Det nye TDC Play - (forrige version)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
[i]Opdateret: Se ovenfor, under "senest redigeret"

Vi har lavet TDC Play helt om, så det nu er et stort univers, der rummer både musik, film, serier og tv. Du får blandt andet adgang til de nyeste premiere-film, de bedste tv-serier og et udvalg af de kanaler, du har på dit TDC TV. Du har selvfølgelig stadig adgang til al musikken i TDC Play Musik, og som noget nyt kan du både tage musik, film, serier og tv med dig på farten og bruge TDC Play på smartphones. Du kan se det nye univers her på http://play.tdc.dk

Vi har en omfattende hjælpesektion til det nye Play, som altid er et godt udgangspunkt, hvis du har spørgsmål eller udfordringer.

Hent den seneste version til Android

Hent den seneste version til iOS

Q: Hvad er forskellen på det gamle TDC Play og det nye TDC Play?

A: Vi har udvidet Play fra at være udelukkende musik til at være en fællesbetegnelse for al vores online-underholdning, så Play nu f.eks. også dækker over WebTV og TDC Film.

Q: Hvad med mine playlister i app'en?

A: Dine Playlister på Mobil forsvinder når du opdaterer app'en, men du beholder dine Playlister på Web. 

Q: Jeg har glemt mit brugernavn [i]

A: Få hjælp her!

Q: Jeg har glemt mit password [i]

A: Hvis du har tilføjet dit mobil nummer til dit TDC Login kan vi sende et nyt password:

1.     Gå til forsiden af TDC Play
2.     Vælg ”Mit Login” i bunden
3.     Vælg ”Skift password”
4.     Indtast det password som du modtager på Sms
5.     Vælg et nyt Password

Q: Hvad med at kunne sende musik/video til Sonos/Apple TV etc.?

A: Det kan vi desværre ikke sige noget om endnu. Hvis der sker noget, skal vi nok melde ud.

Q: Billedkvaliteten er ikke god når jeg ser TV (gælder både Web og smartphone)

A: Kvaliteten på billedet justeres automatisk efter din forbindelseshastighed, så prøv evt. at hoppe på et trådløst netværk og se om ikke det hjælper.

Q: Jeg får fejlmeddelelsen "Bruger nægtet adgang"? 

A: Denne fejlbesked kommer, fordi du i vores app har mulighed for at bruge "Afspil til"-funktionen til at sende din telefons billeder til f.eks. et TV, og for at kunne det kræver det at app'en har adgang til billederne. Det gøres som følger:

1.     Gå ind Indstillinger på telefonen
2.     Gå ind i ”Anonymitet”
3.     Gå ind i ”Photos”
4.     Aktiver TDC Play

Q: Jeg får fejlen "Der opstod en fejl i forbindelsen"!

A: Prøv følgende, og læs næste Q, hvis ikke det virker:

1.     Sluk for wifi på din smartphone (hvis det er tændt)

2.     Gå ind i Musik-området
3.     Vælg ”Indstillinger” i bundmenuen
4.     Slå ”logget ind” fra
5.     Vælg ”Fjern tilknytning til TDC”
6.     Klik ” Fjern tilknytning”
7.     Vælg en sang - login skærm kommer frem

8.     Login

Q: Jeg får fejlen "Der opstod en fejl i forbindelsen" app'en når jeg forsøger at spille musik i app'en - også efter geninstallation, fjernelse af tilknytning osv. Øv!
A: Der er i øjeblikket en generel fejl i app'en, på tværs af platforme. Vi arbejder på at løse den!

Q: Play opfører sig meget underligt i min browser (Chrome/Firefox/Internet Explorer/Safari)!

A: Slet cookes og midlertidige internetfiler. Især i Chrome har vi oplevet, at visse add-ons/plug-ins (f.eks. Disconnect) laver ravage, så prøv også at deaktivere dine plug-ins.

Q: Hvorfor kan jeg ikke få lov til at streame/downloade visse albums/numre, som f.eks. Adele med Skyfall?

A: Ved overgangen til det nye Play og afviklingen af muligheden for at købe musik skulle købemusikken ikke længere være tilgængelig, men er det stadig. Vi er i gang med manuelt at pille købemusikken væk, men det tager lidt tid.

Q: Play fortæller mig, at jeg ikke er i Danmark, selvom jeg har fødderne solidt plantet i den jyske/fynske/sjællandske/bornholmske muld - hvad sker der?

A: I alle tilfælde er denne fejl afstedkommet af, at enheden på den ene eller anden måde har en IP-adresse fra udlandet. Det kan skyldes en VPN-opkobling, opkobling til et koncernnet, der "ender" i udlandet, eller tjenester som f.eks. Onavo Count.

Q: På WebTV mangler jeg TV-oversigten mellem klokken 00.00 og 05.59 - hvad sker der?

A: Der sker det, at vores udviklere arbejder på at denne - det er selvfølgelig ikke meningen!

Vi opdaterer løbende dette indlæg med spørgsmål og svar.

God lyttelyst [i]

428 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulf

Tusind tak for superindlæg, jeg er bare så glad for at vi nu, min mand og jeg får mulighed for at se "fjernsyn" om bord på båden, sommervejret er jo ikke altid med os sejlere, desværre, så er det genialt at vi kan bruge computeren i stedet for.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Tak for indlægget Ulf, kanon godt skrevet og formuleret.

Dette er hvad alle TDC kunder har ventet på. Lækkert, lækkert, lækkert !!!!!
Jeg vil nyde det for fulde drag. Glæder mig til Android appen bliver opdateret Meget glad humørikon
Omdømme 3

Hej begge,

Lækkert at I synes om både Play og indlæg - begge dele er der lagt en del arbejde i Glad humørikon Hold jer ikke tilbage med feedback, hvis I løber ind i noget uventet!

/Ulf

Hvad gør jeg hvis min iPad ikke vil lade mig logge ind på Play? Jeg får af vide "mit abonnement er ikke tilknyttet til dette", men jeg brugte det så sent som i går - og har gjort længe med fuld tilfredshed. Efter opdateringen kan jeg ikke høre musik og jeg har hverken opsagt mit abonnement eller skiftet, så står i komplet uvished..
Nye version 2.0 fungerer ikke på min iPhone 4 i offline. Når jeg er på trådløst/3g og spiller musik gemmes sange automatisk i offline listen. Så snart jeg logger ud inde på app'en slettes sange fra offline listen. 

Ved logon er offline listen stadig tom!!!

Omdømme 3

@Bianca_P: Jeg er ikke sikker på om du har prøvet nogle af de løsningsforslag, som står i mit første indlæg under spørgsmål og svar? Hvis du har, så meld lige tilbage!
@Knoer: Det er en af de kendte fejl ved den nuværende version af app'en, at du mister offline-filer når du logger ud og logger ind igen - den bliver rettet i den (meget snart) kommende opdatering! Jeg opdaterer Q&A i det første indlæg - tak!

/Ulf

Jeg prøvede samtlige metoder der var beskrevet, men fik beskeden om at jeg skulle slå mit wi-fi fra, og logge på TDC net - havde koblet mit net fra min iPhone til min iPad, sådan at det kørte på TDC net, da jeg skulle fjerne tilknytningen. Det virkede heller ikke, nu har jeg slettet App'en i håb om at det så virker :-(
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Dejligt at se at TDC har meldt sig ind i kampen, vi befinder os i en periode hvor kundernes krav til nyskabelserne er enorme så det er rart at se at TDC udvikler.

Hvorfor skal lydkvaliteten være så pokkers ringe?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulf

Vil det være muligt, at få Radiokanalerne med ud på PLAY på PCen.

Mvh

Kim

Omdømme 3

@Tengu og @Kim: Det er begge to glimrende input - kan jeg ikke lokke jer til at sende en mail til betaplay@tdc.dk med jeres feedback? (Tengu, husk at skrive om det er på Web eller iOS at du synes det halter Glad humørikon ). 

@Bianca_P: Hjalp det med en geninstallation?

@Droid: Jeg kan ikke helt finde ud af om du er tilfreds, men det vælger jeg at tro Glad humørikon Vi lytter skam rigtigt meget til vores kunder - blandt andet via de sociale medier - men det tager lidt tid at implementere de større tiltag. De ændringer, som er en direkte konsekvens af feedback fra vores kunder, dukker derfor ofte først op noget tid efter - men vi mener selv, at det er værd at vente på.

/Ulf

Hej Ulf,

Kommer TDC Play ikke længere tilat virke i udlandet? Jeg har ind til nu kunne høre musik i udlandet, men efter jeg odpaterede for et par dage siden har denne mulighed ikke været tilgængelig - jeg har simpelthen ikke mulighed for at afspille numre hverken on- eller offline - meget irriterende for folk som arbejder uden for Danmark i nogle dage om ugen.

Omdømme 3

@kasperbn: Det er selvfølgelig meningen, at du stadig skal kunne bruge app'en til at afspille offline-filer, men der er desværre lige nu en "feature" (læs: fejl), hvor offline-filerne bliver slettet når du går ud af appen. Og nej, det er ikke just hensigtsmæssigt, men vi har en opdatering på trapperne, som løser blandt andet dette problem Glad humørikon

/Ulf

Omdømme 2

Mit indlæg var positivt Glad humørikon

Har TDC nogen tidshorisont for hvornår 'lige på trapperne' er for en opdatering af app'en ??

Omdømme 3

@knoer: Nej, men det er en absolut prioritet at få fast-tracket opdateringen - så meget kan jeg godt sige.

God weekend!

/Ulf

Kommer den opdaterede app til at virke på flere androidmobiler?

Jeg er grundigt træt af, at den ikke virker til Huawei g300 telefoner, der jo er android og i øvrigt er et mærke på hurtig fremmarch i Europa...
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulf.

Jeg synes bare, at det er super, at man vedrørende Play vælger at være lidt mere åbne omkring nuværende problemer og hvad der arbejdes på af fejl, osv.
@Bente:

Pas på, når I er ude at sejle, at det netværk i bruger ikke går over nærliggende Krydstogtsbåde, Maersk-fragtskibe eller endda sattellitter, da dette godt kan blive mere end halvdyrt - snarere heldyrt!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej heinrich

Der er ingen fare for at vi logger på Krydstogtskibenes Wifi.Blinkende humørikon Dem ser vi ikke ret tit.

I Dansk farvand bruger vi det mobile bredbånd  fra  TDC  og i udlandet, det er mest Tysk farvand vi sejler i, logger vi på helt almindeligt Free Wifi, det er der stort set i alle havne i dag , såmen også i Danske havne.

hilsen Bente

Hejsa

Jeg kan ikke længere benytte min tdc play funktion, jeg har forsøgt de løsningsforslag der er nævnt i første indlæg, samt en geninstallation af app'en men jeg får stadig beskeden

"ingen forbindelse, du har ikke adgang til tjenesten, dette kan skyldes at dit abonnement ikke giver adgang eller at der er problemer med dig tdc login."

Jeg har intet lavet om i mit abonnement og play virkede for et par dage siden, nogen der måske sidder med løsningen, jeg bruger tdc play utrolig meget især i weekenderne.

Mvh

Mie

Super dejligt med opdatering af TDC play - hurtigt arbejde.

Tak for det TDC

Jeg er lige skiftet fra en gammel symbian telefon, hvor jeg downloadede musikken via fasttrack og afspillede det på min telefon, til en Nexus 4. Så en app til afspilning af musikken er en kæmpe opgradering, og jeg er virkelig glad for jeres app. Men der er altså nogle problemer, som jeg synes i skal kigge lidt på.

1. Findes der en brugsvejledning, for jeg har lidt svært ved jeres app?

2. Redigering af playlister: Det bør være muigt at redigere en playliste, der bliver afspillet. 

3. Når jeg går ind på en playliste og sætter et nummer på, bør den spille det næste nummer på den playliste, når det valgte nummer er slut.

4. Det bør være nemmere at styre hvilke numre, der bliver tilføjet offline listen. Og det bør være muligt at styre hvor meget plads offline listen bruger på min telefon.

I kan med fordel kigge lidt på yousees app, den fungerer efter min mening meget bedre end jeres.

Omdømme 3

Hej daddyd,

Tillykke med din Nexus 4 - jeg går selv og lurer lidt på at opgradere fra min S2 til sådan én. Der er lidt blandede meldinger om batterilevetiden, hvordan oplever du dén i det daglige?

Og så til dine spørgsmål:

Vi har en brugervejledning til app'en her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?dogtag=p_help_tj_mittdc

Derudover, så er alt på din liste punkter, der bliver adresseret i den opgradering til Android-app'en, der kommer primo marts - du er altså desværre nødt til at væbne dig med lidt tålmodighed Glad humørikon

/Ulf

Hvordan kan det være at man ikke kan se TV og leje film når man kører Linux (Ubuntu)? Den kræver et plugin der kun er tilgængeligt for Windows og Mac brugere - det er altså ikke så cross-platform som i gerne vil gøre det til Humørikon frustreret

Forstår ikke hvorfor man vælger en helt anden løsning til visning af TV i TDC Play, som ikke er cross-platform, når man sagtens kan finde ud af at bruge noget der virker på tværs af platforme i TDC WebTV - det virker nemlig fint på min laptop.

Jeg kan heller ikke downloade musik, kun streame pga. DRM i WMA filerne - er det noget i måske kunne lave om også?

Mvh. Thomas

Omdømme 2

Ulf:

Lidt hurtigt feedback til TV-delen: Det er altså ikke specielt smart at man ikke blot kan klikke på programmet ude til højre i programguiden for at afspille kanalen. Når programmet varer længe, er den lile playknap ikke synlig og man skal scrolle for finde playknappen.. Det dur ikke. LIge nu er f.eks. kun en playknap synlig.

Klik på programmet, BUM, programmet spiller. Lige nu spørger den om man vil optage programmet, fin mulighed men tilføj "afspil programmet"

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)