Digital Box virker ikke

Digital boxen skriver Fejl Forb. og optager lampen/lyset blinker på tvet er der de første ca 10 min. noget der ligner et tandhjul og efter følgende kommer der et rødt x. jeg har tjekket alle ledninger og alt er som det skal være og pc /tlf. virker som det skal. Har genstartet det hele som der står beskrevet her inde. Har også stået i kø nok sammen lagt 3timer hvor jeg bare får afvide at der ikke er nogen fejl på linjen men noget må der da være galt når l..... ikke virker.

Hjælp

2 Kommentarer

Hej danchell.

Har du fået løst dit problem? Jeg oplever præsis det samme, det har stået på i nogle dage nu. Jeg har også prøvet at genstarte, og at starte den 4 gange i træk for at hente nyt software, som der står beskrevet herinde.

Jeg har prøvet at ringe til hotline men er ikke kommet igennem endnu Trist humørikon

Mon der er nogen hos TDC som læser disse indlæg? I så fald ville et guldkorn eller 2 fra eksperterne være velkomment!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej danchell og Charlie1010

Når der står "Fejl i forbindelse" i display på Digitalmodtager, er det oftest udtryk for at der mangler LAN forbindelse - dvs. der mangler forbindelse mellem Modem/Homebox og Digitalmodtager. Tandhjul er udtryk for at boxen er gået igang med at hente Software/Klient - men den lander i Rødt kryds fordi den ikke har forbindelse.

Prøv i første omgang at slukke for både Modem/Homebox og Digitalmodtager. Genstart herefter modem - og når der er stabilt lys i @ tændes Digitalmodtager. Hvis det ikke løser problemet, kan følgende tjekkes:

Tjek Lankabel mellem Modem og Digitalmodtager

Er der lys i dioderne der hvor kablet går ind, i begge ender ?

Blinker dioderne som tegn på aktivitet ?

Prøv evt. med et andet LAN-kabel og forsøg evt at flytte kabel til en anden port på modem

Såfremt intet af ovenstående løser problemet er I nødt til at have fat i Hotline, for at få oprettet en fejlmelding, så der kan blive igangsat noget mere detaljeret fejlsøgning.

Mvh. Gitte

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P