Svar

Digital lyd fra TDC digitalmodtager

• JBJ
  • Deltager
  • 1 kommentar
Hej

Jeg har HomeTrio - men kan ikke få lydsignalet i digital 5.1 surround fra nogen kanaler.

Tidligere har jeg fået at vide at TDC arbejder på at løse problemet "udvikling", men har ikke hørt

noget nyt. Er der nogen der kender status ?

icon

Bedste svar af miela1 21 september 2010, 22:32

munken skrev:Jeg har koblet Optisk lyslederkabel til, imellem min tdc tv-boks og mit sourrond anlæg. Og alligevel få jeg kun et digitalt stereo lyd ud og ikke 5-1 digitalt lyd udgang. Jeg har ligeledes prøvet med et alm. audio kabel der er også kun et alm. stereo udgang.

Hej.

jeg har snakket med min lokale lydman og kikket lidt på om der skulle være et problem. det er der ikke,. det virker også fint med min philips HTS 5310s og jeg har lavet samme opsætning på min mors og himndes mands samsung et eller andet anlæg.

mit bud ville være at dit andlæg ikke forstår et downmixet signal og vil derfor ikke kunne forstå det lydformat du bruger når du bruger når du sender lyd mellem de to enheder.

Jeg prøver lige at forklare, TV bliver ikke sendt i DTS men HE-ACC hvilket jeg mener er det samme som Dolby Pro Logtic 2. det vil sige, orginal signalet er analog hvorefter det blive Opkonvateret til digitalt og sendt ud til dig hvor efter det skal laves om til analog igen, alt er der ingen problemer i, men der kommer et problem når du så vil sende det vidre til dit andlæg det at signalet bliver  downmixet så det kan sendes over dit 2 kanals lydkabel så hvis dit andlæg ikke forstår det downmixet signal ville det ikke virke.

med hensyn til optisk og andre signaler hved jeg ikke hvorfor, jeg er ikke lydtekniker men Web og software udviklerMeget glad humørikon

men du vil ikke under nogen omstendigheder få 7,1 kanals lyd da det kun er DTS der understøtter dette

Se original

24 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej.

Jeg kender ikke status men har en god løsning.

Idet at de fleste kanaler der sender i Surround i et format HE-AAC tror jeg nok det hedder kan du bare sette din forstærker til med et godt gammeldags 2 kanals phono kabel (Fra AUX ud på din TDC TV til AUX ind på din forstærker) du vil stadig have 5.1 kanals lyd Pro Logic II, det virker på grund af noget teknisk med noget downmixing, men det korte af det lange er at det virker.

Hvis det er til nogen trøst, så fik jeg sammen besked for ca. 1½ - 2 år siden..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej munken.

det var da i det mindste ikke mig der gav det samme råd, jeg fandt forst udaf det da jeg skulle sette min blu-ray til min anlæg, min blu-ray køre S/PDIF(Sony/Philpis Digital InterFace) optacal og mit anlæg S/PDIF coxial alså skulle jeg samle en lysleder med et kabel,

men det virker og du kan ikke høre forskæl forde Tv kanaler sendes ikke ud med bedre lyd heller ikke HD, med Blu-Ray og DVD vil duu kunne høre forskæld på de film der har DTS(Dolby Digital Surrond), men kun hvis du har en God forstærker.

Hej Miela 1

Ok. Godt svaret! ((Af en pige at være)) LOL... Og Undskyld udtrykket...

Jeg har koblet Optisk lyslederkabel til, imellem min tdc tv-boks og mit sourrond anlæg. Og alligevel få jeg kun et digitalt stereo lyd ud og ikke 5-1 digitalt lyd udgang. Jeg har ligeledes prøvet med et alm. audio kabel der er også kun et alm. stereo udgang.

Uden at skulle sige et ondt ord om tdc. Som jeg ellers er meget godt tilfreds med, gode produkter, service og det hele!!

Så havde jeg førhen, stofanet tv igennem min lokale antenneforening. Med stofa tv-boks. Der var der ingen problemer med digitalt lydudgang i 5-1 igennem deres tv-boks...

Mvh. Munken

Omdømme 3

Hej.

Jeg er kedaf at måtte skuffe dig. Trist humørikon

Jeg er ikke en pige, miela1 er en forkortelse af et af mine gamle navne, Mikkel Eland og så med at 1 tal bagefter, men ville godt indrømme at det lyder som et pige navnMeget glad humørikon og for ikke at forvire dig skulle jeg måske bare bruge det alias jeg bruger mest, (Bachmann).

Omdømme 3

munken skrev:Jeg har koblet Optisk lyslederkabel til, imellem min tdc tv-boks og mit sourrond anlæg. Og alligevel få jeg kun et digitalt stereo lyd ud og ikke 5-1 digitalt lyd udgang. Jeg har ligeledes prøvet med et alm. audio kabel der er også kun et alm. stereo udgang.

Hej.

jeg har snakket med min lokale lydman og kikket lidt på om der skulle være et problem. det er der ikke,. det virker også fint med min philips HTS 5310s og jeg har lavet samme opsætning på min mors og himndes mands samsung et eller andet anlæg.

mit bud ville være at dit andlæg ikke forstår et downmixet signal og vil derfor ikke kunne forstå det lydformat du bruger når du bruger når du sender lyd mellem de to enheder.

Jeg prøver lige at forklare, TV bliver ikke sendt i DTS men HE-ACC hvilket jeg mener er det samme som Dolby Pro Logtic 2. det vil sige, orginal signalet er analog hvorefter det blive Opkonvateret til digitalt og sendt ud til dig hvor efter det skal laves om til analog igen, alt er der ingen problemer i, men der kommer et problem når du så vil sende det vidre til dit andlæg det at signalet bliver  downmixet så det kan sendes over dit 2 kanals lydkabel så hvis dit andlæg ikke forstår det downmixet signal ville det ikke virke.

med hensyn til optisk og andre signaler hved jeg ikke hvorfor, jeg er ikke lydtekniker men Web og software udviklerMeget glad humørikon

men du vil ikke under nogen omstendigheder få 7,1 kanals lyd da det kun er DTS der understøtter dette

Omdømme 3

Lige en fejl, Jeg Mener HE-AAC og ikke HE-ACCBlinkende humørikon

KÆRE TDC JEG FIK LIGE OPDATERET MIN TDC BOX DA DEN LAVEDE NUMRE DEN FRYSEDE BILLEDET OG JEG MÅTTE SLUKKE DEN TRE GANGE OG GENSTARTE MEN NU KOMMER DER KUN ALMINDELIG AC2 LYD I HAR LOVET AT DEN SKULLE KØRE MED AC3 LYD DOLBYDIGITAL ALTSÅ

HVAD ER ÅRSAG TIL DETTE KAN MAN STILLE DEN IND PÅ NOGEN MÅDE

VENLIG HILSEN BENNO BASENJI

PS KØRER MED MULTI RUM

Omdømme 3

Hej 1benno.

Først bare så jeg er sikker på at du ved det, du skriver ikke til TDC men til andre TDC Kunder det er derfor at det hedder et  Kunde til Kunde forum.

du har aldrig fået TV i Dolby Digital forde TV ikke bliver sendt ud i Dolby Digital men Højst Pro ligtic 2 mest normalt for dansk TV er stadig Sterio.

Du har heller ikke noget der hedder AC2 udover at det er en forkortelse for Assassin's Creed II

Den lyd du har hedder derfor sansynligvis Sterio eller E-AAC(efter signe DPL2).

Tak for svaret men jeg har kørt med dolby digital før boxen blev opdateret dog kun visse hd kanaler tv2 film sender dolby digital ud til tdc men det bliver lavet om iboxen til bare digital lyd uden 5,1 virker ikke mere mit anæg har vist og givet 5,1 lyd nu er de bagerste højtalere tavse det irriterer mig lidt

men tak for opmærksomheden

venligst Benno Basenji

Omdømme 3

Hej,,

Nej der tager du fejl, det er rigtig at det er 5.1 kanals lyd men ikke Dolby Digital, der er en stor forskæld DD er simpelhen for tung(Fylder for meget) at sende ud som TV signal det er også derfor at selv på DVDer er det kun 5.1 udgaven og ikke 7.1 kanals udgaven som kun Blu-ray har plads til, men det er en anden historie.

Hvordan har du lyden til at gå over i dit anlæg?

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at få din 5.1 kanals lyd igen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

TDC kunne sagtens have DD surround lyd, der er plads i stream til det.

DD i TV stream er desværre kun 384 kbs, men det er dog bedre end ingenting.

(Kraftigt komprimeret side/bag kanaler)

Ligeledes har nyere film 7.1 lyd på DVD. Ligeledes har flere DVD både DD (AC3) lyd og DTS.

Omdømme 3

Det er rigtig at TDC sagtens kunne have plads til DD i deres data streem, nu nu er det jo også sådan at dem der laver TV også skal tænke på andre end TDC og i fx. DVB-t muliplexne er der ikke plads.

at DVD mange DVDer både her DD og DTS er der ingen tvivl om, men som jeg skrev er det en anden historie.

Tak Skal Du Have Hvis du har en løsning på dolbydigital lyden som jeg ikke har mere vil jeg gerne have din hjælp

Venligst Benno Basenji

Omdømme 3

Hej,

Som jeg skrev skal jeg vide hvilket stik du bruge, siden du bliver ved med at tro at det er DD lyd vil jeg gætte på at det er HDMI eller optical S/Pdif(Sony/Philips Digital InterFrace) men hvilken, bliver jog nød til at vide hvis jeg skal have en chance for at hjælpe.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej (også til dig miela1 Glad humørikon)

Jeg skrev sådan set kun ovennævnte indlæg, for at rette de fejl du havde i dit tidligere indlæg.

Uanset hvilket forbindelses kabel/stik man bruger, så sender TDC ikke digitalt fler kanal lyd. Heller ikke på deres HD kanaler.

Med hensyn til DD (eller egentlig digital fler kanal lyd) er pladsen nok ikke så meget et problem, som det er økonomien. Hvis TDC skulle sende i "digital flerkanal lyd" skal de investere i udstyr, som kan encode kanalen, for uden at der i alle modtagere skal være den tilsvarende decoder/filter.

Problemet i det er licenser, og licenser koster penge!

Som det har været nævnt i anden tråd på dette forum, er mange programmer i dag faktisk kodet med Dolby Prologic information. De fleste film som sendes på DR  og TV2's kanaler har bibeholdt den originale Prologic information.

Prologic kan faktisk give en ganske god surround/ambience effekt. Det er dog ikke biograf niveau vi snakker her. Altså ingen (overbevisende) geværkugler der flyver hen over hovedet på een, men da bedre end ingenting.

Omdømme 3

Hej,

Ja jeg tænkte nok det var noget i den stil, men som sedvantlig er vi entlig meget enig regner jeg med.

Omdømme 2

Jeg genopliver lige denne tråd.

Konen og jeg skulle lige se Borgen her til aften.

For første gang, efter jeg har fået Home Trio, valgte jeg at slå Prologic til på min receiver.

Det var virkelig en dårlig oplevelse

Audio signalet er åbenbart så hårdt komprimeret, så det meste af lyden i surround kanalerne var fløjften og kvidren. Det må I altså gøre bedre, TDC!

Skru nu lidt op for den båndbredde.

Er det noget der ved, hvilken komprimering der bliver brugt og hvilken båndbredde lysen bliver sendt med?

Jeg hopper lige med på vognen.

TDC anbefaler at jeg skal kikke på denne side, da de ikke er i stand til at løse problemet med 5;1 lyd, tro nu det er en fejl ved TDC og ikke vores anlæg, da det tyske program PRO7 sender alle deres film i dolby Digital, og det virker når jeg henter programmet over satelit, men i samme øjeblik det skal hentes fra TDC , AK  je så vil det værken bu eller bæ. For TDC er det letter at lade os sejle i egen sø, end at løse deres problem.

Men skulle der være en der magter at tage det op med TDC, og for det løst, vil jeg meget gerne vide det.

Omdømme 2

Som jeg (forsøgte!) at skrive tidligere, så sender TDC lyden i et komprimeret format (aner faktisk ikke om det er MP3 eller AAC).

Det kunne have været rigtig smart, hvis TDC have valgt AC3 (DD) i stedet. Så kunne man nemt have bibeholdt al surround information, og stadigvæk ville lyd kanalen ikke fylde alverden.

Man kan håbe det kommer på et tidspunkt, men det holder nok hårdt. Det vil blive voldsomt dyrt at udskifte alle TV boksene i de danske hjem Trist humørikon

Her er TDC så absolut ikke foran.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

jeg ved ikke, om dette måske kommer til at løse problemet (sådan rigtigt)

----

TDC TV Landsdækkende

Driftsforstyrrelser på TV via Bredbånd i nævnte tidsrum.

Konsekvens for kunderne:

Ca. 3000 til 4000 kunder, vil ikke kunne se TV mens opgraderingen foregår og planlagte optagelser vil ikke blive optaget.

Venlig hilsen
TDC Kundeservice

Detaljerede oplysninger

Årsag til driftforstyrelse: Ny software

Landsdel: Flere danske områder

Forventet starttid: 08/03 kl. 10:00

Forventet sluttid: 08/03 kl. 15:00

Problemet er opstået: 07/03 kl. 08:23

Problemet forventes løst: 08/03 kl. 15:00

Sidst opdateret: 07/03 kl. 09:24

Omdømme 2

Næh, jeg tror ikke de skifter til AC3 lyd i den opdatering.

Lyden på Home Trio er dog blevet bedre (ikke god!) siden min første start med Borgen (se tidligere indlæg). Det kan selvfølgelig også bare være Borgen, der har været i en dårlig udgave.

Der er efterhånden mange film, hvor surround informationen er bevaret ganske udmærket.

Det kunne tyde på, at TDC har ændret et eller andet i kodningen af lyden.

Men stadig... Jeg ville foretrække en AC3 kodning.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jeps-92

Se evt. denne tråd vedrørende kodning af lyd.

/t5/Tv/Forskellig-lydstyrke-SD-HD/m-p/28743#M1617

Mvh. Gitte

Omdømme 2

Hej Gitte.

Som en af de stakkels TDC Home Trio brugere, som (endnu?) må nøjes med SD på grund af båndbredde begrænsninger, leder jeg fortvivlet efter en løsning med en eller anden for for fler-kanal surround lyd.

Der findes vist ingen (i Europa) SD-kanaler som sender i AC3 5.1, så jeg må vel bare vente til jeg kan få HD og dermed surround lyd.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)