DR HD

Så stiller jeg spørgsmålet:

Hvorfor er DR HD ikke med i pakken???

Det er en gratis kanal.

Måske TDC skulle besvare dette spørgsmål, og ikke en eller anden

fluekn..... der går op i om der står DR1 HD, eller DR HD i spørgsmålet.

Alle ved jo hvad det drejer sig om.

13 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Olejohn

DR HD er skam med i HD-pakken.

Du kan se mere omkring, hvilke HD-kanaler, der er med i hvilke pakker her:
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tlv_hdtv

Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Thomas

Ja den er med i HD-pakken, men den skal man betale for selvom det er en gratis kanal.

FLOT TDC

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Cooldaddy

Samme spørgsmål er blevet stillet i en tidligere tråd, så tillader mig lige at linke til den her:
/t5/Tv/DR-HD/m-p/12561

Hilsen Thomas

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Det giver desværre stadig ikke mening i min verden. Kanalen er licensbetal, så den er altså gratis at stille til rådighed for kunderne. Kanalen bruger en smule mere båndbrede, men båndbreden betaler vi jo allerede for, da den er inkluderet i abonnementet. Så er der kun 1 mulig årsag tilbage. At DR HD er med til at bære HD-pakken, så TDC kan få flere penge i kassen. Telia har DR HD med i alle pakkerne, og deres svar på hvorfor TDC ikke har, er at det ikke er et teknisk spørgsmål, men et spørgsmål om at få flest muligt penge i kassen. Så trådstarter, der har du dit svar. Hilsen Pulvermos
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Pulvermos skrev:
Det giver desværre stadig ikke mening i min verden. Kanalen er licensbetal, så den er altså gratis at stille til rådighed for kunderne. Kanalen bruger en smule mere båndbrede, men båndbreden betaler vi jo allerede for, da den er inkluderet i abonnementet. Så er der kun 1 mulig årsag tilbage. At DR HD er med til at bære HD-pakken, så TDC kan få flere penge i kassen. Telia har DR HD med i alle pakkerne, og deres svar på hvorfor TDC ikke har, er at det ikke er et teknisk spørgsmål, men et spørgsmål om at få flest muligt penge i kassen. Så trådstarter, der har du dit svar. Hilsen Pulvermos

Jeg er fuldstændig enig i denne post. Vi har allerede "op til 20mbit" og har allerede betalt for DR HD så der er absolut ingen begrundelse for ikke at smide denne kanal i en af pakkerne. I gamle dage da ekstra hastighed var tilkøb kunne man måske argumentere for at HD også skulle være et tilkøb men den går ikke længere.

Ligger årsagen måske i et kollektiv hensyn - at nogle formentlig ikke vil kunne trække DR HD på grund af for lav kapacitet på deres linje, og derfor vil brokke sig hvis de har en pakke hvor DR HD er standard og de ikke kan se den...meget kunne tyde på det!

Hvad så hvis folk med for lav kapacitet vil købe HD pakken?

Får de den så ikke? Jeg tvivler.

Mvh olejohn

Omdømme 2

Olejohn skrev:
Hvad så hvis folk med for lav kapacitet vil købe HD pakken?

Får de den så ikke? Jeg tvivler.

Mvh olejohn

Hvis ens linje ikke kan trække en HD-kanal (TDC siger selv 8mbit) så er det ikke muligt at købe HD-Pakken. I den forbindelse melder TDC ret klart ud. Jeg er også ret sikker på at TDC ikke sælger HD-Pakken til folk som ikke har kapacitet til at trække det, det vil simpelthen give for meget ballade og bøvl for folk vil jo 100% brokke sig.

Er rigtig ærgelig over jeg fik skrevet DR1HD i mi indlæg for et stykke tid siden.

DR HD - ja det er en gratis kanal. Den er ikke med i min pakke, men jeg har vel krav på at få

den med nu det nu er en GRATIS kanal! Vi betaler jo alle licens! Mvh

Hej.

Det er ikke helt det, der efterlyses, og kan måske ikke bruges i dit tilfælde, men en mulighed er at modtage DR's HD-kanal fra DR's hjemmeside www.dr.dk (vælg TV i menuen øverst). Man kan se alle DR's 6 TV-kanaler på den måde. Billede kommer så på PC'skærmen, men hvis både PC og TV har HDMI-tilslutning kan man prøve at forbinde dem, og vælge fuld skærm. Det kræver at grafikkortet i PC'en kan håndtere det, og mullgvis skal der ændres i nogle indstillinger både i TV og i PC. Men virker det, så får man DR HD på sin TV-skærm inkl. lyden, uden at have kanalen med i en TV-pakke fra TDC. Metoden fungerer sandsynligvis ikke uden for Danmark.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 2

MS-ERIK skrev:
Hej.

Det er ikke helt det, der efterlyses, og kan måske ikke bruges i dit tilfælde, men en mulighed er at modtage DR's HD-kanal fra DR's hjemmeside www.dr.dk (vælg TV i menuen øverst). Man kan se alle DR's 6 TV-kanaler på den måde. Billede kommer så på PC'skærmen, men hvis både PC og TV har HDMI-tilslutning kan man prøve at forbinde dem, og vælge fuld skærm. Det kræver at grafikkortet i PC'en kan håndtere det, og mullgvis skal der ændres i nogle indstillinger både i TV og i PC. Men virker det, så får man DR HD på sin TV-skærm inkl. lyden, uden at have kanalen med i en TV-pakke fra TDC. Metoden fungerer sandsynligvis ikke uden for Danmark.

M.v.h.

MS-Erik

Godt fif, men det kan dog ikke forventes at det er af samme kvalitet som den DR HD TDC leverer eller den DR HD man kan modtage via DVB-T da bitraten på DR HD via www.dr.dk langt fra er så høj som de to andre.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Man kan ikke gå nogen steder hen og sige man "har krav" på DR HD - swlvom den er licensbetalt. Man har krav på at "must-carry" kanalerne bliver transmitteret i et net. DR HD er ikke en "must-carry" kanal. Den er et tilbud. Man har heller ikke krav på at kunne modtage "must-carry" kanaler - men de skal være i transmissionsnettet - men det er en anden sag....

DR HD er nem at modtage. De fleste steder kan man modtage DVB-T med en stueantenne. Hvis fjernsynet har MPEG-4 dekoder indbygget kan man så umiddelbart modtage DR HD. Har man et fjernsyn uden MPEG-4 indbygget må man så købe en dekoder. Jem og Fix sælger af og til sådan nogle til under 400 kr.

Vh

Peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Selvfølgelig er det ikke et krav, men en service man forventer når man betaler så meget for en produkt. At DR HD ikke kan komme med i "grundpakken" beviser hvor tåbelig en idé, TV over bredbåndet er. Når nu TDC også selv er opmærksom på problemet, kan det undre mig at man ikke indbygger et dvb-t modul i deres modtager-boks, således at det stadig er simpelt, for den uerfarene kunde, at modtage DR HD. Tro mig, jeg har været ude hos mange mennesker for at installére diverse TV-løsninger, og fælles for langt de fleste er, at det skal være så simpelt som overhovedet muligt, og det er flere modtagerbokse bestemt ikke. For år tilbage, da TV 2 ikke var på satellit, havde Canal Digital indbygget et dvb-t modul i deres bokse. Selvsamme kunne TDC gøre, og dermed gøre HomeTrio stærkere. Hilsen Pulvermos
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er ked af, at bumpe denne tråd op, men det bliver desværre ved med at være et aktuelt spørgsmål Gal humørikon

Telia har tidligere udtalt, at det kun er noget TDC gør pga. pengene. Der er ikke andre undskyldninger. DR HD kan også streames fra www.dr.dk/livetv

- men, men, men: TDC's fiberkunder med 50mbit og derover i kablerne kan heller ikke modtage DR HD. Hvor blev undskyldningen af, hvor hastighed og kapacitet får skylden? -> lige lukt i graven Humørikon frustreret

Giv os da den kanal Glad humørikon !

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P