DLNA, Play i Mit TDC App

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

• Vismand
  • 329 kommentarer
Hej, 

Jeg er jo normalt ikke den der stille spørsmål, men svare på dem istedet[i]

men nu har jeg prøvet hele aften på at få DLNA, delen i til at virke, men jeg kan ikke få den til at spille musik fra play, jeg får fejlen 'nummeret kunne ikke spille dette kan skyldes en fejl med netværket'.

Jeg kan få den til at afspille hvis det er musik på min computer, eller min NAS, selv netradio, men ikke TDC Play.

hvordan kan det være.

mit anlæg, som jeg jo næsten lige har købt[i] er et Onkyo TX-NR609 A/V reciver

min Router/Gateway er en Thomson TG712,

min telefon er en 'TDC' Sony Xperia Ray(ST18i) med Android 4.

det virker heller ikke hvis jeg prøver at spille til min computer, jeg køre selvfølig Windows 7.

så jeg tror det er enten min telefon eller App'en der er noget galt med.

63 Kommentarer

Jeg har nøjagtig samme problem.

HTC sensation med Android 4

Melder mig i klubben af folk med dette problem.

Både på en HTC Wildfire samt HTC One S.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mikkel

Nå, så fik jeg endelig svar Glad humørikon

Da jeg endelig fandt en, som vidste lidt om det, havde han ikke yderligere spørgsmål - han syntes dit spørgsmål var helt klart og tydeligt formuleret - fordi han forstår hvad det er du spørger om. Det kan jeg jo ikke prale af. Men jeg er jo også Apple menneske. Hos mig skal det helst bare virke når jeg trykker på den ene knap jeg nu kan overskue Blinkende humørikon

Dette er svaret:

Når man afspiller PLAY numre sker det i formatet MPEG4/AAC. Dvs. AAC pakket ind i MPEG4. Det betyder at kundens udstyr (Onkyo TX-NR609) skal kunne afspille dette format via DLNA/Netværk for at det kan lykkes.

Jeg har fundet specs for Onkyo TX-NR609 på nettet (Link herunder) og iflg. dette understøttes MPEG4 desværre ikke.

Her er link:

http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/1/9/8/0/ONKYO_TX-NR609_datasheet_EN.pdf  

Jeg er spændt på om det hjælper dig - og de andre som også har meldt sig på banene med samme problem. Så lad os gerne høre fra jer igen Ligeglad humørikon

pft

Hilsen

Hej Patrick

Interessant forslag, der måske kunne være årsagen til mine problemer.

Mit setup er dog ikke 100% magen til, da jeg streamer min musik til et mediecenter der kører windows7 (hvorpå jeg har prøvet forskellige DLNA klienter, med samme resultat, herunder WMP12 som I selv anbefaler.)

Dette mediecenter er dog forbundet via HDMI til min forstærker (Onkyo 607), som normalvis klarer lyddekodningen af diverse formater (incl. normalvis krypterede HD lydstrømme), men noget kunne måske tyde på, at den ikke kan håndtere det DRM format du nævner.

Det må jeg hjem og teste, på en maskine der selv klarer lyddekodningen...

Men når det så er sagt, hvad er så bevvæggrunden for, at vælge at levere streamingen i et så restriktivt format? Hvis jeg bruger web udgaven af tdc-play, kan jeg jo f.eks. sagtens få lyden sendt via forstærkeren, og dekodet på denne? Har man ikke allerede klaret autencitationen ved login samt binding til mobilnr i mittdc appen?

Nu har jeg prøvet (fra HTC One S) at afspille PLAYfiler på PCen inde på kontoret, der blot har et par standard dåsehøjtalere koblet direkte på maskinen, men med samme problem.

Computeren kører også windows 7, og DLNA modtageren er WMP 12.0.7601.17514 - der er som sagt ingen problemer, hvis jeg streamer filer rippet i 320bits MP3 fra vores NAS, og PLAY filerne kan sagtens afspilles på telefonen - de kan blot ikke streames, da der så kommer den netværksfejl som der bliver nævnt i første post.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Patrick

så er jeg også ved at være klar med min tilbage mældning, vil lige prøve det af selv, se om jeg ikke kan streame til XBMC i min ATV2,

men tror heller ikke det er det der er problemet, da den understøtter, eller så vidt jeg kan læse udaf min manual, og det dasheet, MPEG4/AAC har lige sat et billede ind med hvad den understøtter med AAC, men kort forstår jeg det som at den undestøtter MPEG2/AAC og MPEG4/AAC

Udklip.PNG 

men det undre mig, at hvis det er derfor, at WMP12 heller ikke kan da den ellers understøtter Alle MPEG formater.

Kedaf at må sende dig på arbejde igen, men jeg tror du skal snakke med en anden, med der ved lidt mere.

min egen ide om had der kan være galt, er Android 4

Hav en god "Flyvdags" ferie.

Ang. om det er Android 4 der er problemet, så tror jeg at jeg kan aflive den teori, da jeg får præcis samme fejlmeddelelse ved brug af en HTC Wildfire (med android 2,3 tror jeg nok den har).

Samme problem TDC play  -  HTC one V -->  Windows 7 

Omdømme 3

Ja, men  det var en teroi.

men det er ikke android 4 så.

Ja, men så må vi jo se hvad vi har tilfældes, og så kan det være at vi kan regne ud hvad det er der forstyre.

på mit netværk, har jeg:

en Jailbroken Apple TV 2, med Plex og XBMC

Min Computer, Acer(Aspire 5742G), køre Plex Media Server, Windows 7.

En Playstation 3

min telefon (SE Ray, "ST18i", Med Android 4.0.3, Brandet Med TDC)

mit andlæg(Onkyo TX-NR609, Seneste Firmware)

min Router en Ikke brandet (Thomson Gateway TG712, Software v 8.2.3) 

Jeg ahr også forsøgt mig med en HTC desire S, og der virkede det heller ikke.

Jeg har dog fået den til at streame netradio fra Mit TDC app'en over på en HiMedia 900a medie boks, men musik fra TDC play nægter den at afspille. 

Hvad er forskellen i de to pakker, som der sendes ud?

Mit netværk:

Himedia 900A medie boks
2 (3) bærbare 

xbox 360

to telefoner - HTC sensation Android 4.03 + HTC desire Android 2.35

iPad 3

iPod touch 4g

HP Printer

Router Netgear WDNR 3700 (tror jeg den hedder)

Panasonic TV

Panasonic Bluray afspiller

Samme her, kun TDC play der ikke virker,
Kan det være fordi, det er windows 64bit. Lyder nu til der også er problemer på andre platforme.
Er der nogen, der har fået det til at virke?
Mine maskiner kører windows7 home premium (engelsk udgave)

Netværket består af:

TDC homebox router

2x Netgear GS105 Gigabit switche

Mediecenter (Zotac Ion m. win7, wmp12/xbmc)

Stationær (aldrende Fujitsu Siemens Scaleo X m. win 7)

PS3 (der i princippet aldrig er strøm til - har ikke været tændt mens tdc-problemet har stået på)

LG Harddiskoptager

NAS - WD MyBook live

HTC Desire (der ikke har play abb, men godt kan streame fra NAS og internetradio)

HTC One S m tdc play

HTC Wildfire (pensioneret, men havde også problemet)

Bærbar: HP Envy

Men er der nogen der har succes med "afspil til" funktionen, på android-udgaven af programmet, eller er det sådan noget, der kun virker på apples app, med dertil hørende airplay? Blot en tanke...

Hmm, mon vi skal tolke den manglende respons fra såvel TDC såvel som brugere der har fået det til at virke, som en besked om, at denne ellers utrolgt gode feature bare ikke kommer til at virke i vores setup? :-(

Ærgerligt - især, når systemerner beskrevet i tråden tilsyndelande overholder TDCs egne anbefalinger til setup.

Omdømme 3

JA,

godt sørsmål,

efter hvad vi har skrevet kan jeg heller ikke finde noget vi har tilfældes som skulle kunne forstyre, har også kikket alt igennem der er ikke noget på mit system der køre på samme port som DLNA (port: 1900 og 2869), så det skulle ikke kunne være nogle forstyerlser.

men det kan jo være den port hvor musikken kommer ind i systemet, men ved det ikke er ikke så klog på DLNA, men jeg mener at musikkern bliver hentet ned til telefone, og bliver sendt vidre til afspilleren lokalt, og så kan det jo ikke vøre det.

jeg ved med AirPlay(på apple) afspiller musikken og kun sender den lyd vidre så det bliver afviklet på telefonen. eller det er sådan jeg har forstået det.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Patrick er smuttet på ferie, og var vist også en travl mand op til sin ferie, derfor har I ikke hørt så meget til ham.

Men jeg beder ham lige kigge herind, når han vender tilbage fra ferien :-)

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 3

Hej,

Ja, hvornår er Patrick ikke en travl mand,Humørikon med tunge

det er jo heller ikke sådan at det er livs viktig at det kommer til at virke, det er jo bare et mindre iretasions moment.

men efter at jeg med 90% sikkerhed kan sige at det ikke er vores systemer det er galt med, da vi så ville have noget til fældes på dem, må det jo være app'en, så der er nok ikke meget patrick kan gøre aligevel,

Hvor vidt det er et mindre irritationsmoment, eller en grel fejl, er vel lidt op til den enkelte :-)

Personligt, så bruger jeg tdc play en hel del på mediecentret (hvor man er tvunget til det ret tunge webinterface), så hvis DLNA delen i app'en kunne komme til at virke ville det gøre mit setup væsentligt mere elegant, samt øge WAFen betragteligt - og det skal man slet ikke kimse af! :-)

Omdømme 3

Hej, MiHøPe.

Jeg har en anden løsning på det problem, hvis du henter musikken ned til din computer/nas, eller hvor du nu vil have den til at ligge,

XBMC, skulle kunne håndtere DRM Licensen, men ellers kan du hente et ad'on

men ellers understøtter XBMC v11(Eden) og opefter også AirPlay, så det kunne også være en mulighed.

Omdømme 3

How, Jeg glemte noget.

Hvis du skal bruge AirPlay skal du nok installere et program som AirParrot, på din PC, med det installeret kan din PC gøre som en ipad, enda også klone skærm op i mod Apple TV, muligvis også XBMC, er ved at teste det af. skal bare lige have en anden XBMC maskine til at køre, da den ellers bare vil bruge Airplay i mit ATV2

miela1:

Den opsætning du beskriver, er i praksis også sådan det nuværende setup kører.

Hele humlen i, at få DLNA delen af app'en til at virke, er at det vil gøre det hele mere elegant, samt mere konevenligt... Hvis man blot skal finde sangen på sin telefon, og vælge af afspille på mediecentret slipper man jo for, at finde på websiden, downloade den, rette navnet på filen, oprette en mappe på NAS osv. (på det tidspunkt er de ikke it-interesserede i husstanden for længst stået af).

Hvis DLNA delen virkede kunne man i stedet blot finde den sang/album man havde lyst til, trykke på play og så virker det.

Og jeg har samme fejl med Samsung det må jo være tdc der skal komme med en opdatering
Jeg kan godt afspille albummet Embrya med Maxwell (nr. 2 album med det navn - det 1. kan ikke afspilles) til WD TV Live, der er sluttet til mit musikanlæg. Men det lader til, at langt de fleste numre kun kan afspilles på telefonen (HTC One S). Netradio kan fint afspilles på WD TV Live. WD TV Live afspiller normalt alt, jeg smider efter det.
Jeg oplever de samme problemer.

Jeg syntes den vigtigste observation er at jeg godt kan afspille netradio til de forskellige DLNA/UPnP media renderer som jeg har prøvet. (Windows Media Player 12 og Whitebear Media Server).

Men når jeg skal afspille indhold fra "TDC Play" får jeg fejlen "Nummeret kan ikke afspilles, det kan skyldes problemer med netværket. Prøv venligst senere"

Det faktum at jeg godt kan afspille netradio fortæller mig at det nok ikke er noget med netværket/firewall etc.

Umiddelbart tænker jeg det har noget med DRM eller noget med container/codec formatet at gøre. Men det ser det ikke ud til at være.

Ved at sammenligne den netværks aktivitet (vha. Wireshark) der kommer fra starte afspilningen i "Mit TDC/TDC Play" og "BubbleUPnP" (en anden Android baseret DMC) ser det ud til at "Mit TDC/TDC Play" ikke gennemfører en korrekt opsætning og aldrig når til at kalde SOAP kaldet "SetAVTransportURI", der har til formål at overføre den URI som DMR'en skal bruge til at streame indholdet fra. Uden denne URI kan DMR'en ikke vide hvad den skal spille.

Faktisk set det ud til at "Mit TDC/TDC Play" ender med at kalde SOAP kaldet "GetTransportInfo" gentagne gange og aldrig kommer videre. Fra mit synspunkt ser det umiskendeligt ud til at der er en fejl i "Mit TDC/TDC Play", da den aldrig får startet afspilningen. Fejlen ser ikke ud til at være der når man starter en netradio afspilning, her kommer vi videre og får kaldt "SetAVTransportURI".

Det kan selvfølgelig være at jeg har misforstået noget, men nu har jeg da fået fortalt hvad jeg har fundet ud af, håber der er nogen der kan bruge det til noget, for det vil sørme være smart hvis man kunne få det til at virke Glad humørikon

Jeg har samme problem som I beskriver, så det kune være rart med respons fra tdc!

Jeg bruger Denon anlæg, som er Airplay-, Wifi- og DLNA certified. Jeg er ikke ekspert, men jeg får anlægget til at spille TDC play via Airplay fra Iphone og fra Ipad. Jeg får den til at spille DLNA via PC, jeg får den til at spille tdcplay radiokanaler via Android HTC Desire C, men den kan ikke spille TDCPlay musikfiler fra Android HTC Desire C. Jeg får samme fejl, som andre angiver i denne tråd. Jeg forstår dog ikke det skulle være formatet den er gal med, eftersom jeg får det til at virke med Iphone, men ikke med Android HTC. Forhåbenligt snart noget hjælp her....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)