Svar

DR1 fryser kortvarigt de sidste par uger

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Hapsen har modtaget fra andre medlemmer.

• Deltager
  • 3 kommentarer
Er der andre der har oplevet at DR1 fryser kortvarigt et par sekunder - det sker et par gange i løbet af en aften uden at jeg intenst har set tv fra DR1 ?

icon

Bedste svar af Hapsen 18 oktober 2012, 09:36

Jeg har heller ikke haft problemet den sidste tid, så jeg betragter problemet som løst.

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hapsen

Jeg/vi ser ikke DR1 så tit, men da vi ikke var hjemme lørdag aften optog jeg Matador og der frøs det også et par gange, så du er ikke den eneste.(troede det var optagelsen der var noget i vejen med, men det er det så åbenbart ikke.)

hilsen Bente

Oplever det samme på programmer der er optaget.

Troede at det måske var dårlige/beskadigede steder på harddisken

MVH Tommy

Hej. Vi oplever også at billedet fryser og jeg har gjort TDC opmærksom på fejlen og teknikkere arbejder på sagen. Jeg fejlmeldte for en lille uge siden. I aften den 10. har jeg endnu ikke set nogen fejl, men i aftes var det helt galt. Matador i lørdags var hel slem med fastfrysning. Vi ser mest DR1 og har ikke oplevet nogen udfald på andre kanaler.

Hej vi har også samme problem. Der fremkommer på optagelser og på livetv. Er der nogen løsninger fra TDC?

TDC teknikkeren har lovet at ringe tilbage om et par dage, for at høre mig ad om deres opdatering af en server har hjulpet. Det vil jeg fortælle ham at det har det ikke. Nu kan jeg så fortælle ham at mange andre Home trio seer har samme fastfrysninger af billedet. Håber snart de finder fejlen, for det er ret irriterende og et så dyrt produkt skal bare være iorden.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Hapsen har modtaget fra andre medlemmer.

Tak IngeBJ for update.

Det er pudsigt at der aldrig er nogen TDC moderator som kommer med indlæg, nå der er noget reelt at forholde sig til - det er kun de banale ting der kommenteres fra TDC her i forum (et lille surt opstød - beklager)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Jamen så vil jeg da lige imødegå ovenstående kommentar - til trods for at jeg ikke er moderator  Overrasket humørikon)
Desværre bliver der ofte for lidt tid til at kigge/svare på Forum, når vi har en større fejl, der skal findes.

Vi har gennem de sidste par uger oplevet en stigning i fejlmeldinger på "uforklarligt" billedfrys.
Symptomet er at billedet står stille, og lyden fortsætter - hvilket tyder på, at det må være noget generelt (altså ikke fejl hos den enkelte kunde)

Vi har jagtet denne fejl - desværre uden at finde årsagen endnu. Men der skal ikke være tvivl om at det er absolut højeste prioritet af arbejdsopgaver i øjeblikket.

I nævner alle specifikt DR1. Jeg vil derfor gerne have tilbagemeldinger på om det ikke opleves på andre kanaler - eller om det hænger sammen med at I primært ser DR1 ??

Derudover kan jeg oplyse at vi ca. 10.30 d.d. har flyttet DR1 til en anden server på vores platform.
Så jeg er også meget interesseret i at høre om I oplever nogen forbedring efter 10.30 idag ??

Med venlig hilsen Gitte

Omdømme 1

Hej Gitte,

Min kommentar var af generel karakter - bestemt ikke møntet på dig, da du altid er hjælpsom og kommer med rigtig brugbar information. Du burde ansættes til kun at supportere os kværulanter på forummet Blinkende humørikon

Vi ser også andre kanaler, men har kun bemærket frys på DR1 dog både lyd og billede - jeg kan huske et konkret tilfælde fra i lørdags, da det var en vigtig pointe i Matador, nemlig der hvor Skjerns bror fortæller Schwann at der skal være bank i butikken i stedet for tøj - netop da han skal til at sige "der skal være bank" fryser både billede og lyd.

Tro mig - jeg skal nok holde øje den kommende tid om serverflyttet har hjulpet - jeg ser alt, alt for meget TV :-)

Hilsen

Hans

Nu er fejlen rettet, her hos os var der ingen fastfrysning af billed i aftes på dr1.

Jeg oplevede også frysning kort igår på TV2 under vild med dans....

Sidste lørdag var det fastfrtsning,men igår lørdag var der intet problem. Har kun oplevet det på Dr 1

Omdømme 3

Hej MPC

Vi oplevede også fastfrysning under Vild med Dans, så du er ikke den eneste.Blinkende humørikon

hilsen Bente

ps. DR1 kørte fint da vi så Matador.Meget glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Vi har tidligere oplevet det under matador, men ikke denne lørdag, - så tak for det gode arbejde.

Omdømme 1

Jeg har heller ikke haft problemet den sidste tid, så jeg betragter problemet som løst.

Vi har stadig problemet. Vi skal genstarte boksen hver gang. 

Det samme oplevede vi, men ikke kun på DR1. Prøv en opdatering. Sluk for kontakten bag på og vent så kort tid og tænd for den igen. Det hjalp på vores problem.

Problemet er ikke løst. Vi har stadig frysninger. Vi må genstarte boksen for at komme videre. 

Nogle gange er det 3 -4 x i en film og så kan der gå dage hvor der ikke er noget. Men det er der stadig. 

Syntes bare det bliver værre og værre....vi sat og så fodboldt på kanal6 HD i går aften (Lørdag) og der gik ikke 1 minut imellem at billedet frøs eller gik op i mosaik....nu er det bare for meget!!!!! TDC se at få det løst, og det er nu............det er for dårligt......

Og ja, vi har genstartet det hele flere gange, og ja, boxen står for sig selv....

Det er stort set samtlige kanaler der fryser nogle aftner mange gange, andre aftner mindre. Jeg har haft besøg af en tekniker som har målt det hele igennem men ikke fundet nogen fejl. Jeg har et tv med antenne og det fryser ikke, så det må være tdc. Jeg fik besked på af den tekniker der var hos mig at jeg bare skulle ringe hvis det blev ved, så ville de skifte box og modem, så jeg ringer i morgen mandag så må vi se om det hjælper, men jeg tror ikke de finder fejlen for det er mere eller mindre på alle kanaler.

Omdømme 3

Hej alle

Det med frysninger er ikke løst, mit tv gør det stadig og det er pis.. irritende. Ind i mellem pixilerer det også, så TDC må godt få problemet løst.

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Vi har pt. ingen landsdækkende generelle fejl vedrørende billdfrys. Det er derfor nødvendigt at I hver især kontakteter Hotline og får oprettet fejlmelding hvis I oplever fejl, så vi kan få tjekket de individuelle forhold på jeres accesslinie, installationer osv.

Mvh. Gitte

Omdømme 3

Hej Gitte

Jeg har lige fejlmeldt mit her til morgen og TDC har allerede prøvet at løse mit problem ved at nulstille denne boks: 

TDC Homebox.png

Nu må vi så se om det hjælper i mit tilfælde.Glad humørikon

Jeg er rigtig glad for den hurtige respons fra TDC, så tommel op fra mig.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P