringen for din dvd og for boxen. Det håber jeg i hvert fald..

Hej

Uden at kende Home Trio boxen, vil jeg tro at den afleverer kun et HDMI signal og ikke har et DVB-C

output signal, som Samsung optageren skal bruge som input.

Optagerens HDMI stik er formentlig kun output til TV.

mvh

lha

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har sådan en optager - og ja - det er korrekt at HDMI stikket er en udgang.

Vh

peter

Peter har du home trio boksen?

Jeg har talt med tdc og de siger at det ikke kan lade sig gøre at installer den.

Så har jeg været nede og tale med elgiganten hvor den er købt de siger at man skal købe en RF modulator..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej - jeg har får et DVB-C signal i kabel. Så jeg kan bruge indgangen på afspilleren.

Det er sådan set korrekt at en RF modulator kan løse problemet. Du skal sikre dig at du kan føde den med en af udgangene på trio-boksen. Ud af den skal der komme enten et DVB-C eller et DVB-T signal.

Hvis du vil have bedst udbytte af LG'en skal du undgå at benytte SCART udgangen på trio-boksen. Det vil virke - men du får ikke den bedste blledkvalitet.

Jeg er selv meget tilfreds med LG'en, så efter min mening er den det ekstra arbejde værd. Den har et meget højt pris/kvalitet forhold.

Vh

Peter

Hej Peter

Du lyder som om at du har forstand på det.

Du ved tilfældigvis ikke hvor jeg kan købe modulatoren henne? Jeg har kigget lidt på nettet men det er en jungle når man ikke har forstand på det.

Du skriver at jeg ikke skal bruge scart stikke på trio boksen, så vil det virke. Lige nu bruger HDMI i trio boksen som går direkte op i tv´et.

MVH

Lene

Omdømme 3

Uha... Der havde jeg jo håbet din forhandler havde et forslag... :-)

Men jeg har kigget på nettet:

http://www.av-connection.dk/?PGr=568&ML=493

Nu går den så godt nok via SCART - men det er den jeg lige kan finde.... Dvs. du skulle forbinde TDC-boksen med denne via SCART. Herefter forbinder du denne modulator med LG'en via en coaxial antenneforbindelse. LG'en forbinder du så med TV'et via HDMI. Både SCART-kablet og coax-kablet skal du endelig sørge for er i den bedste kvalitet du kan få fat i.

Så BURDE det køre. Nu må jeg understrege at jeg kender ikke denne modulator, så jeg ved intet om dens kvalitet. Det er mere end 10 år siden jeg har haft sådan en fætter mellem hænderne - så der er sikkert sket et og andet siden.

Vh

Peter

Hej Peter

Den vil jeg prøve at bestille og se om det så kunne virke, man har jo lov til at håbe.

Mange tak for din hjælp, og god jul :-)

MVH

Lene

Hej

Husk at checke at modulatoren afleverer et signal som BD-D8200N kan "forstå", såvidt jeg kan se har den to tunere, men det ser ud som det er "kun" DVB-C/T2 !

mvh

leif

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)