Svar

Digital modtager sommertid samt hak ved afspilning

• 0 kommentarer
På den digitale modtagers programoversigt er tiderne ikke skiftet ved overgang til sommertid. TV-avisen kl. 21 står derfor til kl. 20 på programoversigten. Hvordan skifter jeg til sommertid.

Ved afspilning af optagne programmer er der jævnlig et "hak" i afspilningen som betyder at billede og lyd springer.

Ved fjernbetjening af den digitale modtager er der lang ventetid på at de enkelte tastetryk bliver effektueret. Det er skiftet batterier i fjernbetjeningen uden at det har ændret på problemet. 

icon

Bedste svar af GTH 7 april 2011, 12:02

Hej jpho

Ændring til sommertid sker helt automatisk- det ikke noget du selv kan indstille.

Den nuværende Guideversion viser fint at TV Avisen starter kl. 21 (jeg går ud fra du mener på DR1)

Det er derfor muligt at den Guideversion der ligger i din box ikke er blevet opdateret.

Prøv i første omgang at slukke og tænde for din boks på kontakten bagpå, for at se om det ikke løser problemet. Det vil muligvis også hjælpe på at din box reagerer langsomt på fjernbetjening.

Alternativt kan du genindlæse software ved at lave 4 genstarter i træk

Mht. hak i optagelser. Hvis det ikke er noget du oplever når du ser Live TV, kunne det måske være fordi harddisken er ved at være fyldt op, så du trænger til at få ryddet op i antallet af optagelser.

Hvis ovenstående ikke løser dine problemer, er du velkommen til at skrive igen

Mvh. Gitte

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jpho

Ændring til sommertid sker helt automatisk- det ikke noget du selv kan indstille.

Den nuværende Guideversion viser fint at TV Avisen starter kl. 21 (jeg går ud fra du mener på DR1)

Det er derfor muligt at den Guideversion der ligger i din box ikke er blevet opdateret.

Prøv i første omgang at slukke og tænde for din boks på kontakten bagpå, for at se om det ikke løser problemet. Det vil muligvis også hjælpe på at din box reagerer langsomt på fjernbetjening.

Alternativt kan du genindlæse software ved at lave 4 genstarter i træk

Mht. hak i optagelser. Hvis det ikke er noget du oplever når du ser Live TV, kunne det måske være fordi harddisken er ved at være fyldt op, så du trænger til at få ryddet op i antallet af optagelser.

Hvis ovenstående ikke løser dine problemer, er du velkommen til at skrive igen

Mvh. Gitte

Hej.

Jeg har samme problem. Udover billedkvaliteten er ret ringe, så er det også begyndt at hakke gevaldigt ved mig. ca. hver 5 minut fryser billedet et enkelt sekund? Kan det være kablet fra Routeren til tdc boksen? Jeg bruger cat 6 utp.

Tak for hjælpen. En enkelt genstart af den digitale modtager betød at tiderne nu er ændret til sommertid. De omtalte hak er også forsvundet, og kan enten skyldes genstarten eller at jeg slettede nogle af optagelserne.  

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)