Der går 3-5 minutter før jeg kan komme på internettet

Når jeg kommer hjem fra arbejde og koble min laptop på den trådløse forbindelse til min HomeBox får jeg straks netværksforbindelse, men kan ikke komme videre ud på internettet. Forsøger jeg at lave en ping på f.eks. www.tdc.dk får jeg af vide at adressen ikke findes i DNS cache. Efter 3-5 minutters venten er der pludselig hul igennem og alt kører fint. Problemet optræder konsekvent med alle vores laptops. Jeg har forsøgt at ændre min konfiguration så min PC har hårdkodet TDCs DNS server fremfor "obtain from network". Men lige meget hjælper det. Homebox er på alle måder i default konfiguration.

9 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Lige lidt supplerende spørgsmål:

Når du forsøger at koble på, skal du da først tænde for HomeBox'en? eller har den været tændt hele tiden?

Er det noget der har været sådan altid? Eller har det virket ordenligt før?

Den er altid tændt. Problemet har været der siden vi fik skiftet boks for 9-12 måneder siden. Overvejer om det er samme problem der rammer min iPad og iPod. De kommer kun på via et gammelt accespoint jeg har sat op på en af HomeBox'ens porte. Hvis vi lader PCerne gå på det gamle accesspoint kommer de med det samme på internettet. Men vi vil helst køre på HomeBox'en for at få den bedste kryptering og for ikke at have problemer med rækkevidden.

Omdømme 1

Det lyder som en fejl som du nok skal snakke med hotline om på 80808047. Det virker nærmest som om den trådløse del går i "dvale", problemet er bare, at der slet ikke er nogen dvale funktion, i hvert fald ikke så vidt jeg ved. Du kan selvfølgelig prøve at ændre krypteringen fra at være wpa/wpa2 til at være wpa / tkip, men om det er denne fleksible standard indstilling der er skyld i problemet er jeg ikke helt sikker på.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan ikke udelukkes at der er fejl på systemet som nævnt, men der er nu en anden mulighed jeg ville kigge på først.

Som jeg forstår det har du reelt to trådløse netværk kørende. Mange netværk vælger som standard at køre på kanal 10 (der er 12 i alt) - og hvis begge dine netværk kører på kanal 10 - som de sikkert gør hvis ikke du har stillet dem om til andet - så kan der være destruktiv interferens mellem de to netværk. Du kan jo prøve at slukke for det "ekstra" netværk og se om det har nogen indflydelse.

Hvis det viser sig at være problemet, kan du flytte rundt på kanalerne. De her hvordan:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23678

Vh

Peter

Jeg har forsøgt med anden kryptering. Det ændrede det ikke.

De kører på hver deres kanal. Jeg har også kørt det uden det gamle accesspoint. Ingen ændring.

Omdømme 1

En sidste ting jeg lige kom på:

Hvad med den fysiske placering af Home Boxen? Mon det ville hjælpe at flytte den lidt?

Jeg har selv en router stående bag en kommode med TV, X-boks og forskelligt andet isenkram, med den placering har jeg bemærket at der lige går et par minnutter før man kan få forbindelse. Det er da et forsøg værd, ellers må du nok have fat i Hotline.

Den får straks fat i access point. Problemet er at komme videre ud i verden de første minutter.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Det lyder mærkeligt.

- I SSID og adgangskode må der ikke være tegn som , . | / @ æ ø å [mellemrum] osv. prøv med et SSID (netværksnavn på et  enkelt bogstav ( a ) og en kode på et enkelt bogstav ( b )

Ellers ved jeg det ikke. Med de første minutter, mener du så, efter du har tændt computeren og vil på nettet, da du jo altid har routeren tændt kan jeg forstå?

- Det lyder som om dette  ikke kan være fejl i din computer, da dette også gør sig gældende på dine andre enheder?

Anden løsning er helt at nulstille boksen. Gå ind på 192.168.1.1, indtast kode (hvis ikke der er en kode - lav en af sikkerhedsmæssige årsager) og gå ind under "Administration" -> nulstil boks / reset box to its default preferences.

- Har du også tv fra TDC?  - Gør fejlen sig også gældende her, at du ikke kan se tv de første minutter? 

- Hvis dette ikke virker, ring til TDC på 80808047, som har åbent alle ugens dage, eller skriv

http://kundeservice.tdc.dk/kontakt/?site=privat&area=bb 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P