Det hele fryser og går ned

Efter vi har fået opgradering på vores internet, har vi ikke haft andet end problemer. Fjernsynet fryser, internettet går ned og telefonen virker ikke. Er der andre der har prøvet det ????

Det er bare så irriterende og vi har haft check på vores ledning, hvor det selvfølgelig virkede. Her til aften har det være 2 gange indtil nu.

ØV ØV ØV ØV

2 Kommentarer

Hej Grønvall

Hvis det hele virkede fint lige indtil i fik opgraderet hastigheden, så er det simpelthen der det fejler. Linjen kan ikke trække den nye hastighed, og derfor kommer der støj på linjen (små fejl i signalet). Kommer der for meget fejl, så ryger forbindelsen, TV'et fryser og internettet går ned.

Du skal have fat i Hotline. Af og til kan der laves små justeringer så linjen kan komme til at køre perfekt, selvom den har højere hastighed, og hvis det ikke kan lade sig gøre, skal hastigheden sættes lidt ned Glad humørikon

Mvh Joachim

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

@Grønval: Hvilke opgraderinger?? Er det en hentydning til de hastighedsopgraderinger TDC har informeret om siden januar måned til alle deres nye (og mere betydningsfulde kunder, som betyder noget for dem.) - Dette er ikke bare ren brok, argumentation for denne påstand længere nede.

--------

Jeg tror ikke nødvendigvis det er din linje. Jeg havde også problemer med konstante pixeleringer dengang jeg første gang bestilte Hometrio 5mbit. Denne hastighed blev dog fjernet fra TDC's produktlise, men inden da hoppede jeg ind i et tilbud om 20mbit resten af året for nul kroner ekstra. Herefter 49kr. Da TDC annoncerede omkring de nye opgraderinger tilbage i januar, skyndte jeg mig at afmelde mig ekstraservicen, da jeg har erfaringer med TDC at de glemmer at afmelde sådan noget automatisk.

Herefter, ved 20mbit, genstartede routeren dog spontant hele tiden, - det var fordi mine kabler ikke kunne klare dén hastighed. (eller også centralen, nok mere sandsynligt: routeren fra Sagem fra 2003 eller hvad ved jeg)

Men pixeleringerne forsvandt først efter tre fejlretninger, så vær præcis, når du ringer til TDC. Bed dem om at gå ALT igennem i sømmene og "skru alt godt sammen".  - Jo faktisk, kommer lige i tanker om, at pixeleringsproblemerne forsvandt, da teknikeren udskiftede vores printplade på centralen.

______læs kun videre, hvis interesseret_________

På 20mbit forbindelsen var vi plaget af spontane genstart, som først begyndte med skiftet til vDSL-boksen, som TDC uden opfordring sendte til os. (har stadig ikke, den dag i dag fundet ud af, om jeg kom til at betale for fragt af denne.)

Derfor, efter nu næsten et års bøvl med 20mbit nedgraderede vi til 10mbit, som nu fungerer PER-FEKT.

Så jeg gruer faktisk for den dag TDC har tænkt sig at opgradere vores område til de lovede 20mbit, som de fremlagde ved en pressemeddelse i januar i år. Ligeglad humørikon  *UPDATE*Meget glad humørikonet er kun nye kunder, som får dette uden ekstra regning. Grunden til dette er i en anden tråd her på forum, hvor der er nogle juridiske grunde til, at TDC ikke bare må gå ind at ændre på sammensætningen af ens abb. Jeg betragter dog dette som en meget inplausibel forklaring, da TDC godt uden videre må ændre i ens månedlige regning, dog først ved at sende brev ud om ændringen (hvilket på mystisk vis IKKE er blevet gjort ift. 20bmit-ændringen). Samtidigt må TDC også uden videre, og uden forbehold for kunden, gå ind at ændre i servicevilkårene UDEN AT INFORMERE OM DET! - Så der er vist lidt mere end rent og nymalet mel i posen i denne sammenhæng.

Ikke pånær, hvis de har tænkt sig at udvikle nogle bokse, som holder og udskifte ledningsnettet løbende, - ikke bare på Sjælland. - og også ind i husstandende.

Som en bonusviden er den gamle vDSL-boks fra 2003 (hvilket selveste direktøren for Sagemcom har skrevet under på)  Den aller-"nyeste" (også fra Sagemcom) stammer fra 2008.

Generelt har routere fra Sagem meget dårligt ry, og (næsten) alle plaget af disse spontane genstarte. Det fremgår dels af mange hundrede forums på nettet ved en ganske almindelig google-søgning, men også på den franske del af sagems mange hjemmesider.

Som jeg har læst mig til her på forum, gør den nydesignede TDC Homebox det samme nummer med ustabile trådløse forbindelser og omend mindre genstarter end før. - MEN DET ER STADIG IKKE GODT NOK, TDC!!

Hav en fortsat god dag!

Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)