Svar

"dvale"

• Guide
  • 26 kommentarer
Prøver igen ang. "at gå i dvale"

Få denne besked når jeg vil gå i dvale:

Microsoft Outlook

Windows kan ikke gå i standby, fordi Misoft Office-dokumenter eller programkonponenter benyttes af netværket. Du skal lukke de åbne dokumenter eller  afslutte programmerne, før du kan sætte computeren i standby.

Alt er lukket - efter hvad jeg kan se.

Har prøvet at gå i

kontrolpanel

ydelse og vedligeholdelse

strømforsyning

dvale (er "vinget" af)

anvend

ok

og lige lidt hjælper det.

Er der nogen herinde der kender problemet og har en løsning???

p.f.t.

Muddi

p.s. Ccleaner hjælper ikke

icon

Bedste svar af FN1 11 marts 2011, 10:47

Man skal ikke åbne vedhæftede filer der hedder noget med .exe hvis de kommer fra en afsender man ikke kender eller har tillid til, - men det er noget helt andet som intet har med dette at gøre.

Og ja, - du kan roligt afslutte den proces der hedder Outlook.exe for at se om det kan løse dit problem med dvale.

Mvh FN ;-)

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Tryk på Ctrl + Alt + Delete samtidig. Så starter din jobliste hvori du kan se hvilke processer der kører og lukke dem der forhindrer din computer i at gå i dvale.

Mvh FN ;-)

Hej muddi

Kan du slukke computeren? Altså ikke dvale, men helt sluk.

Hvis du kan dette så prøv det først og se om problemet forsvinder.

Det lyder som om du fra en anden computer/printer har tilgået nogle Office dokumenter på computeren. Hvis du højreklikker et tomt sted på proceslinjen (den nederste linje i Windows) og vælger "Start Jobliste" skulle du gerne få en liste over åbne programmer. Hvis der i denne liste er et program der hedder noget med Office eller Outlook ville jeg prøve at lukke disse.

Hvis der ikke er det, kan du øverst i fanerne vælge den der hedder Processor og se om der skulle ligge en skjult process som hedder noget af dette. Her begynder vi dog at rodde med de lidt mere avancerede funktioner i Windows, så afhængigt af hvor tryg du er med at rode med så nogen ting, skal du være forsigtig med hvad du får trykket på. Du burde dog ikke kunne få trykket på noget som ikke bliver rettet op ved en genstart af computeren. 

Skriv gerne tilbage hvad du kommer frem til Glad humørikon

Mvh Joachim

Hej Joachim.

Ja, jeg kan godt lukke helt ned.

Hvis jeg IKKE har været i min mailboks kan jeg sagtens "gå i dvale".

I joblisten under Precessor har jeg bl.a. noget der hedder OUTLOOK.EXE, men det er vel ike dette du vil ha' mig til at slette? EXE skal man aldrig slette, eller hvad?

mvh

Muddi

Hej Muddi

Har du prøvet dette?

"Nogle office programmer  skaber konflikter med dvaletilstanden i nogle styresystemer. Konflikten består i at den automatiske gendannelse, går ind og blokerer for dvaletilstanden."

som er beskrecet i denne tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/quot-g%C3%A5-i-dvale-quot-efter-sikkerhedspakken-er-installeret/m-p/29167#M4959

Hej Maja.

Ja, jeg har været i postprogrammet og gjort som du beskrev, men det har ikke hjulpet.

M.h.t. Word kan jeg ikke finde den knap du skriver om (Microsoft Office - øverst oppe - farvet rund knap)Overrasket humørikon

tak for svaret.

mvh

Muddi

hej igen

Det ligner en rund knap, med fire farvede firkanter inden i - Firkanternes farve er rød, blå, gul og grøn.

Hej Maja.

Og den har jeg så ikke. Mit Word er fra først i 00'erne Glad humørikon

mvh

Muddi

Hej FN

Hvordan genneskuer jeg hvilke processer jeg skal lukke?

mvh

Muddi

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

I første omgang skal du nok koncentrere dig om at lukke Programmer fremfor Processer, idet det er nemmere at overskue Programlisten da programmerne der kører i denne er nævnt med de programnavne du kender.

Proceslisten er lidt sværere at overskue, men hvis du kigger på de vedlaget screendumps her, så kan du i proceslisten se en proces der hedder OUTLOOK.EXE og det er antagelig den der forhindrer din computer i at gå i dvale og derfor også den proces som du skal lukke.

http://bildr.no/view/840701

http://bildr.no/view/840702

Hvis du kommer til at lukke en proces der får din computer til at holde op med at fungere, så skal du bare genstarte computeren.

Mvh FN ;-)

Mvh FN ;-)

Der er ingen programmer der kører når jeg har lukket ned.

Jeg mener at ha' fået at vide at man aldrig skal "pille" ved noget med EXE, men mener du at jeg skal afslutte proces på den der hedder OUTLOOK.EXE - og så skulle mit problem være løst?  det kunne være rigtig godt.

mvh

Muddi

Omdømme 3

Man skal ikke åbne vedhæftede filer der hedder noget med .exe hvis de kommer fra en afsender man ikke kender eller har tillid til, - men det er noget helt andet som intet har med dette at gøre.

Og ja, - du kan roligt afslutte den proces der hedder Outlook.exe for at se om det kan løse dit problem med dvale.

Mvh FN ;-)

Ok, tak for det.

Har nu afsluttet outlook.exe i proces - og HURRA, det ser ud til at virke.

Tak for hjælpen

Muddi Blinkende humørikon

Omdømme 3

Velbekomme Blinkende humørikon

Hej FN

Har nu konstateret, efter jeg har fået gode anvisninger fra dig, at for at "gå i dvale" skal jeg hver gang gå til Joblisten / Processer og afslut proces på Outlook.exe, hvis jeg har været i min mailboks. Dette er ikke nødvendigt hvis jeg ikke har været i mailboks (naturligt nok).

Så endnu engang tak for hjælpen, det holdt hårdt, men jeg har lært rigtigt meget herinde på siden og fået læst rigtig mange sider på nettet ang. dette problem.

Det der bare undrede mig var, at før jeg fik sikkerhedspakken fra TDC havde jeg ikke dette problem. Mange vil sikkert mene at det ikke har noget med det at gøre, men det har jeg en fornemmelse af Meget glad humørikon - pyt, problemet er løst og HURRA for det.

mvh

Muddi

Omdømme 3

Der er noget rigtigt ubehageligt noget der hedder Programkonflikter. Det opstår når to programmer ikke kan sammen, og kan nogle gange føre til de mest overraskende og mystiske fejl.

Der behøver ikke være noget i vejen med hverken det ene eller det andet program, - men kun med kombinationen af dem installeret på samme computer.

De fleste ansvarlige softwareudviklere tester deres programmer op imod de fleste andre kendte og mest almindeligt anvendte programmer, netop for at tjekke for programkonflikter, - men det er uoverkommeligt at teste alle programmer op imod hinanden.

En del af de opdateringer Microsoft jævnligt udsender skyldes netop at man har opdaget svagheder, hvoraf en del også kan bestå i programkonflikter.

Det er således ikke usandsynligt at dit dvale-problem er opstået som følge af installationen af TDC's sikkerhedspakke.

Nedenstående vejledning er ikke noget jeg vil anbefale dig at gøre. Det er kun for at vise hvordan man kan lokalisere programkonflikter:

Vejledningen er fra dette website:

http://support.microsoft.com/kb/322205/da

Trin 5: Finde ud af, hvilket program eller værktøj der er årsag til konflikt

1. Klik på Start, klik på Kør, skriv msconfig, og klik derefter på OK.
  2. Klik på fanen Start. På grund af antallet af viste poster anbefaler vi, at du finder det program, der forårsager konflikten, ved hjælp af nedenstående udelukkelsesmetode.[list=1]
  3. Vælg ca. halvdelen af de viste elementer, og klik derefter på OK.
  4. Genstart computeren. Bemærk! Hvis Windows XP ikke startes, skal du genstarte Windows XP i fejlsikret tilstand.
  5. Fortsæt med at fjerne elementer, indtil du har identificeret det program, der forårsager konflikten.
  • Vi anbefaler, at du fjerner programmet, hvis du ikke bruger det. Du kan også konfigurere programmet, så det ikke starter, når computeren starter.[/list]Mvh FN ;-)
  • Hej FN.

Tak for "forelæsningen" - altid rart at få noget mere at vide.

mvh

MuddiHumørikon med tunge

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)