DR3 i SD??

• 0 kommentarer
Jeg synes det er ekstremt dårligt at TDC har valgt ikke at sende DR3 i HD, selvom DR udsender kanalen i HD kvalitet. Jeg betaler for at få så mange HD kanaler som muligt, og det er dyrt nok.. Bliver det ikke ændret inden min bindingsperiode udløber, skifter jeg til Bredbånd Nord.. Og får meget bedre internet med oveni..

Det mindste man som højt betalende kunde må forlange, er vel at TDC gør alt for at sende i så god kvalitet som muligt. 

4 Kommentarer

Det er også det problem, at DR HD lukker og dermed burde give plads til at sende DR3 i HD, men nej - de vælger alligevel at sende i SD.

Jeg begriber simpelthen ikke at de vælger at sende så mange kanaler i HD med HD pakken, men allesammen irrelevante udenlandske kanaler!

Jeg gider ikke National Geographic HD osv. men jeg vil til gengæld have DR's kanaler i HD, dem burde de som minimum sende i den bedste kvalitet der er tilgængelig...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg har brugt lidt tid på at undersøge sagen, og kan komme med hhv. en god og en dårlig nyhed til jer:

- Vi forventer at lancere DR3 i HD for Trio-kunder med HD-pakken i næste uge.

- DR1 HD har nok lidt lange udsigter. Det er ikke et spørgsmål om kapacitet på platformen, men derimod at det koster en hel del at få lov til at sende DR1 i HD. For de samme midler kunne vi måske tilføje 2-3 andre HD-kanaler, som ikke "blot" er et spejl af en SD-kanal og det er noget vi stadig er i gang med at overveje.

Og for at komme det åbenlyse spørgsmål i forkøbet er der åbenbart forskel på at få lov til at sende DR3 i både SD og HD og at gøre det samme med DR1 - så langt dykkede jeg ikke ned i det kontrakttekniske Glad humørikon

Jeg håber det fik opklaret hvor vi står i forhold til HD på de to kanaler og hvad der sker. 

God weekend!

/Ulf

Hej Ulf!

Tak for udredningen - det er alstå endnu engang noget kontrakt/licens/rettigheds fnidder der sætter en stopper for det, ikke noget teknisk - hvornår kommer verden dog videre?

Hvis jeg fik valget mellem 2-3 tilfældigt udvalgte "snævre" kanaler i HD eller at få DR1 i HD, så er der ingen tvivl hvad jeg ville vælge - det burde slet ikke være et issue.

Jeg betragter heller ikke DR1 HD som "et spejl" af en SD kanal det er snarere omvendt - SD kanalen er et spejl af HD kanalen.

I US indførte de HD TV for mere end 14 år siden!! - i 1998!!! Og vi ligger stadig og roder med spørgsmålet om nu vi skal sende en kanal ud i HD eller SD - det er mere end sørgeligt at vi ikke er kommet et skridt videre.  Det må efterhånden være på tide at vende det hovedet og betragte HD som standarden, ikke som et ekstra luksusgode der skal koste ekstra for at få.

Der skal ikke spildes tid på at overveje om nu man skal sende et SD eller HD signal ud til seerne - hvis kildesignalet er i HD, så skal det ud i HD - længere er den ikke...

Med alle de SD kanaler kunne jeg jo lige så godt sidde med mit gamle 28" CRT fjernsyn over i hjørnet af stuen, men som de fleste TV seere i DK har jeg et Full HD fladskærms TV, så sgu da pokker sidde og se på et signal med 720x576 PAL opløsning?

/Thomas

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Det er mystisk at der er så stor forskel på TDC's og YouSee's strategi ang. HD-kanaler. 

"Indholdet kommer først, derefter den gode billedkvalitet - ikke omvendt", siger Niels Breining, adm. direktør for YouSee, der er en del af TDC-koncernen. Derfor har YouSee holdt sig noget tilbage fra de kanaler, der primært byggede på indhold, fordi det var af HD-kvalitet. I stedet satser man på såkaldte "spejlede" kanaler, hvor man får det hidtil kendte indhold, men nu i stort omfang også i HD-kvalitet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)