DR1 i HD??

• Deltager
  • 7 kommentarer
Hej!

Fortæl mig lige - igen - hvorfor det er jeg (og alle andre med Home Trio) ikke må se DR1 i HD?

Jeg kan se TV2 i HD, Kanal 5 og Kanal 6 i HD, MTV i HD, National Geographic i HD - alle mulige og umulige (ligegyldige) kanaler kan jeg se i HD (med HD pakken) - men jeg kan ikke se DR1 i HD!!!!

DR sender ikke længere TV serier som Forbrydelsen III og Borgen på DR HD - dem sender de nu på DR1 i HD. Det samme med X-Faktor og håndbold/fodbold. Selv OL i London måtte jeg se i SD!

Vi er altså i 2013 ikke 1993!!!

Jeg gider ikke se SD kvalitet på min 52" Full HD skærm og slet ikke når jeg har 50/50 Mbit fiber!!!

Jeg betaler Danmarks dyreste TV pakke på kr. 480 om måneden, så jeg burde kunne forlange den bedste kvalitet, for jeg betaler rigeligt for den!

Jeg håber at i får gjort noget ved problemet og helst i går.

Og så må i gerne gøre noget ved problemet, at vi ikke kan leje film i HD, mens i er i gang - om det er forkert kryptering, kodning af signalet eller DRM der er problemet er fuldstændig underordnet, i får bare indholds leverandørerne til at rette ind til højre, slut med dårlige undskyldninger om tekniske begrænsninger, som i virkeligheden handler om indholdsleverandørernes paranoia over piratkopiering, med deraf følgende indkapsling i formater der er svært håndterbare.

Det kan ikke være rigtigt at deres overforsigtighed skal gå ud over os kunder der betaler masser af penge for et produkt, som vi ikke får.

Ved godt at jeg brokker mig højlydt, men nu synes jeg bare der er gået nok tid med ingenting og søforklaringer...

Med venlig hilsen,

Thomas Christensen

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
DR1 går ud fra DR med en bitrate på 6,5Mb/s - og det er faktisk ikke ægte HD.....

DR HD går ud fra DR med 8Mb/s - og er i ægte HD.

Om dit TV-signal bliver yderligere komprimeret ved jeg ikke, men det gør det sandsynligvis. Men du skal være opmærksom på at uanset om det sker eller ej, så vil DR1 ikke blive i ægte HD på nuværende tidspunkt.

DR HD bliver nedlagt her i løbet af året. Jeg går da ud fra at det bl.a. sker for at bruge kapaciteten til nogget andet - f.eks. en opgradering af DR1 til ægte HD.

Hvilke problemer oplever du med kryptering? Dekrypering burde ligge i dit hardware - skal det opdateres?

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

PeterA skrev:
DR1 går ud fra DR med en bitrate på 6,5Mb/s - og det er faktisk ikke ægte HD.....

Yousee modtager DR1 direkte fra DR i HD og sender den videre til seerne i HD. Min DR1 fylder 9.6 mbit.

Via DVB-T er den 6.5mbit.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
DR oplyser selv at de leverer et 6,5 Mb/s signal.

Derfor kan andre naturligvis sagtens sende det videre i en "bredere" kanal - det bliver det bare ikke HD af! Den der producerer signalet skal naturligvis levere oplysninger nok for der bliver tale om HD. F.eks. oplyser DR at de leverer DR HD i 8 Mb/s - og det er HD.....

Hvis nogen påstår at de får har en "direkte" forbindelse eller lign., så må de jo forklare hvad det lige er de mener med det.... DR's udmelding er helt klar "Vi leverer 6,5 Mb/s".

Jeg ved ikke lige hvad du vil med at blande DVB-T signalet ind i det her..... Et signal i MPEG4-T2 på 6,5 Mb/s svarer i runde tal til et råsignal på 13 Mb/s.... Igen - så mange bits er der slet ikke fra kilden....

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

PeterA skrev:
DR oplyser selv at de leverer et 6,5 Mb/s signal.

Derfor kan andre naturligvis sagtens sende det videre i en "bredere" kanal - det bliver det bare ikke HD af! Den der producerer signalet skal naturligvis levere oplysninger nok for der bliver tale om HD. F.eks. oplyser DR at de leverer DR HD i 8 Mb/s - og det er HD.....

Hvis nogen påstår at de får har en "direkte" forbindelse eller lign., så må de jo forklare hvad det lige er de mener med det.... DR's udmelding er helt klar "Vi leverer 6,5 Mb/s".

Jeg ved ikke lige hvad du vil med at blande DVB-T signalet ind i det her..... Et signal i MPEG4-T2 på 6,5 Mb/s svarer i runde tal til et råsignal på 13 Mb/s.... Igen - så mange bits er der slet ikke fra kilden....

Vh

Peter

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7040&zoneid=5

"Da YouSee modtager den rå og ukomprimerede version af DR1 fra DR Byen, er der mulighed for at videresende det som HD".

Hvor har du fra at DR1 kun leverer et 6.5mbit signal til Yousee? Hvordan tror du DR leverer signaler til Yousee?

Hej Peter,

Når jeg snakker om HD så mener jeg opløsning - hvis bitrate ikke er høj nok er det ikke noget der går ud over opløsningen, men kvaliteten - specielt ved bevægelse i billedet (pixelering). Men det er endnu et problem at man kun sender et 6.5 Mbit signal videre til folk der i praksis har ubegrænset båndbredde på en fiber, det burde bare ikke foregå i 2013.

Men uanset om det ikke er "rigtig" HD eller ej, så skal jeg bare ikke have DR1 i SD no matter what - de må sende den videre i den bedste kvalitet som aktuelt er muligt - hvis det kan lade sig gøre på YouSee's kabelnet så kan det søren jensme også lade sig gøre på en fiber - alt andet er tåbeligt og dårlige undskyldninger.

Med hensyn til kryptering, så henviste jeg til en mystisk forklaring (dårlig undskyldning?) jeg tidligere har fået på, hvorfor man ikke kan leje film i HD på TDC TV - ikke engang på Home Trio Fiber - noget med kryptering og signal format h264 eller noget, som de ikke kunne bruge med de bokse der aktuelt er ude hos folk - den holder bare ikke - hvis man kan se TV kanaler i HD, så kan boksen vise HD - altså skal man også kunne leje film i HD - så er jeg som forbruger ligeglad med at filmene ligger i forkert format, så må de transcode det eller fjerne kryptering/DRM eller hvad der nu skal til- jeg skal have det jeg betaler for, så må "rettigheds haverne" slappe af med deres paranoia, det har efterhånden varet længe nok...

Jeg fatter simpelthen ikke at man har så meget båndbredde til rådighed på fiberen og så skal man spises af med et dårligere produkt end man kan få med ældre teknologi - der er bare ingen undskyldning for ikke at få det ordnet...

/Thomas

Fandt lige emnet vedr. leje af HD film på TDC TV platformen:

/t5/Tv/Leje-af-film-i-HD-hvorn%C3%A5r/m-p/92988#M5444

"I øjeblikket er det ikke muligt at leje film i HD.

Det er fordi at vores STB platform, ikke understøtter, den teknologi der skal til (8048 Bitframe Mpeg4)"

Har efterfølgende søgt en del efter hvad "8048 Bitframe Mpeg4" er, men mangler stadig et svar...

/Thomas

Ja - så nærmer vi os jo snart datoen for at DR HD skal lukke (28/1-2013) - så kan det jo være der bliver båndbredde til rådighed, så vi kan få DR1 i HD i stedet?

Med venlig hilsen

Thomas Christensen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg har lavet en update om emnet i denne tråd: /t5/Tv/DR3-i-SD/m-p/105810#M6202

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8