Svar

Digitalmodtager ISB2231 nulstilling

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

• Veteran
  • 133 kommentarer
Hej

Jeg har en kammerat som har problemer med sin ISB2231 og derfor gerne vil have nulstillet boksen.

Han kan dog ikke få nulstillet boksen ved hjælpe af den sædvanlige 3* genstart (med 20 sekunders mellemrum).

Er der nogen der kan bekræfte at 3*genstart også nulstiller denne forholdsvis nye boks?

Det er denne boks: [i]

Boksen har, i modsætning til de tidligere bokse, en reset-knap, skal denne knap eventuelt trykkes ind under opstart for at få boksen nulstillet (som det er tilfældet med meget andet elektronik)?

icon

Bedste svar af Electronic 12 juni 2012, 18:04

Hej,

Jeg havde held med at få nulstillet min boks, ved at holde reset knappen inde i 30 sekunder under opstart, og lade den stå og gøre sit. 

Nulstillede den fordi den frøs når jeg gik ind under Mine optagelser.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg havde held med at få nulstillet min boks, ved at holde reset knappen inde i 30 sekunder under opstart, og lade den stå og gøre sit. 

Nulstillede den fordi den frøs når jeg gik ind under Mine optagelser.

Omdømme 2

Tak! Det er præcis det samme min kammerat oplever.

Hvis det ikke er muligt at nulstille den med 3*genstart, og at det kun kan lykkes ved at holde reset-knappen inde, burde TDC så hurtigt som muligt få vejledningen til proceduren rettet.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, det ville være en fornuftig ting. Og evt. skrive det ind i deres folder man får med til boksen "Sådan bruger du TDC TV".

Omdømme 2

Electronic skrev:
Ja, det ville være en fornuftig ting. Og evt. skrive det ind i deres folder man får med til boksen "Sådan bruger du TDC TV".

Ja, for i den nuværende folder der følger med digitalmodtageren står der at en nulstilling foretages med 3*genstart.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Der findes 2 former for "nulstilling". Begge former virker også på ISB2231.

3 x genstart - genindlæser Software i digitalmodtageren.

Det være lidt kringlet at ramme "det rigtige" tidspunkt at slukke mellem genstarterne. Det bør gøres når man ser 3 prikker på TV skærmen/når der kommer lys i den blå diode på forsiden af digitalmodtageren

Reset knappen på bagsiden - som BÅDE formatterer harddisken og genindlæser Software

Man skal altså være opmærksom på at denne metode sletter alle optagelser der ligger på harddisken.
Det kan derfor være en fordel at prøve metoden med genstarterne først.

Mvh. Gitte

Omdømme 2

GTH skrev:
Der findes 2 former for "nulstilling". Begge former virker også på ISB2231.

Ok, jeg besøger min kammerat i morgen og forsøger at få den nulstillet. Melder tilbage om fremgangsmåde 1 lykkes.

Omdømme 2

I denne her vejledning står der at man skal vente 20 sekunder: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19391

Efter at have rodet med boksen kan jeg konstatere, at 20 sekunder ikke er korrekt.

Hvis man skal slukke første gang der er lys i den blå diode og når der er 3 prikker på skærmen skal man maks vente 5 sekunder. Denne fremgangsmåde nulstiller boksen.

I, TDC, må nok hellere få rettet vejledningen.

20 sekunder var måske korrekt med de tidligere digitalmodtagere men det er altså ikke korrekt med den nyeste.

Jeg har en boks der står med et rydt kryds jeg skulle nulstille. Det er ikke lykkedes mig med reset knappen, men i mine forsøg holdt jeg power knappen inde under opstart, og det giver adgang til en embedded test menu med harddisk test, netværks test m.m.

Altså:
Hold power inde under opstart til lysdioderne blinker hurtigt og slip derefter.

Alle lysdider begynder at blinke igen flere gange og slukker derefter.

Den røde "optage LED" tænder og du kan høre der køres på harddisken.

Efter et øjeblik kommer der billede på med en bjælke der kører opad mens harddsiken testes.

Følgende menu dukker op:

Audio/Video Test

Network Test

Hard Drive Test

Front Panel Test

Results

Info

Der er ingen exit fra menuen, jeg slukkede bare da jeg var færdig.

Jeg har åbnet den defekte boks og kigget inden i, der sidder en knap på printet inde i boksen, jeg ved ikke hvad den er til. Iøvrigt kører boksen Windows CE, BVADR Humørikon frustreret

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)