Dvale for Extern disk på Homedisk

Jeg har tilsluttet en extern harddisk via Homedisken's USB port. Hvordan får jeg den externe harddisk til at gå i dvale når aktiviteten på homedisken er ophørt? Jeg er ikke interesseret i at den externe disk skal spinne løs døgnet rundt.

2 Kommentarer

Hej bsander

Velkommen til TDC-forum.

Jeg har godt nok ikke ret meget forstand på homdisk-spørgsmål. Jeg opfatter en homedisk, som eet sted hvor alle ens date fra pc'en bliver gemt automatisk efterhånden som der tilføres nye data på pc'en.

Det vil sige du har dine date på din pc og på din homedisk. Udover det har du dem også på en extern harddisk. Jeg forstår godt at du vil gå med både livrem og seler, det gør jeg også selv.

På min gammel eksterne harddisk var der en afbryderknap og på min nye tilslutter jeg den bare med usb-stikket og overfører filer manuelt.

Om din eksterne harddisk kan gå i dvale, ved jeg ikke, men du kunne jo skrive hvad den hedder og hvilket styresystem du har, så kan det jo være der er en anden bruger der kan hjælpe.

Hej bsander

Selve styrringen af en extern harddisk på TDC Homedisk, forgår via den usb controller der sidder på den externe harddisk, dvs. at TDC Homedisk reelt kun levere forbindelsen til den externe enhed, og den externe enhed selv står for forbruget på drevet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)