digital signatur i outlook 2003

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har fulgt vejledningen til installation af digital signatur i outlook 2003 via dette tdc link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=9455 . Når jeg forsøger at klikke mig til dette punkt:

•    I det nye vindue skriver du et navn på sikkerhedsinstillinger. Det kan f.eks. være dit eget navn.
•    Under Certifikater og Algoritmer klikker du Vælg… ved Certifikat til signering.

...bliver jeg i stedet ført til en side hvor der står " Tak for din interesse for denne tjeneste. Der er desværre ikke nogen lokal tjeneste i dit område i øjeblikket." Jeg læser desuden at " Du har udført en handling, som bruger kryptografifunktionerne for e-mails i Outlook. Hvis du vil bruge kryptografiske e-mails, skal du imidlertid have et gyldigt digitalt id på computeren."

Nogen der har en idé til hvordan jeg kan komme videre med dette, så jeg kan sende krypterede e-mails og underskrive digitalt?

På forhånd tak!

Hylech

4 Kommentarer

Hej Hylech

Nu vil jeg ikke ligefrem påstå, at det er det emne, jeg har mest forstand på, men da der ikke er andre der har forsøgt at hjælpe, har jeg søgt lidt på nettet.

Jeg ved ikke, om denne side er noget du kan bruge, eller måske kan bruge til at komme videre med.

Sidst står der at man kan ringe til noget support. 

Sikker email

Hej.

Hvis du forsøger at installere den gamle nu udgåede digitale signatur kan det næppe lade sig gøre. Hvis du forsøger at installere den nye digitale signatur som hører til NemID findes der udførlige forklaringer og vejledninger på NemID's hjemmeside www.nemid.nu

Hvis du har et NemID oprettet af en bank til brug ved netbank, og måske også til brug ved login på SKAT m.v., er det muligt at de tilhørende certifikater skal ændres for også at kunne bruges til sikker e-mail. Det er muligt at det er nødvendigt at møde personligt hos kommunens borgerservice medbringende billedlegitimation (f.eks. pas eller kørekort) for at få oprettet/ændret det fornødne. Når certifikatet er oprettet til brug for sikker e-mail skal det hentes og installeres på din PC, og der ligger program hertil på NemID's hjemmeside.

Først når ovenstående er ordnet kan man installere det i sit e-mailprogram. Der er udførlige vejledninger til forskellige e-mailprogrammer og styresystemer på NemID's hjemmeside. Det er også muligt at få hjælp via e-mail eller telefon fra DanID, som står for NemID.

M.v.h.

MS-Erik

Hej Maja,

Tusind tak for dit svar! Det var lige den info jeg skulle bruge. Glad humørikon Jeg manglede blot at tilføje en e-mail adresse til mit certifikat og det er gjort nu, og alt virker som det skal!

Hej MS-ERIK,

Jeg siger mange tak for det fyldestgørende svar! Selve installationen foretog jeg for længere tid siden, men jeg vidste ikke at man kunne føje sin e-mail adresse til certifikatet. Efter at have gjort dette, kom der pludselig gang i sagerne, og nu virker det hele! Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)