Difus grænse mellem kundens ansvar og TDC's ansvar

Hej alle

Måske er der en herinde der kan forklare mig meningen......kundeservice, teknikere og klageafd har ikke kunnet give en god forklaring på hvad der er TDC's ansvar og hvad kunden selv skal klare.

Min situation er at jeg har et meget ustabilt trådløst net. Det består af en homebox og en router med en tilkoblet Xbox samt en HP printer.

Homebox og router er koblet sammen trådløst, alt andet i huset er trådløst.

Ofte kan jeg måle under 1 Mbit fra min bærbare og detfor kontakter jeg kundeservice, der skifter kanal på homeboxen. Dette er sket rigtig mange gange. Jeg har haft en tekniker ude, der skiftede min router med en TDC-ting uden det hjalp.

Endelig var der en tekniker der fandt ud af at min første fejlmelding kom lige efter de havde lagt nyt firmware på homeboxen, så den blev rullet tilbage og nu virker alting.

Da jeg så beder om kompensation for ustabiliteten, behandlingen i kundeservice, besværet m.m. får jeg at vide at det ikke er TDC's ansvar om det rådløse virker. TDC har kun ansvaret for forbindelsen frem til stikket i væggen.

Men hvor går grænsen i virkeligheden for Homeboxen er jo TDC-ejendom, men de vil ikke tage ansvaret for den, selv om de lægger firmware på den uden varsel, og hvordan skulle jeg som kunde kunne teste om der er forbindelse ud til verden ved stikket, uden udstyr ?

Jeg købte en lynhurtig trådløs stabil forbindelse over telefonen, jeg betaler jo nok for den men der er dage hvor jeg ikke kan sende mails fordi forbindelsen svigter, eller læse en nyhed på tv2.dk fordi det tager for lang tid at hente siderne. (10 min)

Jeg føler mig meget snydt af TDC og vi forlader jo nok selskabet efter 18 år som kunde, for vi er, ifølge TDC, selv skyld i problemerne og det trådløse er ikke deres ansvar.

Hvem har et fornuftigt svar på mine spørgsmål?

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Det er selvfølgelig kedeligt når det ikke spiller.....

Når du spørger efter hvem der har ansvar for hvad - så kommer det meget an på hvad du mener.

TDC har ingået en forsyningspligtaftale med Erhvervsstyrelsen. I den er der bestemmelser vedr. telefoni - men den aftale siger også helt explicit at INGEN har pligt til at levere ADSL i Danmark.

Det du får leveret er således en service som du betaler for - og så er det hvad du og TDC aftaler der gælder. Det som TDC anser for at være deres pligter, har de beskrevet i abonnementsbetingelserne som du har fået udleveret.

Dem plejer der nu ikke at være noget diffust over. Standardbetingelsen er at TDC's ansvar er til og med første telefonstik. Et nøjagtigt svar på dit spørgsmål vil kræve en granskning af dit konkrete kundeforhold - men umiddelbart lyder det som om du har fået en korrekt behandling.

Vh

Peter

Det konkrete forhold:

Jeg har købt lynhurtigt trådløst stabilt internet på 6 Mbit.

Jeg har fået under 1 Mbit på min bærbare, ingen hjælp, er blevet svinet til, fået opdateret min homebox så den fejler, og ingen skriftlig undskyldning eller kompensation.

Behandlingen af kundeservice har blandt andet været at jeg er blevet beskyldt for at lyve m.m.

Fejlen på mit bredbånd har været uløst i 6 måneder og min klage er blevet afvist med begrundelsen: TDC har intet ansvar for at den trådløse forbindelse virker.

Jeg har aldrig modtaget og accepteret betingelserne, da forbindelsen blev aftalt over telefonen.

Hej Midgaardsorm.

Jeg kommer lige med en indskudt bemærkning. Jeg har læst så mange tråde og jeg ved at du ikke har "købt lynhurtigt trådløst stabilt internet på 6 Mbit"

TDC er nemlig smarte nok til at fortælle, at du har  købt lynhurtigt trådløst stabilt internet OP TIL 6 Mbit"

nå men det var ikke det jeg ville.

Jeg har lige læst denne artikkel. Jeg har ikke forstand på det men det kan være du kan få noget ud af det: Guide: Sådan får du bedre trådløst net

Selv om de siger op til 6 Mbit, så har de jo også en garanti der lover mindst 50 % af båndbredden.

I mit tilfælde sidder jeg indenfor 3 meter af routeren og får under 1 Mbit på en dårlig dag.

Selv om man fejlmelder en dårlig forbindelse, kan man ikke være sikker på kompensation, hvis TDC's logfiler ikke viser en afbrydelse.

Dit udemærket link kan desværre ikke bruges på en TDC forbindelse, da Homeboxen fejler hvis man sætter en extender på. Ifølge klageafdelingen, ikke teknikerne :-)

Mit indlæg går mere på kundebehandling og politik end på løsninger af forbindelsesproblemer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)