Svar

Detaljeret dokumentation til TDC Homebox efterlyses

På siden http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23108 finder jeg installationsvejledninger til TDC Homebox, og fra siden http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709 besvares en række andre spørgsmål.

Alligevel mangler jeg en fyldestgørende dokumentation til alle siderne i TDC's web-interface til Homebox. Hvor kan jeg finde en sådan.

En kæmpestor mangel er, at jeg skal have mulighed for helt at slå firewall fra, hvis jeg ønsker det, men det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre.

Jeg kan ikke anvende FTP-overførsler og heller ikke, hvis jeg til en bestemt IP-adresse åbner for port 21. Hvis nu denne portåbning virkede, så skal jeg kunne åbne for denne port til flere IP-adresser.

Da TDC-homebox er en Sagem-boks, må der findes et andet interface lavet af Sagem, så man kan komme ind på alle indtillinger. Hvordan får jeg adgang til det?

Jeg fik TDC Homebox installeret 30. december og havde tidligere et Linksys-modem og egen router med web-telefoni - og dengang fungerede alt upåklageligt.

icon

Bedste svar af Patrick11 18 marts 2011, 09:51

Hej alle

Der hvar været noget skriveri
omkring hvorvidt, det er muligt at tilgå modem eller ej.

Dengang, denne tråd blev
skrevet, lavede man en firmwareopdatering, på de daværende modem, som lukkede
for muligheden.

Det var med stor forundring,
vi fald over en blog, hvor der var lavet en vejledning til at tilgå vores modem.
Vejledningen var lavet den 15. marts i år. Altså i forgårs. I går da vi så det,
kontaktede vi straks afdelingen, som har ansvaret for disse. De undersøger og
finder ud af, at det er de helt nye VDSL modem, som der skrives om. Og desværre
er vejledningen også rigtig.

Så de går straks igang med at
finde ud af, hvordan vi skal få lukket for muligheden for at tilgå modem
udefra. Selv om det er, som blogger skriver, nødvendig at kende IP-adressen for
at gøre det, er det ikke noget vi ønsker at der er mulighed for.

Hullet er nu lukket. Og med
næste firmware opgradering vi sender afsted, vil vi selvfølgelig også tage
højde for dette.

Blogger skriver på et frisk
indlæg i går, at han læser denne tråd på forum. Han skriver også at 180 har
læst hans blog. Dejligt for ham, hvis hans vejledning har givet ham trafik. Han
konstaterer dog også, at der er mange fra TDC selv som IP-adresserne kommer
fra.

Jeg vil gerne benytte
lejligheden til at takke bloggeren for at gøre os opmærksomme på fejlen. Det er
rigtigt dejligt, når vores kunder hjælper os i så høj grad, som vi har oplevet
her. Tak for det.

Hvis du sender mig en PM her
på forum, vil jeg sikre, at vi sender dig en blomst, eller vin. For at vise,
hvor meget vi påskønner den store hjælp du har givet os. Alternativ kan du
sende en mail til mailto:kundeforum@tdc.dk med
dine kontakt oplysninger, så tjekker jeg der.

Hilsen

Se original

33 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

her en alle de vejledninger du har brug for til home boxen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709, det er det samme link som nr 2 du skriver.

du kan godt slå firewallen helt fra, du skal bare sette den på minimum, men det kan ikke anbefales.

der er også en vejledning til at åbne porte på den side,http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

hvis det ikke virker er det sikker ikke homeboxen du har men TDC boxen, og der er en til svarnde side.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20780.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, FN.

Det kan være du lige skal huske at skrive at after som boxen er lejet af TDC, kan man muligvis blivet stillet afstadningspligtig for at have rodet med noget man ikke skal rode med.

og at det ikke er nødventig at "Hacke" Boxen for at lave de ting som spørger spør om.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Sv: Detaljeret dokumentat​ion til TDC Homebox efter...

Meddelelsen indeholder et hyperlink

Her er et link til hvordan du får adgang til en mere avanceret menu på din Homebox.

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=9&tid=​557460

Mvh FN

__________________________________________________​_____________________________________________

Hej FN

Det er rigtigt at du giver svar på hvad der er spurgt om. Problemet er blot at du linker til en side som anviser hvordan man hacker sin HomeBox, uden at vide noget om konsekvenserne.

Du oplyser i tråden, at hvis boksen går i stykker, så "Bytter TDC den bare". DET ER IKKE RIGTIGT. Vi kan se hvis der har været rodet med boksen på denne måde. Har vi ikke historik på selv at have gjort det, eller bruges den opgivne kode, bytter vi kun for brugerens egen regning.

Jeg er nød til at fortælle andre, som læser dette, at vi på det kraftigste må fraråde at følge instruktionerne på dette link. Hvis man vælger at følge den vejledning, som FN linker til her, er man fuldstændig uden garanti og uden support fra TDC. Jeg har haft fat i folkene som har med dette at gøre, og sikkerhedsfejlen der gør at man kan komme ind i boksen vil blive rettet, og adgangskoden ændret. 

Hilsen

Patrick, Moderator

Omdømme 3

Hej, FN.

grunden til at jeg ikke skriver det ved mit svar er forde det kun gælder dit svar, du Hacker jo boxen.

jeg det er rigtig at du ka få ombyttet boxen ved fejl, men kun hvis det ikke er en selv der har lavet fejlen eller odelagt boxen forde man har pillet ved noget man ikke skal pille ved.

Hej Mikkel og alle andre brugere

Hvis jeg skriver noget i et svar, bliver jeg glad for suplerende svar. Jeg er ikke dygtigeri end andre og kan derfor nemt tage fejl. Det er heldigvis sådan at brugere hjælper hinanden, eller er der noget jeg har misforstået?Trist humørikon

Omdømme 3

Svar slettet af bruger. FN

Undskyld FN

men hvorfor vil du så ikke have kritik? Det er da kun sådan man kan blive klogere!

redigeret tilført:

Du skriver: "Det er et åbent forum hvor enhver, med selv en særdeles mangelfuld IT-indsigt, kan give sig ud for at være rådgivere, og det fremgår da også af de råd der gives at de kan være af mere eller mindre tvivlsom karakter."

Ved du slet ikke hvor meget det kan såre andre mennesker, at du kommer med sådan en nedvuderende bemærkning. Er du slet ikke klar over at du med den bemærkning, kan kvæle ethvert initiativ på at hjælpe andre?

Omdømme 3

Hej FN.

Jeg vil lige fortælle hvad jeg læser at perbuch spørom.

• En fyldestgørende dokumentation til TDCs web-interface. den findes ikke.
  • Hvordan man slår firewall fra. det er nemt bare sette den på minimum.
  • Hvordan man åbner prote i TDC Homebox, der har jeg lagt et link til både TDC Home box og TDC box.
  • et andet interface, hvis der er et, det har du givet, og det er også fint du mangled bare at skrive at det muligvis ikke er noget man skal rode med.
Hacking er bla. at bryde ind i noget, som man jo gør på den måde, men du har ret et mer presis udtryk ville være cracking, men det er der mange der ikke kænder.

Ja, det er ringig at brugere selv har ansvar for om de gør hvad man skriver, men vi har også et ansvar for ikke at skrive ting som man muligvis ikke må, eller ting som kan ødelægge deres ting, derfor skrev jeg som jeg gjorde.

tilsidst er der ingen der udgiver sig for noget, jeg gætter på at du referer til rangen rådgiver, men det er kun en rang intet andet. Jeg er jo heller ikke skribent men har rangen "Betroet Skribent"

Jeg ved, hvordan man åbner porte, hvilket også fremgår af mit opindelige indlæg. Problemet er, at du skal angive en IP-adresse, hvilket begrænser dig til kun at åbne en port på én specifik IP-adresse, Jeg har forsøgt at åbne port 21 på flere IP-adresser, men det accepterer boxen ikke.

Man kan ikke skade boxen fysisk ved at ændre indstilling - autoriseret eller uautoriseret. Om jeg vil udsætte mine computere for større risici, må være mit valg og ansvar. Det er jo ikke nogen skruetrækker jeg bruiger for at åbne boxen.

Hvis jeg ikke kunne stille firewall på minimum, ville min samlede konfiguration slet ikke kunne fungere.

Jeg kører blandet kabet og trådløst med et antal computere med Windows XP eller Windows 7. Desuden er der tilkoblet musikserver og dataserver med diverse hubs.

Nå, men det var slet ikke meningen at gå i dybden med mine problmer - kun at få fingre i den bedste dokumentation.

Omdømme 3

Hej,

der er det den bedste dokumention du har fået,

Grunden til at du ikke kan åbne prot 21 til fler computer er sikkert at der kan opstå komplikationer hvis 2 eller fler computere bruger samme udgående eller indgående porte. det er også anset som god sik at bruge andre porte til forskellige computere.

eg har dog heller ikke oplevet på andre routere at man kan åbne samme port til fler computere(måske udgående).

ja det er dit ansvar, men som jeg også skrev til FN er det også vores avsvar at oplyse dig om det når vi giver råd.

Det passer ikke, at det skulle give problemer at åbne port 21 til flere computere. Sådan fungerede min konfiguration, før jeg fik TDC Homebox.

Jeg glemte at sige, at jeg har en Windows Vista computer, og den er afhængig af at anvede FTP via port 21 hele tiden, da den automatisk vedligeholde min vejrhjemmeside. Den leverer data til TV2, DMI og Brøndbyområdet, men fungere i øjeblikket ikke pga mit aktuelle problem.

Jeg har fået TDC Homebox som en del af medarbejderbredbånd, og det forsøgte man også at levere til mig i starten af 2010. Dengang måtte man opgive at hjælpe mig, og i stedet tillod man mig at gå tilbage på mit Linksys-modem og egen router. HURRA!

Lige nu håber jeg atter på denne løsning.

Til dig Mikkel burde jeg nok lige uddybe, at det ikke er god skik at anvende forskellige porte på forskellige maskiner. Jeg skal jo have det til at spille sammen med serveren hos firmaet, der hoster mine hjemmeside, og de har defineret, at man er tvunget til at anvende port 21.

Udover maskinen der automatisk opdaterer hjemmesider, så skal jeg anvende FTP på et par udviklingsmaskiner.

Omdømme 3

Hej,

Jeg skrev ikke at det giver problemer, men at det kan give problemer.

når du har medarbejder bredbånd er det jo noget helt andet, der får man da normalt ikke en Homebox.

jeg ved desvære ikke så meget om hvordan du skal opsette med medarbejder bredbånd, men kun at der er ting som er andreleds end i "Privat bredbånd", det vil derfor være en god ide at spøre dig til råds ved den ansvarlige på din arbejdsplads.

Omdømme 3

Med det sidste indlæg du skrev mens jeg var ved at svare.

der hvis du kan kan du jo gøre det samme som jeg gør med min "Telia box" nemlig have forskellige porte på indersiden men sette dem til samme udgånde port på wan siden.

Mikkel!

Så er jeg nok her bedre informeret end dig, da alle hos IBM har fået tilbudt TDC Homebox, hvis man valgte en løsning fra TDC. Nok om det.

Indtil den 30. december anvendte jeg min egen Linksys router, model no. WRT610N, der uden problemer tillader FTP via port 21 fra flere computere samtidig, og det var da også muligt på de tidligere routere, jeg har haft.

Måske er TDC Homebox derfor bedst egnet til brugere med ganske enkle krav og ikke til personer, der f.eks. skal udvikle og vedligeholde.

Nu er jeg spændt på, hvad router-supporten kan tilbyde mig på mandag.

Skrev jeg for øvrigt ikke i starten, at jeg ikke kan få FTP til at virke på den computer, jeg har åbnet port 21 for?

Mikkel!

Jeg forstår din seneste beskrivelse af, hvordan du har opsat det på din Telia-boks, men det lader sig desværre ikke gøre på TDC Homebox.

Omdømme 3

Det var da evligt at du ikke kan på din HomeboxTrist humørikon

Ja jeg vidste ikke at man kan få Homebox som "Erherv".

jeg vil også sige at både TDC homebox og TDC Box bedst egner sig til det en normal privat kunde skal bruge, hvilket også er en af grundene til at jeg har noget andet,

jeg køre selv med 2 Webservere, en mail server, en media server og en FTP server, webserverne skal selvfølig tilgåes udefra, men FTP serveren og mediaserven køre bægge på somme port uden for mit system, men inde i mit system er det 2 forskællige porte.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej FN

Det er rigtigt at du giver svar på hvad der er spurgt om. Problemet er blot at du linker til en side som anviser hvordan man hacker sin HomeBox, uden at vide noget om konsekvenserne.

Du oplyser i tråden, at hvis boksen går i stykker, så "Bytter TDC den bare". DET ER IKKE RIGTIGT. Vi kan se hvis der har været rodet med boksen på denne måde. Har vi ikke historik på selv at have gjort det, eller bruges den opgivne kode, bytter vi kun for brugerens egen regning.

Jeg er nød til at fortælle andre, som læser dette, at vi på det kraftigste må fraråde at følge instruktionerne på dette link. Hvis man vælger at følge den vejledning, som FN linker til her, er man fuldstændig uden garanti og uden support fra TDC. Jeg har haft fat i folkene som har med dette at gøre, og sikkerhedsfejlen der gør at man kan komme ind i boksen vil blive rettet, og adgangskoden ændret.

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Der hvar været noget skriveri
omkring hvorvidt, det er muligt at tilgå modem eller ej.

Dengang, denne tråd blev
skrevet, lavede man en firmwareopdatering, på de daværende modem, som lukkede
for muligheden.

Det var med stor forundring,
vi fald over en blog, hvor der var lavet en vejledning til at tilgå vores modem.
Vejledningen var lavet den 15. marts i år. Altså i forgårs. I går da vi så det,
kontaktede vi straks afdelingen, som har ansvaret for disse. De undersøger og
finder ud af, at det er de helt nye VDSL modem, som der skrives om. Og desværre
er vejledningen også rigtig.

Så de går straks igang med at
finde ud af, hvordan vi skal få lukket for muligheden for at tilgå modem
udefra. Selv om det er, som blogger skriver, nødvendig at kende IP-adressen for
at gøre det, er det ikke noget vi ønsker at der er mulighed for.

Hullet er nu lukket. Og med
næste firmware opgradering vi sender afsted, vil vi selvfølgelig også tage
højde for dette.

Blogger skriver på et frisk
indlæg i går, at han læser denne tråd på forum. Han skriver også at 180 har
læst hans blog. Dejligt for ham, hvis hans vejledning har givet ham trafik. Han
konstaterer dog også, at der er mange fra TDC selv som IP-adresserne kommer
fra.

Jeg vil gerne benytte
lejligheden til at takke bloggeren for at gøre os opmærksomme på fejlen. Det er
rigtigt dejligt, når vores kunder hjælper os i så høj grad, som vi har oplevet
her. Tak for det.

Hvis du sender mig en PM her
på forum, vil jeg sikre, at vi sender dig en blomst, eller vin. For at vise,
hvor meget vi påskønner den store hjælp du har givet os. Alternativ kan du
sende en mail til mailto:kundeforum@tdc.dk med
dine kontakt oplysninger, så tjekker jeg der.

Hilsen

Grrrrr.

Jeg er en af de "lykkelige" tidligere DONG Fibernet/Fasttv-kunder der nu er blevet konverteret til TDC-kunde.

I går havde jeg en simpel konfiguration: råt internet ind, havde købt en alt-i-en box med ruter, server, wireless og firewall (excito B3), alt under min kontrol. I dag har jeg fået yderligere tre æsker siddende på min væg, den ene af dem emd et betydeligt effektforbrug (bemærk B3'eren var specifikt valgt på grund af dens lille effektforbrug). Og så ser jeg i Patricks indlæg at TDC er så kundevenlige at de gør alt, hvad der står i deres magt for at lukke af for folk, der har behov, der går lidt ud over standard - og bruger tilmed et truende sprog, der ikke i min verden er gangbart når der er kunder i nærheden.  Er der nogen, der tror at jeg er en glad TDC-kunde fremover!

Hvordan slipper jeg hurtigt muligt af med Homeboxen og kommer tilbage til den situation, der var gældende i går???????

Venligst

Omdømme 3

Hej,

her du stadig fibernet?

for så vil jeg garentere dig for at du ikke har en homebox, også at du ikke er kunde ved TDC.

hvis du ikke har fibernet, og du er blevet kunde ved TDC bredbånd, så kan jeg ikke forstå hvorfor du siger at du nu har 3 boxe nu for homeboxen er også en alt i en box, hvor det kun er nødventig med den ene box.

jeg ligger lige et billede af Homeboxen.

Jeg er altså ikke født i går - Det ***er*** en homebox som den, du viser på billedet, dertil er der kommet to boxe, hvoraf den ene konverterer optisk til elektrisk signal.  Den anden har fiber-ind og fiber-ud; jeg ved ikke hvad den gør.

Omdømme 3

Hej,

jeg regned heller ikke med at du er født igår, men det er en fact at du ikke kan få fibernet ved TDC.

se den her side, http://tdc.dk/fibernet/element.php?dogtag=f5_ms_fiber_int

hvem du har fået som udbyder ved jeg ikke, men jeg synes det er forkert at FastTV bare kan flytte rundt med deres kunder efter forgodt befindene nå men det er en anden snak.

når "Homeboxen" bare bruges som router, kan jeg ikke se hvorfor du ikke bare skulle kunne sette din gamle box og så bruge den.

men ellers skal du kontakte din udbyder, og høre hvilken muligheder du har. men du skal være forberet på at de forskellige udbydere heller ser at du bruger det udstyr de har godkændt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

@miela1.

Det er faktisk ikke helt korrekt. Teknisk set er det overdraget til FastTV - men FastTV ejes 100% af TDC.... Såååååå.... I mine øjne er det altså stadig TDC.

Det er også korrekt at der benyttes homeboxe. Dertil kommer en fiberboks og en telefoniadapter - i alt tre bokse indendørs + en gastætningsboks udendørs.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)