Er der nogen som har en Homedisk, der virker?

Der er jo ikke noget mere frusterende at tro man har en back-up af sine filer og så finde ud af, at det har man ikke alligevel. 

Min HomeDisk siger, der er uploaded 64,5% af 156GB, men der ligger 372GB på disken og der uploades. Der uploades sølle 43MB om dagen. 

Når jeg via browseren skriver HomeDisk går der lang tid, og nu kommer den ikke længere op med de fine ikoner for de forskellige filtyper. Prøver jeg at vælge musik er der ikke længere nogen coverart, og vil jeg se min filer sker der ikke noget selv efter 10 min. 

For nogle timer siden prøvede jeg at trykke på svensknøglen og har ikke fået svar. 

Derfor, er der nogen som har en Homedisk der fungerer?

mvh - Per

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej persvend

Jeg er helt enig i dine betragtninger om, at det at have en backup er altafgørende, og når man har en HomeDisk-løsning, så skal den fungere.

Jeg har en HomeDisk, som fungerer fint. I starten havde HomeDisken problemer med at lave backup af nogle eml-filer, så dem valgte jeg at fjerne fra HomeDisken. Senere havde jeg midlertidige problemer med min bredbåndsforbindelse, hvilke også gav problemer for HomeDiskens backup-funktion. Men bortset fra disse tilfælde har der ikke været problemer, og der har slet ikke været problemer med selve HomeDisken eller dens funktioner.

Det er tydeligt, at din HomeDisk-løsning ikke virker efter hensigten, og fra dine tidligere indlæg i en anden tråd ved jeg, at du har haft problemerner igennem længere tid. Erfaringen viser dog, at der kan være mange forskellige årsager til problemer med HomeDiskens funktioner, og det er ikke nødvendigvis selve HomeDisken, der er årsag til problemerne.

Jeg synes derfor, at du skal fejlmelde din HomeDisk-løsning til TDC og håbe, at en tekniker kan hjælpe med at finde frem til årsagen til dine problemer. TDC har bl.a. mulighed for at hente en log ud af din HomeDisk og på den måde undersøge, hvordan HomeDisken fungerer.

Mvh

Stephen

Hej Stephen, 

Tak for at du har fornemmet min frustration! 

HomeDisken har været fejlmeldt i over en uge!

Jeg har haft en del problemer med min TDC Trio og har endda fået en direkte email til en support medarbejder, men han undviger alle mine direkte spørgsmål i relation til HomeDisk. 

Jeg ved godt, det ikke har noget at gøre med HomeDisken, men denne venlige medarbejder løste mit problem gennem 1,5 år med min bredbåndstelefoni, og foreslog omlægning til en analog linie og har siden den kørt upåklageligt.

Jeg kan ikke andet end udlede af hans diplomatiske svar, at der er seriøse problemer med dette produkt, siden der ikke sker noget, selv om jeg har fejlmeldt produktet.

mvh - Per 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej persvend

Den supportmedarbejder, som du har været i forbindelse med, ved måske ikke ret meget om HomeDisk-produktet, og det kan være derfor, du har måtte nøjes med de diplomatiske svar. Blinkende humørikon

Som udgangspunkt er HomeDisken blot en NAS-server fra en anerkendt ekstern leverandør, og den må derfor som udgangspunkt anses for at være et gennemprøvet produkt. Jeg tror derfor ikke, at der er seriøse problemer med selve HomeDisk-serveren som produkt (men derfor kan din selvfølgelig godt være fejlbehæftet Trist humørikon). Backup-funktion er imidlertid ny i TDC-regi, så det er muligt, at det system har nogle "børnesygdomme" - det ved jeg ikke noget om - men jeg ved da, at det trods alt fungerer for mange.

Jeg kender ikke detaljerne i din netværkskonfiguration, men iflg. en tidligere tråd, har du jo oplevet flere mystiske omstændigheder/problemer. Mit forslag vil derfor være først at få HomeDisken til at fungere, som den skal, som server. Hvis ikke du uden problemer kan tilgå HomeDisken og flytte filer til og fra den, så må der være et grundlæggende problem i dit lokale netværk (HomeDisk, router, computer eller software), og det skal løses først. Når det fungerer, kan du starte en genetablering af databasen og få afklaret, hvilke problemer, der eventuelt er med backup-funktionen.

Hvis du har mulighed for det, ville jeg midlertidigt fjerne alle filerne fra HomeDisken, resette HomeDisken helt og sikre, at computeren kan kommunikere med HomeDisken, som den skal. Til sidst ville jeg flytte et mindre antal filer tilbage til HomeDisken og sikre mig, at det hele kører - inkl. backup-funktionen. Derefter ville jeg lægge data/filer tilbage på HomeDisken i passende portioner. Fungerer backup-funktionen derefter pludseligt ikke ordentligt, har det formentlig noget at gøre med dine filerne/data. Hvis det er tilfældet, er det selvfølgelig ikke acceptabelt, men så ved du da i det mindste, hvad det er for et konkret problem, du skal forelægge for TDC.

Mvh

Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Min fungerer også fint - nu.... For jeg har også prøvet at have problmer.

Genstart den med knappen på forsiden. Log på den gennem dit login her. Gå via svenksnøglen ind og se hvilken firmwareversion der ligger i den. Hvis det er mindre end 3.34 skal den opdateres. Det burde den gøre når den startes - så vent en times tid og prøv så at genstarte igen. kontrller så firmwareversionen. Gentag til den har taget opdateringen.

Gå via svensknøglen til backupindstillinger. Der trykker du så på "genopbyg database". Så venter du nogle dage - så skulle den være der. De "sølle 43 mb/døgn" kan jo have noget at gøre med din forbindelse. Min er ikke meget hurtigere - men min ledning til centralen er lang, gammel og lappet et utal af gange. Især hvis du også laver andet på forbindelsen, så kan det gå hårdt ud over hastigheden. Men det er ikke fordi der er noget galt med selve NAS'en.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)