Svar

DRM Licensproblemer.. løsningsforslag er velkomne

Når jeg vil downloade en lydfil fra TDC Play bliver jeg præsenteret for følgende meddelelse

Vi har et teknisk problem med at levere din licens, men du kan stadig godt downloade og afspille musik. I mange tilfælde skyldes fejlen, at du ikke har opdateret din Windows Media Player. Klik her for mere information

[Fejl kode: M -1072879791]Dertil at kun at nævne at jeg ikke kan finde en nyere version til Vista end version 11, og den har jeg opgraderet til. Men alt skulle jo være såre godt, idet jeg jo stadig kan hente og afspille musik. dette er desværre kun en halv sandhed ! Downloade ? Ja. Men afspille ? Nej !Så får jeg nemlig følgende fejlmeddelelseDer opstod en fejl i en Windows Media Player DRM-komponent (Digital Rights Management). Hvis du forsøger at bruge en fil, som du har hentet hos en onlinebutik, skal du prøve at besøge onlinebutikken og hente de korrekte rettigheder til medierne.Tilbage til TDC Play, hvor der er en fin forklaring på hvordan man løser problemet. Desværre virker det ikke. Jeg bliver ganske vist dirrigeret videre til en anden hjemmeside md en "Upgrade" funktion. Desværre er upgrade feltet inaktivt, og jeg kan klikke på det til min højre pegefinger visner.. det hjælper ikke det mindste. Det store forkromede spørgsmål er så.. Hvad gør jeg så ??Løsningsforslag skal være meget velkomne
icon

Bedste svar af Jesper12 24 december 2010, 12:36

Hej Ignoranten og alle i andre.

Mange tak for dit indlæg, som det første. Ligeledes er det nogle alle tiders svar som KPN & Co. er kommet med. Nu de er så gode, vil jeg da også gerne bidrage med et par forslag.

Nedenfor har jeg postet en længere vejledning, og da jeg ikke kan se hvilket styresystem du er i besiddelse af, har jeg lavet en guide til Windows XP og Vista. Hvis du har windows 7 kan du bruge vejledningen til Vista. (formoder jeg)

Hvis du ikke allerede benytter Windows Media Player 11, skal du opgradere til den.

Den kan hentes på www.microsoft.dk

Benytter du allerede version 11, skal du omdøbe DRM-folderen efter nedenstående vejledning:

1) Start med at lukke Windows Media Player

Windows Vista

2) Find din DRM-folder. I Windows Vista kan du normalt finde den i C:/ProgramData/Microsoft/Windows/DRM.

3) Hvis du ikke kan se folderen, kan du forsøge at aktivere "Vis skjulte filer og mapper". Det kan du gøre ved at vælge "Start", "Computer" og trykke på "Organiser" øverst til venstre. Vælg "Mappe- og søgeindstillinger", tryk på fanebladet "Vis" og marker "Vis skjulte filer og mapper".

4) Benytter du Windows Media Center, skal du stoppe servicen Media Center Receiver Service (ehrecvr). Dette gør du ved at trykke på "Start", skrive "cmd" i søgefeltet, højreklikke på "cmd.exe" oppe under søgeresultatet og vælg "Kør som administrator". I det sorte vindue skriver du "net stop ehrecvr" og trykker enter.

5) Omdøb DRM-folderen til "DRMBackup" ved at højreklikke på den og vælge "Omdøb". Skriv det nye navn og tryk Enter.

6) Herefter skal du foretage sikkerhedsopdateringerne til Windows Media Player (se nederst i mailen).

7) Åbn en ny browser, log ind på tdc.dk/musik og hent et nyt TDC PLAY-musiknummer, hvis du er TDC PLAY-kunde, ellers afspil et af dine købte numre.

Windows XP og Windows 2000

2) Find din DRM-folder. I Windows XP og 2000 kan du normalt finde den i C:/documents and settings/all users/DRM.

3) For at se denne folder skal du sandsynligvis aktivere "Vis skjulte filer og mapper" ved at vælge "Funktioner", "Mappe indstillinger" og "Vis". Her markerer du "Vis skjulte filer og mapper", og fjerner hakket i "Skjul beskyttede operativ system filer og mapper".

4) Benytter du Windows Media Center, skal du stoppe servicen Media Center Receiver Service (ehrecvr). Dette gør du ved at trykke på "Start", skrive "cmd" i søgefeltet, højreklikke på "cmd.exe" oppe under søgeresultatet og vælg "Kør som administrator". I det sorte vindue skriver du "net stop ehrecvr" og trykker enter.

5) DRM-folderen skal du omdøbe til "DRMBackup" ved at højreklikke på den og vælge "Omdøb". Skriv det nye navn og tryk Enter.

6) Herefter skal du foretage sikkerhedsopdateringerne til Windows Media Player (se nederst i mailen).

7) Åbn en ny browser, log ind på tdc.dk/musik og hent et nyt TDC PLAY-musiknummer, hvis du er TDC PLAY-kunde, ellers afspil et af dine købte numre.

Sikkerhedsopdateringerne til Windows Media Player.

Vær opmærksom på, at dette skal gøres i browseren Internet Explorer, samt at en firewall kan spærre for din mulighed for at opdatere. Vær desuden opmærksom på, at installationen måske ikke begynder, når du klikker på linkene, fordi webstedet, vi henviser til kræver et Active-X-objekt (dette viser sig i den øverste bjælke i Internet Explorer). For at fuldføre installationen skal du trykke på installations-bjælken og vælg "Installer ActiveX-objekt".

Du skal foretage to installationer. Først skal du følge nedenstående link:

http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp

Når du har foretaget installationen, skal du følge nedenstående link:

http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html

Når alt dette er kørt igennem, skal du hente et nyt nummer via PLAY og afspille det.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ignoranten

Jeg har været ude i lignende problem

Jeg afinstallerede MediaPlayer fra Windows og genstartede PC. Downloadede en ny version af WindowsMediaPlayer 11 og installerede på min PC. Afspillede et musikstykke downloadet fra TDC-Play, og WMP bad selv om at få hentet licens og hvad der var nødvendigt for at afspille, og dette akcepterede jeg og et øjeblik efter fungerede det hele korrekt.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men det hjalp mig på min Vista pc og WMP 11.

Omdømme 2

Hej igen

Jeg glemte at oplyse at jeg selvfølgelig hentede alle relevante opdateringer til WMP fra Windows Update så den var Up to Date inden sidste trin med afspilning.

Indrømmer gerne at jeg ikke er en pc ørn.. Men det havde jeg dog tænkt på... Desværre vil Bill Gates og hans lystige svende ikke lade mig bestemme hvad der skal være på min pc.. så jeg får at vide at jeg skal have tilladelse til at slette media player... Fra hvem ?? :-)

Omdømme 2

Hej

Det er dig der bestemmer - log ind på din PC som administrator Blinkende humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ignoranten og alle i andre.

Mange tak for dit indlæg, som det første. Ligeledes er det nogle alle tiders svar som KPN & Co. er kommet med. Nu de er så gode, vil jeg da også gerne bidrage med et par forslag.

Nedenfor har jeg postet en længere vejledning, og da jeg ikke kan se hvilket styresystem du er i besiddelse af, har jeg lavet en guide til Windows XP og Vista. Hvis du har windows 7 kan du bruge vejledningen til Vista. (formoder jeg)

Hvis du ikke allerede benytter Windows Media Player 11, skal du opgradere til den.

Den kan hentes på www.microsoft.dk

Benytter du allerede version 11, skal du omdøbe DRM-folderen efter nedenstående vejledning:

1) Start med at lukke Windows Media Player

Windows Vista

2) Find din DRM-folder. I Windows Vista kan du normalt finde den i C:/ProgramData/Microsoft/Windows/DRM.

3) Hvis du ikke kan se folderen, kan du forsøge at aktivere "Vis skjulte filer og mapper". Det kan du gøre ved at vælge "Start", "Computer" og trykke på "Organiser" øverst til venstre. Vælg "Mappe- og søgeindstillinger", tryk på fanebladet "Vis" og marker "Vis skjulte filer og mapper".

5) Omdøb DRM-folderen til "DRMBackup" ved at højreklikke på den og vælge "Omdøb". Skriv det nye navn og tryk Enter.

Windows XP og Windows 2000

2) Find din DRM-folder. I Windows XP og 2000 kan du normalt finde den i C:/documents and settings/all users/DRM.

3) For at se denne folder skal du sandsynligvis aktivere "Vis skjulte filer og mapper" ved at vælge "Funktioner", "Mappe indstillinger" og "Vis". Her markerer du "Vis skjulte filer og mapper", og fjerner hakket i "Skjul beskyttede operativ system filer og mapper".

5) DRM-folderen skal du omdøbe til "DRMBackup" ved at højreklikke på den og vælge "Omdøb". Skriv det nye navn og tryk Enter.

Sikkerhedsopdateringerne til Windows Media Player.

Vær opmærksom på, at dette skal gøres i browseren Internet Explorer, samt at en firewall kan spærre for din mulighed for at opdatere. Vær desuden opmærksom på, at installationen måske ikke begynder, når du klikker på linkene, fordi webstedet, vi henviser til kræver et Active-X-objekt (dette viser sig i den øverste bjælke i Internet Explorer). For at fuldføre installationen skal du trykke på installations-bjælken og vælg "Installer ActiveX-objekt".

Du skal foretage to installationer. Først skal du følge nedenstående link:

http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp

Når du har foretaget installationen, skal du følge nedenstående link:

http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html

Når alt dette er kørt igennem, skal du hente et nyt nummer via PLAY og afspille det.

Jul, Nytår og den slags har lige forhindret mig i at svare.

Tak for jeres hjælp. Ved en kombination af flere af jeres svar er det lykkedes mig at få gang i datamatens lydgengivelse igen.. mange tak for jeres hjælp

Ignoranten

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P