Dlna/Upnp på TDCbox

Jeg kan ikke få mit Tv og Wifi radio til at spille fra min laptop, begge er dlna men jeg kan ikke finde dem i media playeren, jeg kan heller ikke se laptopen på tvet. Har prøvet at lukke firewallen på pc'er med det hjælper ikke.

Er der noget ved tdcboxen der skal indstilles?

30 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hvilket styresystem bruger du.

Hvilken DLNA server bruger du.? Hvis du bruger MadiaPlayer 12 er det ikke nødventig med en anden Media Server.

Jeg køre Windovs 7 og wmp12.

Mit tv (samsung led series6) burde dukke op som en enhed i wmp12 når det er tilsluttet netværket. Eller skal der mere til.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg kan ikke finde nogen steder at den virker som DLNA server, så jeg tror kun det virker som en DLNA enhed, og du skulle derfor kunne finde din computer under dit TV.

men du skal køre en media server.

for at være sikker på at du køre en skal du åbne netwærks og delings centeret. klikke på Vælg indstillinger for hjemmegruppe og deling.

når du har åbnet den skal du søre for at der er markeret i Udfør streaming af billeder og videoer til alle endheder på mit hjemmenetværk som vist på billedet.

Udklip.PNG

Nu skal du klikke Vælge indstillinger for mediastreaming Her kan du vælge navnet på din media server(det som kommer til at stå når du ser den på dit TV og andre enheder.

Udklip.PNG

klik OK og Gem ændringer.

Alt står som du beskriver, og tak for udførlige vejledning, men jeg kan ikke forbinde pc og tv alligevel :-(

Omdømme 3

Hej,

Jeg vil lige være sikker på at du har forstået rigtig,

Du kan ikke se dit TV eller andre enheder i Windows Media Player.

du skal se det på den her måde.

Din computer er enheden der sender et signal ud og dit TV og andre enheder er modtagere.

så det du skal kunne er at finde din Server(i dit tilfælde din computer) på dit TV eller andre enheder.

Hvis du havde en Xbox kunne du se den på din computer(i mediaplayer) det samme med andre computere og en NAS.

Ja, jeg kan ikke se min pc'er(server) på mit tv eller min netværks radio(Tangent Quattro).

På tv,et åbner jeg media playeren og kan ikke se nogle enhedder(pc'en).

På Radioen kan jeg søge efter upnp server men den kan heller ikke finden pc'en.

Det jeg prøver er at afspille indhold fra min pc'er på tvet eller radioen, det burde da være lige til.

Omdømme 3

Jeg skulle lige være sikker.

Prøv at genstarte din router.

Du skal også kontrollere at alle stik er sat i,

dit TV er et Internet TV, kan du gå på nettet?.

din netværks kan din finde internet radio stationer?

når du har prøvet at genstarte og kontrolleret tilslutninger, hvis det så stadig ikke virker, skal du prøve at slå firewalen fra i din router? selvom det virker så slå den til igen.

så skal du prøve at Slå din firewal fra på computeren fra, igen slå den til igen selvom det virked

og så skriv lige igen om der ver noget der virked?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du åbner Windows Media Player kan du så se din egen media server?

Kan du se din egen server, er det højest sandsynligt et firewall problem.

Kan du ikke se din server, er det et problem med start af de nødvendige tjenester. 

De 2 mest oplagte grunde er som regel, at ikke alle nødvendige services bliver startet (selv om det  ikke burde kunne ske) eller, at firewall'en blokerer for streaming (selv om den skulle åbne for det, når du enabler media serveren).

Windows selv har en ganske udmærket guide, som hjælper dig gennem en test af services.

Prøv at genstarte din router. Er genstartet og resetet til fabriksindstillinger

Du skal også kontrollere at alle stik er sat i, OK

dit TV er et Internet TV, kan du gå på nettet?. Ja og er på nettet

din netværks kan din finde internet radio stationer? Jeps virker som den skal.

når du har prøvet at genstarte og kontrolleret tilslutninger, hvis det så stadig ikke virker, skal du prøve at slå firewalen fra i din router? selvom det virker så slå den til igen. Bruger TDC sikkerhedspakke har deaktiveret den uden held

så skal du prøve at Slå din firewal fra på computeren fra, igen slå den til igen selvom det virked. Kan ikke se hvor jeg kan slå den helt fra men har prøvet at sætte den til 'Minimum sikkerhed'

Alt sammen uden held :-(

@Jeps-92

Når jeg åbner WMP skal jeg kunne se min egen server? Jeg vil jo bruge den som server.

Hvor kan jeg finde den guide du omtaler?

Er lige kommet frem til det må være et Wifi problem, for når jeg kabler pc og tv til tdcboxen virker det! Hvorfor kan jeg så ikke få det til at virke trådløst?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det meste oplagte: Har fjernsynet Wi-FI?

Hvis det har, er kode og lignende sat rigtigt op?

Ja det er dækket tråden.

Omdømme 2

Jeg kender ikke medie serveren helt i detaljer på en PC med 2 netværksforbindelser.

Skal du måske et sted i opsætningen af medie serveren angive, hvilken netværksforbindelse den skal bruge?

Omdømme 3

Hej, Hotspot.

Når du har prøvet er slå sikkerhedsåakken fra, så har du prøvet at slå firewalen fra på din computer.

Du skal også lige prøve at slå den fra i routeren, der skal du ind i indstillinger for routeren(http://192.168.1.1)

Omdømme 3

Ikke forde jeg tror det virker,

jeg har sovet på det i nat og kom til at tænke på at der har været en tråd engang, hvor der var problemer med at kominikere mellem enheder/Computere på Trådløst netværk  og dem der køre kablet net, desvære fandt vi aldrig en løsning.

men jeg ved Jeps-92 har en løsning med at sette en anden router på.

Det er bare underligt at det virker perfekt når jeg kabler det hele og ikke via wifi.

Jeg må prøve med et andet accespoint eller router.

Nu har jeg støvsuget forumet og jeg kan se at jeg ikke er den eneste der oplever at man kun kan få sine enheder til at tale sammen igennem et kablet netværk på tdcboxen og ikke igennem Wifi.

Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan finde en løsning på det problem, andet end at købe noget udstyr selv?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Faktisk har min netværkssharddisk (ikke fra TDC) svært ved at tale sammen med mine andre enheder over det tråløse. Det virker ofte efter en genstart af min egen netværksharddisk og så ellers bare prøve igen og igen at oprette forbindelse. Så sker det ofte til sidst.

- Men på samme måde, så opstår dette ikke over det kablede ETHERNET

Ja der er noget bøvl med wifi delen.

Jeg har fejlmeldt min box, og har med megen modvilje fra TDC fået en teknikker til at kikke på sagen på mandag.

TDC mener det er et opsætnings problem på mine enhedder (wifi radio,TV,laptops osv.) Men det kan jo ikke passe når det hele virker sammen bare man kabler det hele.

Jeg kan også få det hele til at spille sammen ved at sætten min gamle router i TDCboxen, men det var jo ikke meningen med den "smarte" tdcbox.

Fandt desværre ikke nogen løsning sammen med tdc teknik. Jeg få home trio til maj, håber så at den nye box er bedre.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Så vidt jeg ved, så er den nye box ikke bedre på dette punkt. Det er vist noget lignende, at "blandet"-opsætningen ikke er så god.

Håber snart, at vi får muligheden for at sætte egne routere på, eller i det mindste selv vælge router- model & firma, når vi bestiller bredbånd hos TDC.

Mit personlige valg skulle være at foretrække Linksys eller NETGEAR. Nok nærmere netgear,  da de er de eneste jeg ved har noget med understøttelse af telefoni og bredbånd i ét + batteribackup + dobbelt SSID for gæstenetværk + modem og router og alt det andet i ét + meget, meget mere

Omdømme 2

Er der ellers kommet en løsning på at få NAS'er, servere og andre DLNA/UpnP-enheder til at fungere over det trådløse VS kablet netværk siden sidst?

Jeg kunne også godt tænke mig at finde en løsning på det her problem. Jeg har kæmpet lang tid i dag med at få min TDC HomeBox til at fungere med blandingen af trådet og trådløst netværk. Det kan den ikke.

Jeg har været inde og måle på kommunikationen på begge sider og kan se, at boxen filtrerer MultiCast telegrammer fra, så data, der multicastes på det trådløse netværk ikke kommer ud på det kablede og omvendt.

Det er da en fejl, der er til at tage og føle på. Og det må de kunne løses med en opdatering i softwaren.

Så få lige gjort det og lad os vide, når det virker - det er da noget bøvl at have den store klump af en alt-i-en boks til at stå og så kan man kun bruge den til modem og er nødt til at have sin egen router koblet efter den.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)