DHCP "Omdirigering"

Hej Alle.

I et forsøg på at sætte et hjemmenetværk op som vores TV skal kobles på er jeg stødt på et problem. TV'et er et Sony Bravia som er koblet på nettet ved hjælp af en Linksys WRT54G router som fungerer som bridge og supplerer TV'et med internet igennem et Ethernet kabel. Problemet kommer når hjemmenetværks serveren skal genkende TV'et på netværket. Broen fungerer sådan at den får tildelt en IP adresse fra TDC Routeren, som lyder noget i retning af 192.168.1.17, og videregiver så en ny IP adresse til TV'et, som lyder 192.168.2.10. Grundet dette kan hjemmenetværkssoftwaren (Serviio eksempelvis) ikke genkende TV'et, fordi den aldrig får fat i TV'ets IP adresse men kun routerbroens. Jeg har derfor brug for at fortælle TDC routeren at den skal forstå adressen 192.168.1.17 som 192.168.2.10 for at få softwaren til at genkende TV'et på netværket... Tror jeg.. [i]

Jeg er ikke sikker på hvad den korrekte termonologi indenfor dette felt er, men blev enig med mig selv at DHCP omdirigering var et nogenlunde substitut indtil videre.

Er dette muligt på TDC homeboxen? Jeg har tjekket indstillingerne, men ser ikke noget sted hvor dette skulle kunne finde sted.

På forhånd tak.
Teis. 

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Det tror jeg ikke du kan få den til  -  men hvorfor har du to DCHP servere kørende ?

Slå DCHP fra i din linksys, og lad TDC boxen strå for fordelingen af IP adresser - når alle så køer på sammen netværk må TVet da kunne forstå det autimatisk ?

Ja du får det til at lyde så simpelt Glad humørikon Sandheden er at jeg ikke er suuper stærk på dette område så bær over med at der på nogle områder kan være mangelfuld dokumentation.. Nu prøvede jeg lige at ændre indstillingerne på broen og fjerne DHCP funktionen. Problemet opstår imidlertidig stadig.. Routeren får den korrekte lokale IP adresse, men tildeler stadig TV'et en anden IP adresse - Denne gang en helt random IP adresse, og med en Subnet maske som ikke matcher resten af netværkets. 

Jeg ved ikke om det kan have betydning at broen teknisk set er en router, der er modificeret til at operere i client mode, og forbinde til netværket og videregive internettet på en 'router-agtig' måde.

Håber at det kunne bruges. 

Omdømme 2

Du skal logge på din linksys og slå DCHP fra

Dernest skal du forbinde en LAN port på din TDC med en LAN port på din linksys (IKKE WAN) med et alm. netværkskabel.

Då den måde bliver din linksys i princippet "bare" en switch - omend en trådløs en af slagsen

Men så er vi tilbage til det som vi i første omgang forsøger at undgå - Nemlig at trække et kabel fra TDC boxen ind til tv'et Blinkende humørikon Det glemte jeg selvfølgelig at nævne.. men det er i praksis det jeg forsøger at undgå. Ellers ville det alligevel være lettere at forbinde TV'et direkte med TDC homeboxen. 

Omdømme 2

Så skal du enten ud og investere i en WiFi extrender

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=7243935

Eller bruge dine el-kabler til at forlænge dit Internet.

http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970677

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P