DVD-afspiller via tv-boksen?

Jeg har tilsluttet vores DVD-afspiller til tv-boksen via scart stik. TV-boksen er tilsluttet fjernsynet via HDMI-stikket.

Hvordan skifter jeg over til at se DVD?

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ThomasS

Der er et output-HDMI-stik og et output-scart-stik på TV-boksen, beregnet til tilstlutning TV'et, men man kan kun bruge enten det ene eller det andet.

Du kan ikke bruge scartstikket på TV-boksen til input fra DVD-afspilleren, så du er nødt til at tilslutte DVD-afspilleren direkte til en indgang på TV'et - og så er det på TV'et, at du skifter mellem TV-boksen og DVD-afspilleren.

Mvh Stephen

Redigeret af Stephen (svaret var delvis forkert)

Der er to scart stik på TV-boksen. En udgang til TV og en indgang til DVD.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er ikke sikker på at det virker med scart ind og HDMI ud, scart ind - scart ud virker, der skal du slukke din TVboks så kommer DVD-signalet lige igennem.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ThomasS

Ja, jeg kan da godt se, at der i TV-boks-manualen på TDC's hjemmeside er vist et sådan input-scart-stik til DVD, men det var vist ikke umiddelbart en anvendelig mulighed, da jeg installerede vores TDC TV for nogle år siden.

Som nævnt er vores DVD-afspiller tilsluttet direkte til TV'et, så jeg kan desværre ikke hjælpe med en vejledning i, hvordan du kan bruge input-scart-stikket på TV-boksen.

Stephen

Ok. Det må jeg så prøve. Hvordan tilsluttes så eksterne højtalere, så de både kan køre lyd fra TV og fra DVD?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)